گلکسی A54

تصاویر و مشخصات گلکسی A54 منتشر شد؛ این شما و این بهترین گوشی میان رده سال 2023

مشخصات فنی گوشی Galaxy A54 – گلکسی A54 سامسونگ خبر از ظهور یک میان رده قدرتمند می‌دهند. آیا مرزهای بین میان رده‌ها و پرچمداران در حال کمرنگ شدن است؟

اگر به دنبال خرید یک محصول میان رده فوق‌العاده باشید، محصولات خانواده گلکسی A سامسونگ بهترین گزینه‌های ممکن برای شما خواهند بود. این گوشی‌ها با نصف قیمت یک پرچمدار قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای نظیر کیفیت بسیار خوب صفحه نمایش، عمر باتری عالی و عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری قابل اتکا را برای کاربران به همراه خواهند داشت.

امروز سرانجام اطلاعاتی از نخستین عضو از نسل جدید محصولات این سری محبوب، یعنی گلکسی A54 منتشر شد که جزئیات تقریبا کاملی از این میان رده جذاب را در اختیارمان قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد سامسونگ به خوبی اهمیت گوشی‌های میان رده در سبد محصولاتش را درک کرده؛ چرا که مشخصات فنی Galaxy A54 حتی از خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها هم جذاب‌تر بوده و از هم‌اینک نویدبخش ظهور یکی از برترین میان رده‌های چند سال اخیر است.

البته پیش از معرفی بیشتر این گوشی باید اشاره کنیم که گلکسی A54 هنوز به طور رسمی توسط سامسونگ تایید نشده و احتمالا باید اوایل سال 2023 به انتظار عرضه آن بنشینیم. با این وجود، حضور افشاگر شناخته‌شده، OnLeaks در پشت پرده این اطلاعات درز کرده از میان رده جدید سامسونگ، تقریبا ما را از صحت این اطلاعات مطمئن می‌کند.

مشخصات فنی گوشی گلکسی A54

گلکسی A54

بر اساس اطلاعات افشا شده توسط OnLeaks، مشخصات فنی Galaxy A54 سامسونگ به صورت خلاصه به شرح زیر خواهد بود:

  • صفحه نمایش 6.4 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس
  • نرخ رفرش 120 هرتز صفحه نمایش
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • دوربین سه‌گانه با حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی
  • 6 گیگ رم + 128 گیگ حافظه داخلی
  • عرضه به بازار در اوایل سال 2023

وبسایت معتبر 91mobile البته در اطلاعات مربوط به این گوشی از تجهیز آن به تراشه اگزینوس 7904 خبر داده است؛ هرچند که به نظر می‌رسد این اطلاعات نادرست باشند و پردازنده‌های 14 نانومتری 7904 گزینه‌های مناسبی برای استفاده در گلکسی A54 نخواهند بود.

دلیل این امر آن است که در حال حاضر، گوشی گلکسی A53 سامسونگ به تراشه اگزینوس 1280 مجهز است. بنابراین انتظار می‌رود که در A54 شاهد استفاده از نسل بعدی این چیپست باشیم. از طرف دیگر، به تازگی مشخصاتی جزیی از تراشه اگزینوس 1380 نیز توسط برخی خبرگزاری‌ها لو رفته است!

انتظار می‌رود چیپست Exynos 1380 حداقل دو هسته قدرتمند داشته باشد و از واحد پرداز گرافیکی Mali-G615 استفاده کند. به این ترتیب، سرعت و توان پردازشی این مدل بالاتر از نسل قبلی خود، 1280، قرار خواهد داشت. علاوه بر این، می‌توان انتظار داشت که این تراشه‌ها همچنین از نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی هم پشتیبانی کرده و امکان اتصال 5G را فراهم کنند.

این چیپست که از استاندارد جدید بلوتوث 5.3 هم پشتیبانی خواهد کرد، گزینه‌ای ایده‌آل برای میان رده بعدی سامسونگ است که آن را به محصولی قدرتمند در کلاسی قیمتی خود تبدیل خواهند کرد.

تصاویر منتشر شده از Galaxy A54 5G

علیرغم این مشخصات فنی فوق‌العاده، نکته تعجب‌برانگیز در طراحی این گوشی، حاشیه‌های نسبتا ضخیم صفحه نمایش است که در مقایسه با نسل قبل، یک پسرفت بزرگ به شمار می‌رود. همچنین، حاشیه زیر صفحه نمایش هم کاملا ضخیم طراحی شده و حس و حال میان رده‌های اندرویدی چند سال پیش را به کاربر می‌دهد.

این حاشیه‌های ضخیم همچنین مطابق انتظار، باعث شده‌اند که ابعاد گلکسی A54 5G در مقایسه با نسل قبل افزایش پیدا کند. طول، عرض و ارتفاع دو گوشی گلکسی A53 و A54 به ترتیب عبارتند از:

  • گلکسی A54 5G: طول 158.3 میلیمتر، عرض 76.7 میلیمتر و ارتفاع 8.2 میلیمتر
  • گلکسی A53 5G: طول 159.9 میلیمتر، عرض 74.7 میلیمتر و ارتفاع 8.1 میلیمتر

همان گونه که از اندازه‌های بالا پیداست، گلکسی ای 54 در مقایسه با نسل قبل کمی کوتاه‌تر و عریض‌تر خواهد بود که کار کردن یک‌دست با آن را به کاری دشوارتر تبدیل می‌کند. علاوه بر این، ضخامت آن نیز در مقایسه با نسل قبلی 0.1 میلیمتر بیشتر خواهد بود.

با وجود اینکه طراحی پانل جلوی گلکسی A54  یک عقب‌گرد برای سامسونگ به شمار می‌رود، اما در قاب پشتی شاهد حذف ماژول جزیره‌ای مجزای دوربین هستیم که ظاهری شبیه به پرچمدار سامسونگ، گلکسی اس 22 اولترا به آن بخشیده است. نه تصاویر منتشر شده از گلکسی A54 و نه اطلاعات لو رفته از آن در خصوص جنس بدنه این گوشی اطلاعاتی در اختیارمان قرار نداده‌اند؛ بنابراین فرض می‌کنیم همانند سال گذشته با یک گوشی پلاستیکی طرف خواهیم بود!

سایر جزئیات گلکسی ای 54

همزمان با انتشار این اطلاعات جدید از گلکسی A54، چند روز پیش این گوشی موفق به گذراندن استانداردهای کیفی 3C در چین شد. به این ترتیب می‌توان مطمئن بود که چین، یکی از بازارهای هدف سامسونگ و میان رده جدیدش خواهد بود.

همچنین با بررسی فاصله زمانی میان کسب استاندارد 3C و عرضه نهایی یک محصول در چین، می‌توان ماه ژانویه 2023 را به عنوان زمان عرضه این گوشی برشمرد. این زمان البته حدودا دو ماه زودتر از زمان همیشگی رونمایی محصولات سری A5X سامسونگ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*