روش جدید نصب برنامه های گوگل روی گوشی های هواوی

روش جدید نصب برنامه های گوگل روی گوشی های هواوی

روش جدیدی برای نصب برنامه های گوگل روی گوشی های هواوی کشف شده که بسیاری از مشکلات قبلی را ندارد و به راحتی روی گوشی نصب می‌شود.

اگرچه دولت ایالات متحده از سال ۲۰۱۹ هواوی را تحریم کرده است، اما غول چینی دنیای فناوری هنوز میدان رقابت را خالی نکرده است. هواوی در این ۴ سال هر کاری برای زنده ماندن کرده است. ناراحت کننده است وقتی می‌بینیم شرکتی که برای اول شدن در بازار موبایل جهان رقابت می‌کرد و در یک قدمی کسب آن قرار داشت، اکنون به خاطر تحریم‌های آمریکا برای بقا می‌جنگد!

جنگ آمریکا و چین

این نشان می‌دهد تحریم ایالات متحده می‌تواند چه بلایی سر یک کمپانی بزرگ دربیاورد. هر شرکتی که در لیست سیاه ایالات متحده قرار بگیرد، محکوم به فناست. اما باید در مورد هواوی واقع‌بین باشیم. هواوی ثابت کرده که شرکت قدرتمندی است و به همین خاطر هم ما برای آن احترام خاصی قائلیم. این شرکت توانسته حتی با وجود تحریم استفاده از خدمات گوگل و اینترنت 5G هم گوشی‌هایش را بفروشد.

بیشتر بخوانید:

گوشی کریستیانو رونالدو ، هواوی مدل 2018 است!

هواوی سخت برای بقا تلاش می‌کند. از طرفی پایگاه کاربری قدرتمندی که در جهان به خصوص چین ساخته، به آن‌ها در این مسیر کمک کرده است. به همین خاطر هم هست که آن‌ها همچنان برای ساختن گوشی و فرار از تحریم‌ها انگیزه دارند. بسیاری از کاربران حتی بدون خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل و اینترنت 5G هم ترجیح می‌دهند از گوشی‌های هواوی استفاده کنند.

خدمات موبایل گوگل

Googlefier، راه حل قدیمی

برخی از کاربران احتیاجی به خدمات گوگل ندارند و از سرویس‌های بومی هواوی استفاده می‌کنند. اما سرویس‌های گوگل برای برخی دیگر از کاربران اهمیت زیادی دارد. به همین خاطر هم هست که توسعه‌دهندگان راه‌هایی را برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و نصب برنامه های گوگل روی گوشی های هواوی ایجاد کرده‌اند.

راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. اما تا پیش از این بهترین روش، استفاده از برنامه Googlefier بود. این روش در واقع به شما اجازه می‌داد خدمات گوگل را به صورت کامل روی گوشی‌های هواوی نصب کرده و پس از نصب بدون هیچ مشکلی مثل سایر گوشی‌های اندرویدی بازار از آن‌ها استفاده کنید. با این حال روش Googlefier یک نقطه ضعف بزرگ داشت و آن هم پشتیبانی فقط از رابط کاربری EMUI 10 بود. این یعنی اگر نسخه ۱۱ پوسته سفارشی هواوی روی گوشی شما نصب بود، برای استفاده از این روش باید دستگاه خود را به نسخه قدیمی‌تر دانگرید می‌کردید.

استفاده از اپلیکیشن G-Space و معایب آن

اما با عرضه EMUI 12 و 13، دانگرید کردن تقریباً به کار غیرممکن تبدیل شد. به همین خاطر کاربران به روش‌های دیگری مثل اپلیکیشن G-Space روی آوردند. اپلیکیشنی که می‌توانید آن را مستقیماً از App Gallery هواوی دانلود کنید.

نصب برنامه های گوگل روی گوشی های هواوی

این اپلیکیشن فضایی را ایجاد می‌کند که به لطف آن می‌توانید هر اپلیکیشنی که خواستید را از پلی استور گوگل دانلود کنید. البته این برنامه خدمات گوگل را به طور کامل روی گوشی اجرا نمی‌کند، اما حداقل به شما شانس نصب برنامه های گوگل روی گوشی های هواوی را می‌دهد. ولی بسیاری از کاربران معتقدند که این برنامه به خوبی نمی‌تواند برنامه‌های گوگل را روی گوشی اجرا کند.

مصرف باتری زیاد: یکی از بزرگ‌ترین ایرادهایی است که می‌توان به این برنامه گرفت، مصرف باتری زیادی است که دارد. کاربرانی که آن را روی گوشی خود نصب کرده‌اند متوجه خواهند شد که خود گوشی مصرف زیاد باتری توسط این برنامه را نشان می‌دهد. برای دیدن می‌توانید به صفحه تنظیمات گوشی و سپس بخش باتری بروید و مصرف باتری توسط این برنامه را بررسی کنید.

تعداد زیاد تبلیغات: عیب بزرگ دیگر آن تعداد زیاد تبلیغات است که هنگام اجرا یا حتی بستن برنامه‌ها توسط G-Space به نمایش درمی‌آیند. توسعه‌دهندگان با این کار شما را مجبور می‌کنند که نسخه کامل برنامه را بخرید.

کرش شدن اپلیکیشن: کرش کردن اپلیکیشن‌ها چیزی نیست که خیلی در این برنامه اتفاق بیافتد، ولی احتمال آن وجود دارد و گاهی شاهد بسته شدن تمام برنامه‌ها و کرش شدن خود G-Space هستیم. اگر مشغول کار با اپلیکیشنی باشید و کار خود را ذخیره نکرده باشید، این می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد.

روش جدید برای نصب برنامه های گوگل روی گوشی های هواوی

گرچه G-Space تاکنون بهترین روشی بود که کاربران دستگاه‌های هواوی برای دسترسی به خدمات و برنامه‌های اپل از آن استفاده می‌کردند، اما حالا روش جدیدی پیدا شده که حتی از آن هم بهتر است. این برنامه مثل G-Space کار می‌کند، اما مشکلات آن را ندارد. برنامه‌ای که در موردش صحبت می‌کنیم GBox نام دارد.

نصب برنامه های گوگل روی گوشی های هواوی

همانطور که گفتیم GBox مثل G-Space کار می‌کند، با این حال مثل آن روی عمر باتری گوشی شما اثرات مخربی نخواهد داشت. تبلیغات آن هم بسیار کمتر است و خبری از کرش کردن برنامه‌ها هم نیست. وقتی مصرف باتری توسط G-Space با GBox را مقایسه کنید، متوجه منظور ما خواهید شد. برنامه جی-اسپیس معمولاً ۱۵ درصد مصرف باتری را به خودش اختصاص میداد، در حالی که مصرف جی باکس فقط ۱ درصد است.

دانلود GBox

برخلاف G-Space، اپلیکیشن GBox در اپ گالری هواوی موجود نیست. هرچند که قرار است به زودی در آن قرار بگیرد. اما تا آن زمان شما می‌توانید اپلیکیشن جی باکس را از طریق سایت رسمی gboxlab.com یا به صورت مستقیم در اینجا دانلود کنید. حجم این برنامه ۱۸۵ مگابایت است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*