تصاویر ماموریت آرتمیس یک

جذاب ترین تصاویر از ماموریت آرتمیس یک ناسا را تماشا کنید + مجموعه عکس

ماموریت تاریخی Artemis 1 با پرتاب موفقیت‌آمیز موشک SLS آغاز شد. در ادامه جذاب ترین تصاویر ماموریت آرتمیس یک ناسا را تماشا خواهیم کرد.

بسیاری از علاقه‌مندان به فضا منتظر پرتاب موشک SLS ناسا بودند تا زمینه برای بازگشت مجدد انسان‌ها به فضا فراهم شود. البته پرتاب قوی‌ترین موشک ناسا دو بار به خاطر اشکال فنی و یک بار هم به خاطر طوفان به تعویق افتاده بود، اما در نهایت این پرواز تاریخی انجام شد.

تصاویر ماموریت آرتمیس یک

در نتیجه فضاپیمای اوریون در مسیر حرکت به سمت ماه قرار دارد. به همین بهانه می‌خواهیم نگاهی به تصاویر جذاب ماموریت آرتمیس یک ناسا داشته باشیم.

تصاویر ماموریت رویایی آرتمیس یک ناسا

ایستاده در سکو

تصاویر ماموریت آرتمیس یک

در این تصویر راکت ۹۸ متری ناسا را می‌بینیم که در سکوی پرتاب 98B قرار گرفته است. طوفان نیکول که هفته پیش فلوریدا را درنوردید کمی به موشک آسیب زده بود؛ اما آسیب‌ها در حدی نبودند که جلوی ماموریت مهم ناسا را بگیرند.

ایستگاه بعدی فضا

تصاویر ماموریت آرتمیس یک

در اینجا نمایی نزدیک از موتور راکت کرایوژنیک را مشاهده می‌کنید. این موتور نقشی کلیدی در موفقیت‌های فضایی ناسا ایفا کرده است.

قهرمانان بی‌نام و نشان

تصاویر ماموریت آرتمیس یک

این مورد از تصاویر کمتر توجه شده ماموریت آرتمیس یک ناسا است. همه‌چیز داشت به خوبی پیش می‌رود که ناگهان کارشناسان ناسا متوجه یک نشتی کوچک در سیستم هیدروژن شدند. بلافاصله تیم قرمز ناسا برای بررسی این مشکل اعزام شدند و توانستند به راحتی آن را برطرف کنند.

انتظار نسل آينده

تصاویر ماموریت آرتمیس یک

در ادامه تصاویر ماموریت آرتمیس یک ناسا، گروهی از کودکان را می‌بینیم که صبورانه منتظر پرتاب موشک SLS هستند. این راکت غول‌پیکر از سال ۲۰۱۰ در دست توسعه بوده و تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد دلار هزینه داشته است.

جنگ آب و آتش

تصاویر ماموریت آرتمیس یک

در این تصویر لحظه احتراق را مشاهده می‌کنید. ناسا مجبور شد برای کاهش آسیب ناشی از گرمای زیاد به سکوی پرتاب و همچنین سرکوب صدای وحشتناک موشک، ۲ میلیون لیتر آب را روی سکو بریزد. با این کار صدای پرتاب به حدود ۱۴۲ دسی‌بل کاهش پیدا کرد که باز هم بسیار زیاد است.

آغاز حرکت

تصاویر ماموریت آرتمیس یک

این مورد از مجموعه تصاویر ماموریت آرتمیس یک ناسا، لحظه آغاز حرکت را نشان می‌دهد. دو بوستر کناری و چهار موتور RS-25 در کنار هم قرار گرفتند تا تراست (رانش) ۸.۸ میلیون پوندی را ایجاد کند. بدین ترتیب SLS قوی‌ترین موشک عملیاتی دنیا لقب گرفت.

در مسیر ماه

تصاویر ماموریت آرتمیس یک

موشک SLS ناسا قادر است بیش از ۲۶ تن محموله را علاوه بر خدمه به ماه ببرد. این موشک غول‌پیکر در کنار کپسول اوریون نقشی کلیدی در ماموریت آرتمیس یک ایفا می‌کنند. اگرچه هدف اولیه این ماموریت بازگرداندن انسان‌ها با ماه پس از وقفه‌ای طولانی است، اما هدف اصلی زمینه‌سازی برای فرستادن فضانوردان به مریخ به حساب می‌آید.

