ماشین برقی ها

ماشین برقی ها به ناوگان حمل‌ و نقل عمومی کشور وارد می‌شوند

خودروهای الکتریکی می‌توانند نقش عمده‌ای در کاهش آلودگی هوا ایفا کنند. آیا ورود ماشین برقی ها به ناوگان حمل و نقل مفید واقع می‌شود؟

یکی از پیشرفت‌های عظیم صنعت خودروسازی طی سالیان اخیر، تولید خودروهای الکتریکی است. خودروسازان بزرگ جهان با شعار حمایت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا به سمت طراحی و تولید محصولاتی رفته‌اند که نیازی به سوخت بنزین ندارد و صرفاً با باتری‌های چند کیلوواتی کار می‌کند.

ورود ماشین برقی ها به ناوگان حمل و نقل کشور

خودروسازان کشور ما هنوز موفق به تولید خودرویی الکتریکی مطابق با استانداردهای بین المللی نشده‌اند و نمی‌توان گفت امروزه صنعت خودروسازی ما چنین رشد و پیشرفتی کرده، اما بعید نیست در آینده‌ای نزدیک شاهد این اتفاق مبارک باشیم. به هر حال استفاده از خودروهای برقی برای حمل و نقل عمومی می‌تواند حجم وسیعی از آلودگی‌های هوا را کاهش دهد و محیط بهتری برای زیستن به ارمغان بیاورد.

ماشین برقی ها

به گفته مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، قرار است به زودی خودروهای برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شوند. در نشستی که طی روزهای اخیر با حضور معاونت علمی، اقتصاد دانش‌بنیان و برخی نهادهای دیگر برگزار شده، ضرورت استفاده از خودروهای برقی خصوصا تاکسی‌های الکتریکی گوشزد شده است.

بنا بر آنچه سید شهریار زینی بیان داشته، با عنایت به طراحی و ساخت نمونه خودروهای برقی، ارتقای ظرفیت علمی و فنی این شرکت‌ها و تولید قطعات با فناوری بالا (هایتک) توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی، می‌توان گفت که کشور آمادگی تولید و تجاری‌سازی این خودروها را دارد.

ماشین برقی ها

شهریار زینی همچنین تأکید کرده برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود باید با بهره‌بردار رایزنی شود و بین خودروسازان با آنها قرارداد همکاری منعقد گردد و این امر می‌تواند منجر به شکل گیری بازاری برای فروش این خودروها باشد. وی همچنین در ادامه می‌افزاید:

از آنجا که تاکید بر تامین نیاز اتحادیه تاکسیرانی بر استفاده از توانمندی داخلی است. آشنایی با توانمندی شرکت‌های داخلی را آغاز کردیم. در فرایند ساخت نمونه خودرو تارا برقی، پروژه‌های متعددی برای داخلی‌سازی اقلام و قطعات برقی آن که فناوری بالایی نیز دارند، انجام شده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که در این نشست، اتحادیه تاکسیرانی وزارت کشور جهت انعقاد قرارداد و خرید این تاکسی‌ها اعلام آمادگی کرده است. به طور کلی این اقدام می‌تواند منجر به کاهش آلودگی و هوای بهتر خصوصا در کلان‌شهرها شود و امیدواریم نهادهای مربوطه مساعدت و پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*