جنگ ایلان ماسک و اپل

جنگ ایلان ماسک با اپل شروع شد؛ از تهدید به حذف توییتر از اپ استور تا افشاگر‌ی‌های مرد مریخی

ظاهرا جنگ ایلان ماسک با اپل کامل جدی است. پس از اینکه اپل اعلام کرد که شاید توییتر را از اپ استور حذف کند، ایلان ماسک با افشاگری‌های متعدد نشان داده که قصد عقب‌نشینی ندارد.

ایلان ماسک از زمان خرید توییتر درگیر جنجال‌ها و مشکلات فراوان شده است. در ابتدا شاهد اخراج و استعفای گسترده کارکنان این شرکت بودیم و سپس میلیاردر معروف با مشکل اکانت‌های غیرواقعی دولت چین برای سرکوب معترضان مواجه شد. حالا نیز جنگ ایلان ماسک با اپل شروع شده است.

جنگ بزرگان دنیای تکنولوژی، ایلان ماسک در برابر اپل

جنگ ایلان ماسک و اپل

ماجرا از آنجا شروع شد که مرد مریخی اعلام کرد اپل تهدید کرده است که به دلایل نامشخص برنامه توییتر را از فروشگاه‌ نرم‌افزاری خود حذف خواهد کرد. این شرکت پیش از آن نیز تقریبا هرگونه تبلیغ در توییتر را متوقف کرده بود. همین نیز باعث شد ایلان ماسک در یک نظرسنجی از کاربران بپرسد آیا باید در رابطه با اقدامات اپل در راستای سانسور محتوا افشاگری کند یا خیر. هرچند که اپل به این مورد واکنش نشان نداد.

پیشتر نیز نشانه‌هایی از تنش پنهان بین توییتر تحت مالکیت ایلان ماسک و اپل دیده می‌شد. به عنوان مثال ماسک از تعرفه ۳۰ درصدی اپ استور اپل برای خریدهای درون برنامه‌ای انتقاد کرده و آن را نوعی مالیات پنهان روی اینترنت نامیده بود. از طرفی فیل شیلر، مدیر اپل استور اپل نیز پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک و مخصوصا اندکی پس از فعال شدن مجدد حساب کاربری دونالد ترامپ از این شبکه اجتماعی خارج شد.

جنگ ایلان ماسک و اپل

چندی پیش نیز تیم کوک، مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای با شبکه CBS News گفته بود که امیدوار است توییتر به رویکرد خود در کنترل کردن محتوای منتشر شده ادامه دهد. هرچند که ایلان ماسک پس از آمدن به توییتر تصمیم گرفت قوانین سخت‌گیرانه این شبکه اجتماعی را تعدیل کند و حتی به بازگشایی مجدد تمامی حساب‌های کاربری تعلیق شده نیز اشاره‌هایی کرد.

در حالی جنگ بین ایلان ماسک و توییتر شدت گرفته است که کوپرتینویی‌ها پیشتر با موفقیت برنامه‌هایی مختلفی از جمله Discord و Tumblr را مجبور کرده بودند یا محتوای نامناسب (اغلب پورنوگرافیک) را پنهان کرده یا اینکه آنها را به طور کامل ممنوع کنند. در واقع توییتر تنها پلتفرم حاضر در اپ استور اپل است که هنوز می‌توان در آن محتوای مربوط به بزرگسالان را منتشر کرد.

اگر جنگ بین ایلان ماسک و اپل ادامه پیدا کند و اپل بخواهد تهدید خود را عملی کند، قطعا ضربه بزرگی به توییتر وارد خواهد شد. هرچند از طرفی ممکن است توییتر و ایلان ماسک بتوانند با قدرت رسانه‌ای بالای خود به تحریم محصولات و سرویس‌های اپل دامن بزنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*