مودم های جدید TP-Link فناوری وای فای ۷

با مودم های جدید TP-Link فناوری وای فای ۷ را تجربه کنید

شرکت TP-Link از مودم های جدید خودش مجهز به فناوری وای فای ۷ رونمایی کرد. یکی از آن‌ها هم یک مودم روتر مخصوص گیمرها به نام Archer GE800 است.

پیش از اینکه حتی فناوری وای فای ۶ و ۶ ای (6E) فراگیر شوند، کمپانی TP-Link از نخستین مودم روترهای وای فای ۷ جهان بر پایه استاندارد جدید IEEE رونمایی کرد. این شرکت مودم‌های جدیدش را در اشکال مختلفی مثل مودم روتر خطی Archer، محصولات مش Deco و محصولات تجاری ارائه خواهد کرد.

وای فای ۷ که اسم فنی آن 802.11BE است، نسل جدید وای فای ۶ و ۶ ای خواهد بود که پیشرفت‌های بدیهی را با سرعت بالاتر و تأخیر کمتر ارائه می‌کند. علاوه بر این می‌تواند با استفاده از فناوری Multi-Link Operation، به صورت همزمان به دو طیف ۵ و ۶ گیگاهرتزی متصل شود. مثل نسل‌های قبلی، این مودم با وای فای ۶، ۵ و نسخه‌های قدیمی‌تر سازگار است. اما برای نهایت استفاده از کانال‌های ظرفیت بالای  ۳۲۰ مگاهرتزی Wi-Fi 7 حتماً باید دستگاه شما از این نسل پشتیبانی کند.

تجربه وای فای ۷ با مودم های جدید TP-Link

مودم های جدید TP-Link فناوری وای فای ۷

نخستین روتر جدید تی پی لینک، مدل پرچمدار چهار باند Ancher BE900 است که ظاهری شبیه یک هارد اکسترنال برند وسترن دیجیتال با چراغ‌های LED و یک نمایشگر لمسی دارد. قسمت جلویی آن می‌تواند ساعت، وضعیت آب و هوا و وضعیت اتصال بی‌سیم را به نمایش بگذارد. ردیف چراغ‌های LED آن نیز می‌توانند شکلک‌های ایموجی را بازسازی کنند. از دیگر امکانات آن باید به پشتیبانی از OpenVPN و شبکه خصوصی IoT برای دستگاه‌های هوشمند اشاره کرد.

مودم BE900 تی پی لینک می‌تواند ار سرعت وای فای ۲۴ گیگابیت بر ثانیه‌ای پشتیبانی کند که کمتر از حداکثر سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای وای فای ۷ روی کاغذ است؛ با این حال دو برابر سرعت بیشتری نسبت به مودم نسل قبلی Archer را با وای فای ۶ ای ارائه می‌کند. در همین حال از گوشی‌ها یا لپ تاپ‌های ۶ گیگاهرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

مودم های جدید TP-Link فناوری وای فای ۷

مودم TP-Link BE900

دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند از باند دوگانه ۵ گیگاهرتزی مودم Archer که از سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کند هم بهره‌مند شوند. و اگر ISP شما پشتیبانی کند، این مودم می‌تواند سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای را هم در اختیارتان بگذارد.

TP-Link نسخه‌های ارزان قیمت‌تری از این روتر را هم ارائه کرده است. اولی BE800 نام دارد که سرعت ۱۹ گیگابیت بر ثانیه‌ای را ارائه می‌کند، در حالی که مثل مدل قبلی پشتیبانی از سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای و چراغ‌های LED را در بر می‌گیرد، فاقد یک نمایشگر لمسی است. دومین مدل BE550 نام دارد که حداکثر سرعت آن به ۹.۳ گیگابیت بر ثانیه نزول یافته و فقط از پورت اترنت ۲.۵ گیگابیتی برخوردار است. شما می‌توانید هر یک از این مودم‌ها را به صورت EasyMesh درآورید و یک شبکه خانگی وسیع‌تر را ایجاد کنید.

مودم های جدید TP-Link فناوری وای فای ۷

مودم TP-Link The Archer GE800

برای گیمرها نیز مودم روتر سه‌باند جدید Archer GE800 رونمایی شده که با یک اپلیکیشن اختصاصی به نام Game Panel برای کمک به اولویت‌بندی ترافیک بازی در حال اجرا همراه است. این روتر از سرعت ۱۹ گیگابیت بر ثانیه‌ای وای فای ۷ و دو پورت ۱۰ گیگابیتی در کنار ۴ پورت گیگابیتی برخوردار است. به این‌ها باید طراحی جذاب آنتن‌ها با چراغ‌های LED دو رنگ را هم اضافه کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*