قایق های انتحاری بدون سرنشین اوکراین

قایق های انتحاری و بدون سرنشین اوکراین، کابوس کشتی‌های روسیه می‌شوند + ویدیو

اوکراینی‌ها در تلاش برای تولید گسترده نوعی USV هستند. این قایق های بدون سرنشین اوکراین می‌توانند برای کشتی‌های روسیه دردسرساز شوند.

اوکراین موفق به ساخت قایق های انتحاری بدون سرنشینی شده است که قابلیت حمله به اهداف در فاصله 800 کیلومتری ضمن انجام فعالیت‌های دیگر را دارند. این قایق ها احتمالاً همان‌هایی هستند که نیروهای اوکراینی در 29 اکتبر (7 آبان) به همراه پهپادهایی برای حمله به نیروی دریایی روسیه در شهر سواستوپول به کار گرفتند؛ حمله‌ای که باعث آسیب سه کشتی جنگی روس‌ها شد.

قایق های انتحاری بدون سرنشین اوکراین

حالا کیف به دنبال جذب سرمایه‌گذاری جمعی از طریق پروژه تازه کلید خورده UNITED24، مختص به حمایت از اوکراین در طول جنگ با روسیه است. دولت اوکراین امید دارد بتواند سرمایه لازم برای خرید 100 فروند از این قایق بدون سرنشین یا USV را جذب کند. در ادامه می‌توانید ویدیویی کوتاه از این قایق را مشاهده کنید که حساب رسمی UNITED24 در توییتر مدتی قبل منتشر کرد:

پیش‌تر مشخصات کلیدی این قایق بدون سرنشین اوکراینی، از ابعاد گرفته تا سرعت اعلام شده است. این USV دارای طول 5.5 متری و وزن کامل حداکثر 1000 کیلوگرمی است و شعاع عملیاتی و برد آن به ترتیب به 400 کیلومتر و 800 کیلومتر می‌رسند. همچنین می‌تواند به مدت حداکثر 60 ساعت به صورت خودمختار فعالیت کند و تا 200 کیلوگرم بار جنگی حمل کند. سرعت آن هم 80 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. در خصوص ناوبری باید گفت که این قایق بدون سرنشین از روش‌های GNSS خودکار، اینرسیایی یا بصری بسته به شرایط بهره می‌گیرد.

پیشرانه قایق های انتحاری بدون سرنشین اوکراین

پیشرانه 3 سیلندر Rotax قایق های بدون سرنشین اوکراین

بنا به اعلام وب‌سایت UNITED24، بیست درصد از حدود 4500 موشک پرتاب شده توسط روسیه به سمت اوکراین از دریا پرتاب شده‌اند. علاوه بر این، اوکراین به دنبال از دست دادن 80 درصد از کشتی‌های ناوگان خود پس از تصرف کریمه توسط روسیه در سال 2014، به میزان قابل توجهی از لحاظ دفاعی ضعیف شده بود. اکنون پلتفرم UNITED24 که نقش بسزایی در جمع‌آوری کمک‌های مالی جهت خرید تسلیحات برای اوکراین داشته، پشتیبانی مالی از قایق های بدون سرنشین اوکراینی را در دستور کار قرار داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همینو ما بسازیم میگن اسباب بازیه