لنز چشم عقاب Tecno

لنز Eagle Eye تکنو معرفی شد؛ اولین دوربین تله فوتو دو منشوری با قابلیت ردیابی خودکار اجسام

لنز Eagle Eye تکنو – Tecno در قیاس با لنزهای تله‌فوتو سنتی، می‌تواند تصاویر شفاف‌تر و عکس‌های واضح‌تری ثبت کند.

دوربین‌های تله‌فوتو متداول، دارای لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) هستند؛ زیرا با بزرگ‌نمایی اپتیکال، لرزش تصویر هم چند برابر می‌شود. این نوع لرزش‌گیر، روی اجسام ثابت خیلی خوب عمل می‌کند؛ اما وقتی بخواهید یک شی متحرک را دنبال کنید، دوباره کار خراب می‌شود. حالا تکنو با معرفی لنز Eagle Eye مدعی رفع مشکل است.

راهکار این کمپانی، استفاده از دو منشور به‌جای یک منشور بوده؛ سیستمی که اولین در نوع خود است. هر کدام از این منشورها، حول یک محور می‌چرخند؛ یکی با زاویه 8+/- درجه و دیگری، 10+/- درجه!

لنز چشم عقاب Tecno

به ادعای Tecno، این نوع تحرک دوگانه به دوربین امکان می‌دهد که به‌صورت خودکار،  اشیا را دنبال کند؛ آن هم تا 16+/- درجه روی یک محور و 20+/- درجه روی محور دیگر!

شاید با تماشای ویدیوی زیر، بتوانید نحوه‌ی کار این سیستم را بهتر تجسم کنید.

کمپانی سازنده، نام این فناوری را Eagle Eye Lens یا لنز چشم عقاب گذاشته است. البته این سیستم، توانایی لرزش‌گیری اپتیکال هم دارد و تا 6+/- درجه، حرکات را اصلاح می‌کند. هر دو عملکرد OIS و ردگیری اجسام، به کمک هوش مصنوعی انجام می‌گیرد.

همچنین نه تنها برای عکاسی، بلکه برای ضبط ویدیو هم کاربرد دارد و ثمره‌ی آن، کیفیت تصاویر بهتر در مقایسه با حالت دستی است. تکنو فناوری Eagle Eye را به‌طور خاص برای مسابقات اتومبیل‌رانی مناسب توصیف کرده؛ چرا که به شما امکان می‌دهد عکس‌های زوم واضح و شفاف از ماشین‌های پرسرعت در حال عبور بگیرید.

این کمپانی همچنین در حال کار روی گوشی های هوشمند مجهز به این سیستم، برای عرضه در سال آینده میلادی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*