تولید خودروی مسکویچ در روسیه

تولید خودروی مسکویچ دوران شوروی در کارخانه سابق رنو در روسیه

تولید خودروی مسکویچ در روسیه که یادگار دوران شوروی سابق است، نشان می‌دهد که اوضاع صنعت خودروی این کشور خوب نیست. حقیقت ماجرا چیست؟

صنعت خودروسازی روسیه تا پیش از آغاز جنگ با اوکراین اوضاع مناسبی داشت و شرکت‌های خارجی بسیاری در این کشور فعالیت می‌کردند؛ اما هم‌اکنون وضعیت مناسبی نمی‌توان برای روسیه متصور شد. تحریم غرب و اروپا به قدری سنگین بوده که روسیه مجبور شده از کشورهای همسایه خود نظیر ایران کمک بگیرد.

تولید خودروی مسکویچ در روسیه به زودی آغاز می‌شود

تولید خودروی مسکویچ در روسیه

به تازگی در کارخانه سابق رنو، خط تولید خودروی مسکویچ که از زمان شوروی سابق بوده راه‌اندازی مجدد شده و قرار است به زودی این ماشین راهی بازار شود. شرکت کاماز که در زمینه تولید کامیون فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرده روسیه بالاخره پس از گذشت بیست سال وقفه، در شرکت رنو فرانسه خط تولید مسکویچ را راه‌اندازی کرده است.

ماه‌ها پیش وقتی رنو اغلب سهام خود را به روسیه فروخت (با یک روبل) نام این کارخانه را از رنو به مسکویچ تغییر داد تا بعدا بتواند اتومبیل‌های جدید خود را آنجا به تولید انبوه برساند. صنعت خودروی روسیه به قدری فشل است که طی سال جاری توانسته تنها 600 دستگاه خودرو تولید کند و این تیراژ بسیار محدود حکایت‌گر اوضاع تیره و ناخوشایندی است که نوید روزهای سخت‌تر را می‌دهد.

تولید خودروی مسکویچ در روسیه

هدف از راه اندازی کارخانه مسکویچ، تولید و عرضه 100 هزار دستگاه خودرو در سال است که تعدادی از این محصولات نیز قرار است الکتریکی باشند. اما میانگین تولید خودرو برای روسیه در یک سال چیزی بین 200 الی 300 هزار دستگاه است و تولید تنها صد هزار دستگاه خودرو خبر خوبی برای مردم این کشور نخواهد بود. مد نظر داشته باشید که شرکت تسلا در شانگهای هر هفته 22 هزار خودرو تولید می‌کند.

به گفته شرکت کاماز، اولین خودروهای مسکویچ در دسامبر 2022 از خط تولید ارائه خواهند شد و مسکویچ 3 اولین مدل خواهد بود. بنا بر آنچه برخی منابع اعلام کرده‌اند، پلتفرم این خودرو و مهندسی و طراحی آن بر اساس برند جک در چین ساخته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ببین چطور خدا توی سرشون زده که رفتن دنبال ساختن اشغال های داخلی خودشان اونم با کمک چینستان