هدست واقعیت مجازی

بعد از شکست زاکربرگ، اپل به دنبال ساخت رقیب متاورس است!

طبق آخرین گزارش‌ها، اپل در حال توسعه یک دنیای سه‌بعدی واقعیت ترکیبی به عنوان رقیب پروژه پرحاشیه و پرهزینه متاورس است.

به نقل از یک گزارش جدید، اپل در حال کار بر روی یک پروژه بزرگ و جدید است. ظاهرا هم‌زمان با تلاش‌های پرهزینه متا برای ساخت متاورس، سازنده آیفون نیز در حال کار بر روی رقیب رقیب آن است. در حال حاضر، بسیاری هنوز منتظر هستند تا غول کوپرتینویی از هدست مورد انتظار واقعیت ترکیبی خود رونمایی کند که آخرین خط تولید محصولات الکترونیکی مصرفی این برند خواهد بود. با این حال، عرضه این محصول تنها در حد شایعه باقی مانده و این شرکت هنوز هیچ جدول زمانی خاصی را برای عرضه آن اعلام نکرده است.

اگرچه شایعات قبلی حاکی از عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل در بهار 2023 بود، اما به نقل از مارک گورمن، تحلیل‌گر بلومبرگ، این شرکت قصد ندارد تنها به عرضه یک هدست اکتفا کند.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

طبق گزارش جدید، اپل اکنون کار بر روی یک «دنیای واقعیت ترکیبی سه‌بعدی» به عنوان رقیب متاورس را آغاز کرده و در حال حاضر مشغول استخدام استعدادهای مختلف برای این پروژه است. به عبارت دیگر، این شرکت در حال راه‌اندازی جایگزین خود برای پروژه متاورس جهت رقابت با متا در حوزه واقعیت ترکیبی است. علاوه بر آن، گورمن این اخبار را بر اساس آخرین فهرست مشاغل اپل نقل کرده است. ظاهر اپل در حال کار بر روی نسخه اختصاصی خود از متاورس است که بر اساس واقعیت مجازی و افزوده خواهد بود.

بنابراین، به نظر می‌رسد که عرضه هدست AR/VR، اولین قدم این برند برای پیاده‌سازی پروژه جدید خود باشد. گفتنی است که گوگل، دیگر غول فناوری نیز در حال توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی است. بدین ترتیب، هر سه شرکت شاخص تکنولوژی در حال ورود به حوزه واقعیت ترکیبی هستند که به گفته تیم کوک، مدیرعامل اپل، پروژه‌ای بزرگ و انقلابی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*