ادویه

با ادویه ها نه گفتن را آموختم

به نظر من در مواقعی لازم است تا نه بگوییم زیرا باعث موفقیت و ثروت برای ما می‌گردد. بله گفتن در مواقع غیر ضروری شما را از مسیر رسیدن به موفقیت دور می‌کند. من نیز با تکیه بر این مسئله توانستم برای خود شغلی در زمینه ادویه جات راه‌اندازی کنم و از آن به کسب درآمد بالایی برسم.

نعنا فلفلی 

امروزه به دلیل تقاضای زیاد برای خرید نعنا فلفلی کوهی و خواص بی نظیر آن و همچنین بیشتر برای تولید اسانس معجزه‌گر این گیاه کشور های مختلفی اقدام به کشت این گیاه نمودند که از تولید کنندگان عمده نعنا می‌توان انگلستان، ایالات متحده امریکا، روسیه، ایتالیا، فرانسه، ایران، مجارستان و خیلی مناطق دیگر نام برد.

این گیاه سودمند به دلیل داشتن میزان عمده‌ای از منتول و فلاونوییدها و فتل‌ها کاراتن و روغن فرار از نیازهای اساسی در صنعت داروسازی و صنایع غذایی می‌باشد.

برگ‌های گیاه تا دو و هفت درصد و گل‌های گیاه تا 7 درصد دارای اسانس است و ساقه‌های گیاه فاقد اسانس می‌باشد.

بهترین مکان برای رشد خوب نعنا فلفلی مکان‌های مرطوب و سایه‌دار می‌باشد و ریزوم‌های زیر زمینی آن را منبسط می‌کند. سر شاخه‌های این گیاه از توده‌های قدیمی گیاه رشد می‌کنند و با فاصله نیم متر از یکدیگر رشد می‌کند.

پودر زیره

بیماران دیابتی می‌توانند به صورت کنترل شده از پودر زیره استفاده کنند، زیرا به شدت قند خون را کاهش می‌دهد؛ اما باید بسیار مراقب باشند زیرا ممکن است دچار افت قند خون بشوند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هنگام مصرف زیره نباید این گیاه با داروهای کاهش قند خون تداخل داشته باشد.

از عرق زیره یا حتی دانه‌های زیره می‌توان برای کاهش چربی اضافی و لاغری استفاده کرد؛ زیرا زیره با افزایش سوخت و ساز بدن موجب می‌شود بدن کالری بیشتری بسوزاند و طور طبیعی کاهش وزن صورت پذیرد.

همچنین زیره یک ماده بسیار قوی ضد عفونی کننده است و به شکل شگفت‌آوری باکتری‌هایی را که در مقابل هر گونه ضد عفونی کننده‌ای مقاوم هستند را از بین می‌برد. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم بهترین پودر زیره سبز برای خرید در شهر بافت استان کرمان تولید و عرضه می‌شود. این گیاه پر خاصیت از بروز هرگونه التهاب جلوگیری می‌کند و باعث کاهش درد می‌شود. امروزه از چای زیره برای بهبود سلامت جنسی در آقایان استفاده می‌شود.

ادویه

سماق شیراز

سماق شیراز یکی از معروف‌ترین انواع سماق است سماق درختچه‌ای از خانواده پسته است که در شرایط آب و هوایی مناسب، ارتفاع آن به 3 متر نیز می‌رسد. میوه این گیاه ترش مزه بوده و از آن در کنار غذا‌های کبابی و گوشتی استفاده می‌شود.

مزه ترش و سایر خواص میوه سماق بیشتر در پوست آن نهفته است. سماق خواص درمانی بی‌شماری دارد از جمله این خواص می‌توان به درمان بیماری‌هایی نظیر نقرس و روماتیسم، دیابت، پیشگیری از انواع سرطان و ترمیم زخم‌های سطحی و عمقی و غیره اشاره نمود.

زخم عفونی یک نقص موضعی یا حفاری پوست یا بافت نرم زیرین است که در آن ارگانیسم‌های بیماری‌زا به بافت زنده اطراف زخم حمله کرده‌اند عفونت زخم پاسخ ایمنی بدن را تحریک می‌کند و باعث التهاب و آسیب بافتی می‌شود و همچنین روند بهبودی را کند می‌کند.

بسیاری از عفونت‌ها مانند خراش یا فولیکول موی عفونی خود به خود برطرف می‌شوند. سایر عفونت‌ها، در صورت عدم درمان، می توانند شدیدتر شوند و نیاز به مداخله پزشکی داشته باشند.

ادویه

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*