چری تیگو 9

چری تیگو 9 رخ نشان داد؛ اولین عکس های پرچم دار جدیدی چینی ها را تماشا کنید

نخستین تصاویر چری تیگو 9 منتشر شده که در ادامه خواهیم دید. Tiggo 9 شاسی بلند پرچمدار جدید شرکت چینی Chery محسوب می‌شود.

شرکت چری یکی از برترین خودروسازان چینی به حساب می‌آید که طی سالیان اخیر موفقیت‌های زیادی در داخل و خارج از کشور به دست آورده و بازار ما نیز با محصولات این برند آشنایی کامل دارد. خوشبختانه شرکت خصوصی مدیران خودرو از نمایندگی‌های این کمپانی در کشورمان است و تاکنون کراس اوورها و سدان‌های جذابی از این برند وارد بازار ایران کرده است.

تصاویر اولیه چری تیگو 9 منتشر شد

به تازگی چندین منبع چینی دست به انتشار تصاویری زده‌اند که گفته می‌شود متعلق به سری جدید پرچم داران چری است. خودروی شاسی بلند چری T26 به احتمال بسیاری زیاد همان تیگو 9 است که پیش‌تر با همین شماره سریال بر سر زبان‌ها افتاده بود. کمپانی چری قرار بود این شاسی بلند جدید را در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی کند، ولی متاسفانه به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد.

چری تیگو 9

تاریخ معرفی رسمی و زمان عرضه به بازار این کراس اوور مشخص نیست، اما در عوض عکس‌های زیبای آن هم‌اکنون منتشر شده و این نخستین تصاویر از تیگو 9 معروف است که توسط خبرنگاران به بیرون درز کرد. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این خودرو، نمای داخلی و امکانات تعبیه شده درون آن است و تا به الان مرکز توجه بوده و سوالات زیادی به وجود آورده است.

البته ماه‌ها پیش اولین تصاویر از بدنه چری تیگو 9 منتشر شده بود، ولی چون برای نمایش آن از چسب بدنه برای استتار بهره گرفته شده بود، جذابیتی برای مشتاقان این خودرو نداشت؛ ولی هم‌اکنون تصاویر واضحی در دست است که در ادامه خواهیم دید.

در نمای جلوی تیگو 9 تغییر خاصی قابل مشاهده نیست و نباید انتظار عجیب و غریبی از کراس اوور تازه‌وارد چری داشت؛ چرا که زبان طراحی آن طبق حدس و گمان‌هایی که می‌زدیم به سبک چری تیگو 7 پلاس بوده است. همچون سایر محصولاتی که کمپانی چری تولید می‌کند، جلو پنجره با نوارهای عمودی مزین شده و سپر جلو حالت تهاجمی به خود گرفته است. تنها تفاوت آشکار نمای جلو، باریک‌تر شدن چراغ‌ها است.

چری تیگو 9

اما نمای جانبی قسمتی است که باید گفت چری تمام تلاش خود را برای بهبود آن گذاشته و از نظر ظاهری شباهتی با سایر محصولات این برند ندارد. اگر به تصاویر نگاه کنید به احتمال زیاد به اشتباه می‌افتید و فکر می‌کنید که با خودرویی نظیر رنجروور ولار سر و کار دارید. از جمله تغییراتی که باعث شده تیگو 9 شبیه به محصولات رنجروور به نظر برسد، می‌توان به دستگیره‌های مخفی درها، طراحی ستون‌ها و شیب باریک شیشه‌ها رو به عقب خودرو اشاره کرد.

چری تصمیم گرفته همچون سایر رقبای خود در چین نظیر جیلی و ولوو با شرکای خود همکاری کند و از پیشرفت‌های آنها استفاده کند. به نظر می‌رسد در سری جدید محصولات چری برنامه این است که از خودروهای لندروور کمک گرفته شود؛ زیرا این شرکت مالک بیش از 50 درصد از شرکت جگوار-لندروور در چین است. در نظر داشته باشید که هم‌اکنون زبان طراحی اغلب محصولات چری با کمک و همکاری شرکای بریتانیایی آن توسعه یافته است.

علاوه بر تیگو 9 محصول مورد انتظار دیگر چری، اومودا 8 است که پیش‌تر در تصاویر دیده شده بود بدنه آن شبیه به یکی از مدل‌های رنجروور به نام ایووک است. بنابراین چری به سمت و سوی جدیدی در حرکت است و امیدواریم این تصمیم به نفع مشتریان باشد.

چری تیگو 9

شاسی بلند جدید چری چه مشخصات فنی خواهد داشت؟

اول از همه این که چری تیگو 9 قرار است در دو نسخه 5 و 7 نفره راهی بازار شود و این دو مدل مشخصات فنی متفاوتی با یکدیگر خواهند داشت. با این اوصاف نسخه 5 نفره این کراس اوور جذاب مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که می‌تواند حداکثر قدرت 254 اسب بخار را تولید کند و نیروی محرکه را از طریق گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل کند.

اما نسخه 7 نفره این شاسی بلند زیر کاپوت خود همان پیشرانه 2 لیتری را دارد با این تفاوت که نیروی محرکه هم به دیفرانسیل جلو انتقال می‌یابد و هم به محور عقب زیرا تیگو 9 در این مدل چهار چرخ محرک است. همچنین این احتمال وجود دارد که کمپانی چری به زودی از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک خود و مدل هیبریدی پلاگین برای نسخه‌های اولیه استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*