تک تیرانداز

اسنایپر اوکراینی با یک شلیک دقیق، به دومین تک تیرانداز جهان تبدیل شد

یک اسنایپر اوکراینی با شلیک موفقیت‌آمیز از فاصله 1.7 کیلومتری، عنوان دومین تک تیرانداز از راه دور جهان را به نام خود ثبت کرد.

فرماندهی راهبردی اوکراین فیلمی از یک تک تیرانداز را منتشر کرده که با موفقیت به هدفی که گمان می‌رود در فاصله 1.7 کیلومتری قرار داشته، شلیک کرده است. از زمان آغاز تهاجم روسیه، اوکراین تا حد امکان موفقیت‌های نظامی خود را با جهان به اشتراک گذاشته است. خواه توپخانه اوکراین باشد که باعث توقف پیشروی روس‌ها شده یا مهماتی که تانک‌های روسی را هدف قرار داده، اوکراین هرگز از بیان دستاوردهای خود ابایی نداشته است.

روسیه با ارتشی بسیار بزرگ‌تر به عنوان یکی از تامین‌کنندگان تجهیزات دفاعی در سطح جهانی، از روز اول آغاز جنگ دست برتر را در این درگیری داشت. در حالی‌که جنگ میان دو کشور در حال ورود به نهمین ماه خود است، نیروهای دفاعی اوکراین بر سر مواضع خود ایستاده‌اند و حتی موفق شده‌اند سربازان روسی را از به عقب برانند.

اسنایپر اوکراینی، دومین تک تیرانداز جهان

اسنایپر اوکراینی

براساس آخرین به‌روزرسانی در کانال تلگرامی فرماندهی استراتژیک اوکراین، آنها فیلمی را از یک دوربین تصویربرداری حرارتی که در بالای یک اسلحه تک تیرانداز قرار داشته، منتشر کرده‌اند. همان‌طور که در فیلم مشخص است، به نظر می‌رسد که سربازی در حال راه رفتن میان درخت‌ها هست و هنگامی‌که متوقف می‌شود، تلاقی اسکوپ اسلحه بر روی او می‌نشیند و لحظاتی بعد پس از شلیک، بر روی زمین می‌افتد.

در توضیحات ارائه شده همراه با فیلم، عبارت «اشغالگر حذف شد» دیده می‌شود که بر این اساس به نظر می‌رسد این شلیک در قسمت اشغالی اوکراین اتفاق افتاده است. صحت تیراندازی این فیلم هنوز به طور مستقل تایید نشده است. هم‌چنین در بخشی دیگر اشاره شده که شلیک دقیق اسناپیر اوکراینی از فاصله 2710 متری انجام شده که رکورد قبلی را پشت سر می‌گذارد.

رکورد تیراندازی از راه دور

سرباز اوکراینی

با اینکه داده‌های دقیق و موثقی از کشتارهای مربوط به تک‌تیراندازان در طول جنگ وجود ندارد، اما به گزارش بیزینس اینسایدر، رکورد تیراندازی از دورترین فاصله به یک اسنایپر از نیروی ضربت مشترک کانادا تعلق دارد که در سال 2017 در عراق اتفاق افتاد. مسافتی که این تک‌تیرانداز ثبت کرده است، معادل با 3.54 کیلومتر بود.

پیش از اسنایپر اوکراینی، رکورد دومین تک‌تیرانداز از راه دور جهان در اختیار یک سرباز بریتانیایی به نام کریگ هریسون بود که در پست تلگرامی نیز به نام او اشاره شده است. رکورد هریسون، شلیک از مسافت 2475 متری بود.

Business Insider هم‌چنین یک رکورد دیگر را نیز گزارش داده که به یکی از اعضای ناشناس متعلق به هنگ دوم فرماندهی استرالیا نسبت داده شده است. این گلوله در سال 2012 شلیک شد و با طی مسافت 2.81 کیلومتری با موفقیت به هدف اصابت کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*