پیش به سوی فضا

در ابتدا قرار بود این موشک غول‌پیکر در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شود؛ اما این اتفاق رخ نداد. در میان مجموعه تصاویر ماموریت آرتمیس یک ناسا، شاید این گیف بیشتر از بقیه نفس‌ها را در سینه حبس کند و قدرت فوق‌العاده SLS را به رخ بکشد.

پنجره پرتاب

تصاویر ماموریت آرتمیس یک

مجموعه‌ای از عوامل از جمله موقعیت زمین، خورشید و ماه دست به دست هم دادند تا موشک SLS در ساعات اولیه روز به فضا پرتاب شود. پرتاب موشک در روز قطعا می‌توانست بسیار جذاب باشد؛ اما شب نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. به ابرهای دود شکل گرفته در اطراف سکوی پرتاب نگاه کنید!

انتظار هیجان‌انگیز

تصاویر ماموریت آرتمیس یک

هزاران نفر از علاقه‌مندان به فضا در نزدیکی سکوی پرتاب گرد آمده بودند تا این لحظه تاریخی را تماشا کنند. در نهایت نیز ناامید نشدند و موشک SLS به فضا پرتاب شد.

نمایی فوق‌العاده از فاصله دور

پرتاب موشک SLS

در ادامه مجموعه تصاویر ماموریت آرتمیس یک ناسا، نمایی دور را از پرتاب موشک SLS شاهد هستیم. موشک ناسا توانست با موفقیت کپسول اوریون را به فضا بفرستد تا این فضاپیمای مهم به سمت ماه حرکت کند. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این کپسول یک سفر ۲۵ روزه را خواهد داشت و در پایان نیز در ۱۶ آذر ماه در اقیانوس آرام فرود می‌آید.

قدرت آتش

پرتاب موشک SLS

تمامی چهار موتور RS-25 استفاده شده برای ماموریت Artemis 1 پیشتر در عصر شاتل‌های فضایی استفاده شده بودند. ناسا این موتورها را از شاتل‌های بازنشست شده بیرون آورد، ایرادات آنها را برطرف کرد، کمی آنها را ارتقا داد و در نهایت برای پرواز نهایی آنها را به هسته اصلی SLS منتقل کرد.

البته هیچکدام از این ۴ موتور مجددا استفاده نخواهند شد؛ اما جای نگرانی نیست. ناسا در حال حاضر ۱۲ موتور RS-25 دارد و می‌خواهد تعداد بسیار بیشتری را هم توسعه دهد.

محو شدن در شب

پرتاب موشک SLS

تماشاگران در مرکز فضایی کندی محو شدن موشک SLS در آسمان شب را تماشا می‌کنند.

قوی‌ترین راکت تاریخ بشر

پرتاب موشک SLS

این تصویر جزء زیباترین تصاویر ماموریت آرتمیس یک ناسا قرار دارد. اگرچه ناسا دو بار در پرتاب این موشک شکست خورد و هزینه‌‌های بسیار زیادی را متحمل شد، اما قطعا اکتشافات فضایی بیشتر ارزش آن را دارد.

نمایی از کپسول اوریون

فضاپیمای اوریون

در آخرین نمونه از مجموعه تصاویر ماموریت آرتمیس یک ناسا، نمایی از کپسول اوریون را داریم که در آن زمین و خورشید در پس‌زمینه دیده مي‌شوند. این کپسول پس از چهار روز به ماه خواهد رسید و حدود یک هفته نیز در مدار قمر زمین خواهد بود. البته در ماموریت آرتمیس یک هیچ فضانوردی در کپسول حضور ندارد و ناسا صرفا برای ارزیابی میزان فشارهای وارده بر فضانوردان سه مانکن را با حسگرهای مختلف درون فضاپیمای خود قرار داده است.

در ماموریت آرتمیس 2 به جای مانکن چند فضانورد داخل اوریون خواهند بود تا به دور ماه گشته و به زمین برگردند. در نهایت نیز در ماموریت آرتمیس 3 که احتمالا در سال ۲۰۲۵ اتفاق مي‌افتد، انسان‌ها مجددا روی ماه قدم خواهند زد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. 🙏🙏🙏🙏👏👏👏👏🥰🥰🥰😍😍😍💕💞💞💋💋💋💋