بزرگ ترین شهر شناور جهان

بزرگ‌ ترین شهر شناور جهان ؛ ایده‌ای به وسعت دریا

ثروتمندان معمولا علاقه زیادی به خرید قابق تفریحی دارند. حالا ایده ساخت بزرگ ترین شهر شناور جهان داده شده است که می‌تواند جهانیان را شگفت‌زده کند.

در شرایطی که برخی کشورها با بحران‌های مختلف اقتصادی مواجه هستند، برخی دیگر ایده‌های فوق‌العاده‌ای را همچون ساخت یک قایق تفریحی غول‌پیکر در سر می‌پرورانند. این قایق متفاوت که از آن می‌توان با نام بزرگ ترین شهر شناور جهان نیز یاد کرد در دسته ترایات قرار می‌گیرد.

Pangeos، بزرگ ترین شهر شناور جهان با هزینه ۸ میلیارد دلار

قایق تفریحی

جدیدترین قایق لوکس بازار Pangeos نام دارد. این نام برگرفته از ابرقاره‌ای به نام پانگه‌آ است که بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون سال پیش وجود داشت. هرچند که این قدمت تاریخی در برابر هزینه ساخت قایق رنگ می‌بازد. به گفته Lazzarini،‌ طراح این قایق، برای ساخت Pangeos به ۸ میلیارد دلار پول نیاز است.

اگر این ایده بتواند منابع مالی لازم را جذب کند، می‌تواند بزرگ ترین سازه شناور دنیا لقب گیرد. به گفته Lazzarini، طول این قایق تفریحی به ۵۵۰ متر و عرض آن به ۶۱۰ متر می‌رسد. همچنین داخل آن نیز فضای کافی برای هتل‌ها، مراکز خرید بزرگ و حتی پارک وجود خواهد داشت. جالب‌تر از همه اینکه این قایق می‌تواند میزبان کشتی‌های کوچک و هواپیماها نیز باشد.

بزرگ ترین شهر شناور جهان

البته برای ساختن بزرگ ترین شهر شناور دنیا به مکانی اختصاصی نیز نیاز است که در حال حاضر وجود خارجی ندارد. به گفته طراحان، عربستان سعودی می‌تواند مکان مناسبی برای اجرایی کردن این ایده باشد؛ زیرا به حدود یک میلیون کیلومتر فضا در دریا نیاز است و البته پیش از شروع پروژه نیز باید یک سد دایره‌ای در اطراف آن ساخته شود.

بزرگ ترین شهر شناور جهان

آنها حتی محلی در بندر پادشاه عبدالله در ۱۳۰ کیلومتری شمال جده را به عنوان مکان ایده‌آل خود انتخاب کرده‌اند.Pangeos همچون یک شهر واقعی به بلوک‌های مختلف تقسیم خواهد شد. همچنین این قایق غول‌پیکر دارای یک میدان اصلی است که بقیه ساختمان‌ها در اطراف آن ساخته خواهند شد.

در قسمت بالایی این سازه نیز که با فضای سبز احاطه شده است، امکان فرود هواپیماها وجود خواهد داشت. زیر فضای اصلی قایق هم ۳۰ هزار سلول وجود خواهند داشت که باعث می‌شوند این سازه عظیم شناور باقی بماند. بخش پایینی این قایق از فولاد ساخته خواهد شد و درفتی ۳۰ متری خواهد داشت. با این اوصاف بزرگ ترین شهر شناور جهان می‌تواند با سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

بزرگ ترین شهر شناور جهان

طراحان می‌خواهند روی سقف قایق نیز پنل‌های خورشیدی نصب کنند تا انرژی مورد نیاز آن تا حدودی تامین شود. این قایق گران‌قیمت محدود به هیچ بندری نخواهد شد و به صورت همیشگی در سفر خواهد بود. Lazzarini امیدوار است که ساخت قایق منحصر به فرد خود را از سال ۲۰۳۳ آغاز کند و فرآيند ساخت نیز در مدت ۸ سال به پایان رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*