جیلی رادار RD6

جیلی رادار RD6 ، پیکاپ برقی و ارزان قیمت چینی معرفی شد

خودروساز قدیمی چین بالاخره جیلی رادار RD6 را راهی بازار کرد. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی و امکانات رفاهی پیکاپ الکتریکی جیلی خواهیم انداخت.

طی سالیان اخیر صنعت خودروسازی چین پیشرفت و توسعه خوبی داشته است و در بازار انواع کلاس‌های خودرو از قبیل کراس اوور، سدان و پیکاپ خودی نشان داده و رضایت مشتریان را جلب کرده است. مدتی پیش شرکت خودروسازی جیلی پیش‌نمایشی از پیکاپ جدید خود، RD6 منتشر کرد و هم‌اکنون قیمت و برخی از مشخصات آن به هنگام عرضه در چین معین شده است.

مشخصات کلی جیلی رادار RD6

جیلی رادار RD6

بنا بر آنچه منابع خبری چینی منتشر کرده‌اند، پیکاپ برقی رادار آر دی 6 از گروه صنعتی جیلی، 178 هزار و 800 یوآن قیمت‌گذاری شده که به دلار آمریکا 24 هزار و 600 دلار خواهد بود. البته این قیمت نسخه پایه پیکاپ الکتریکی رادار RD6 است و قیمت گران‌ترین نمونه آن در چین به 38 هزار و 160 دلار خواهد رسید.

عرضه این خودرو که نخستین محصول برند رادار به حساب می‌آید از چند روز پیش در استان شاندونگ چین آغاز شده و هم‌اکنون ادامه داد. ابعاد این پیکاپ الکتریکی که روی پلتفرم اختصاصی جیلی (پلتفرم SEA) سوار شده به ترتیب طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری 5260 میلی‌متر، 1900 میلی‌متر، 1830 میلی‌متر و 3120 میلی‌متر خواهد بود.

جیلی رادار RD6

به لحاظ ظاهری این خودروی برقی شباهت زیادی با جیلی هایوئه دارد و حتی با نگاهی به داخل این دو پیکاپ می‌توان وجوه تشابه زیادی کشف کرد. به هر حال مطمئن هستیم که کمپانی جیلی برای کاهش هزینه‌های ساخت پیکاپ الکتریکی رادار RD6 از قطعات مشترک سایر محصولات خود استفاده کرده است.

داخل کابین این پیکاپ غول پیکر دو نمایشگر 12.3 اینچی تعبیه شده که کاربرد یکی از آنها نمایش آمپر و دیگری سیستم اطلاعات سرگرمی است. از دیگر آپشن‌های داخلی این خودرو می‌توان به هدآپ دیسپلی 9 اینچی تمام رنگی، نورپردازی 72 رنگ، سیستم تعامل صوتی با هوش مصنوعی و سانروف پانورامای 55 اینچی اشاره کرد.

جیلی رادار RD6

از دیگر قابلیت‌های رادار RD6 می‌توان به دو سطح دسترسی سیستم خودران اشاره کرد و زیر محفظه‌های صندلی عقب هم جایی به حجم 48 لیتر برای تعبیه وسایل ضروری تدارک دیده شده و علاوه بر این در قسمت جلو هم شاهد صندوق بار 70 لیتری هستیم. با همه این‌ها ظرفیت اتاق بار پیکاپ جدید جیلی گنجایش 1200 لیتری دارد و تا 450 کیلوگرم وسیله می‌توان با آن حمل کرد.

متاسفانه اطلاعات دقیقی در خصوص ظرفیت یدک‌کشی این محصول در دست نیست، اما بنا بر اعلام جیلی، پلتفرم SEA قابلیت بکسل تا ظرفیت 3 تن را خواهد داشت. از طرف دیگر اتاق بار این پیکاپ مجهز به یک خروجی برق 6 کیلوواتی شده که می‌توان با آن موبایل، ابزارآلات و حتی خودروهای دیگر را شارژ کرد.

جیلی رادار RD6

خبر خوب این که چون جیلی رادار RD6 مجهز به سیستم تعلیق مستقل است، می‌توان سواری در حد خودروهای عادی از آن انتظار داشت. خریداران این خودرو می‌توانند از بین سه پکیج باتری دست به انتخاب بزنند. کوچک‌ترین باتری تدارک دیده شده برای این پیکاپ 60 کیلووات ساعتی با برد 400 کیلومتری است.

باتری‌های دوم و سوم نیز به ترتیب 86 و 100 کیلووات ساعت توان دارند و به ترتیب بردهای 550 و 630 کیلومتری خواهند داشت. همچنین خوشبختانه هر یک از این سه نوع باتری با شارژر سریع 120 کیلوواتی همراه خواهد بود. تنها ایرادی که می‌توان به رادار آر دی 6 گرفت، تولید و عرضه با یک پیشرانه است.

جیلی رادار RD6

این پیشرانه روی محور عقب نصب شده و می‌تواند تا 270 اسب بخار قدرت تولید کند. صفر تا صد این خودرو با این موتور تنها در 6 ثانیه محقق می‌شود. اگرچه این مشخصات جذاب و جالب توجه است، ولی چون سیستم چهار چرخ محرک وجود ندارد ممکن است مشتریان را ناامید کند.

طبق آنچه مدیران جیلی گفته‌اند این پیکاپ الکتریکی مناسب خریداران جوانی است که قصد دارند تعطیلات آخر هفته را به کوهستان یا ساحل بروند. این ادعا ثابت می‌کند که رادار RD6 پیکاپی برای کارهای سبک است و نباید انتظارات فوق سنگین از آن داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*