بیت کوین

سناریوی ترسناک سقوط قیمت بیت کوین به 6 هزار دلار!

بنیان‌گذار مجموعه معاملاتی Decentrader، از ترسناک‌ترین سناریوی ممکن برای بیت کوین و احتمال سقوط قیمت آن به 6 هزار دلار پرده برداشته است.

بیش از یک سال از آغاز روند نزولی بیت‌ کوین می‌گذرد و این ارز دیجیتال از بالاترین رقم خود در محدوده 69000 دلاری در نوامبر 2021، ضرری 77 درصدی را متحمل شده است. اما BTC تا چه حد می‌تواند سقوط کند و آیا باید منتظر کاهش دوباره قیمت آن باشیم؟ اکنون یکی از تحلیلگران مشهور و هم‌بنیان‌گذار پلتفرم دیسنتریدر با نام مستعار فلیب‌فلیب، در جدیدترین پیش‌بینی خود در مورد قیمت بیت کوین در آینده، به احتمال سقوط این ارز دیجیتال به زیر محدوده 10 هزار دلار اشاره کرده است.

او گفت:

در بدترین سناریوی ممکن، احتمال می‌دهم که بیت‌ کوین تا محدوده 6500 دلار ریزش خواهد داشت. در این محدوده قیمتی، خریداران احتمالا شروع به انباشت بیت کوین خواهند کرد.

این تحلیلگر معتقد است که چنین احتمالی هر چند در شرایط کنونی بعید به‌نظر می‌رسد، اما این بدترین سناریویی خواهد بود که ممکن است برای بیت کوین رخ دهد. البته با توجه به پیامدهای ورشکستگی صرافی FTX و ناامیدی شدید میان سرمایه‌گذاران و در نتیجه، احتمال وقوع یک کاپیتولاسیون جدید، ریزش قیمت بیت کوین دور از ذهن نیست.

نمودار قیمت بیت کوین

نمودار میزان ریزش بیت کوین پس از رسیدن به سقف‌های قیمتی جدید

کاپیتولاسیون به دوره‌ای از بازار گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران به دلیل وحشت و دلسردی از بازگشت مجدد قیمت‌ها، به‌طور هیجانی و احساسی به فروش دارایی‌های خود روی می‌آورند. فیلب‌فیلب هم‌چنین افزود:

در این پیش‌بینی بدترین حالت‌های ممکن را برآورد شده است. اما تا زمانی‌که اطلاعات بیشتری درباره آینده قیمت بیت کوین وجود نداشته باشد، وقوع چنین اتفاقی تقریبا بعید به‌نظر می‌رسد. به نظر من، این واقعیت که بیت کوین تا به حال به پایین‌ترین سطوح قیمتی پیش‌بینی شده سقوط نکرده، می‌تواند حاکی از بازیابی و افزایش مجدد ارزش آن باشد.

در مقام مقایسه، طی رویدادهای اخیر در بازار کریپتو، بیت کوین در وضعیت نزولی، زیان کم‌تری را متحمل شده است.

بول مارکت کریپتو

برخی از تحلیلگران خود را برای بیت کوین 14 هزار دلاری آماده می‌کنند

اکنون محدوده 14 هزار دلار، سطح بسیار مهمی برای BTC محسوب می‌شود که در رادار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران قرار دارد. Rekt Captial یکی از موسسات معاملاتی بازار کریپتو، محدوده 13900 دلاری را به‌عنوان نقطه حمایتی مهمی در بازه هفتگی قلمداد کرده که از نیمه دوم سال 2020 تاکنون هنوز آزمایش نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*