راین رپچر

راین رپچر ، یک پیکاپ چینی دیگر برای بازار ایران + عکس و مشخصات

خودروسازان راین به زودی از جدیدترین محصول خود که یک پیکاپ چینی است رونمایی خواهد کرد. با مشخصات راین رپچر آشنا شوید.

خودروسازان بسیاری در کشورمان فعالیت می‌کنند و یکی از آنها خودروسازان راین است که به تازگی تصمیم گرفته یک پیکاپ جدید از برند Kawei وارد بازار داخلی کند. نام این خودرو بنا بر آنچه اعلام شده راین رپچر خواهد بود و گفته شده قیمت اقتصادی آن باعث ایجاد بازار رقابتی خواهد شد. مشخص است که این شرکت نمی‌خواسته از بازار پیکاپ‌ها عقب بماند.

معرفی اجمالی راین رپچر

سال‌ها قبل خودروسازان راین موفق شدند خاطرات خوشی برای مردم بسازند و از جمله محصولات شاخصی که راهی بازار کردند می‌توان به هیوندای ورنا و آوانته اشاره کرد. البته در کارنامه این شرکت محصولات جذاب دیگری نظیر گریت وال ولکس C30 و راین V5 نیز حضور دارند.

راین رپچر

راین مدتی ناپدید بود، ولی چندی پیش با عرضه هاچ بک راین R3 دوباره وارد گود شد و هم‌اکنون قصد دارد خودروی رپچر را به جمع پیکاپ‌های بازار ایران وارد کند.

طراحی ظاهری راین رپچر

از نظر ظاهری شباهت زیادی بین راین رپچر با پیکاپ آمریکایی فورد اف 150 رپتور وجود دارد و شاید به همین دلیل است که خودروسازان راین تصمیم گرفته نام پیکاپ خود را رپچر (رپتور) بگذارد تا بیش از پیش بر وجوه تشابه این دو بیفزاید. با این اوصاف رپچر شباهت‌های بسیاری به رپتور در ظاهر دارد و از جمله این اشتراکات می‌توان به چراغ‌های جلو، قالب جلو پنجره، سپر، خطوط کاپوت، آینه‌های جانبی و در صندوق بار اشاره کرد.

تنها تفاوت بین این دو خودرو به گرافیک داخلی جلو پنجره و چراغ‌ها بر می‌گردد و همین دو المان باعث ایجاد طرحی انحصاری برای این پیکاپ شده است. یکی از مهم‌ترین مزایای راین رپچر، زاویه ورود و خروج آن است و علت آن به فرم مناسب سپر و کوتاهی ارتفاع آن باز می‌گردد.

راین رپچر

در نمای جانبی شاهد چهره‌ای عضلانی هستیم و رکاب‌های بزرگ پایین در (که کاربردی نیز هستند) باعث ایجاد چنین نمایی شده است. البته علاوه بر رکاب‌های بزرگ می‌توان به آینه‌های جانبی عمودی و متفاوت، فلاپ‌های برجسته دور گلگیرها و قلاب‌های بزرگ قسمت بار اشاره کرد.

المان مهم دیگر در نمای جانبی، حوضچه بار است که طول بلندی دارد و باعث می‌شود کاربردی به نظر برسد. همچون هر خودروی آفرودی دیگری که فکرش را بکنید، راین رپچر این امکان را به مشتریان خود می‌دهد تا تجهیزاتی نظیر سوپر لید، کشو و باکس در حوضچه بار تعبیه کنند.

نمای داخل کابین راین رپچر

با ورود به کابین راین رپچر و مقایسه آن با رقبایی نظیر زامیاد زاگرس به این نتیجه می‌رسیم که همه چیز قدیمی است و تنها آرایه‌هایی که باعث متمایز شدن کابین شده‌اند، قطعات دکوراتیو چوب داشبورد و تودری‌ها است. متاسفانه نمایشگرهای تعبیه شده در پشت فرمان دیجیتال نیستند (آنالوگ هستند) و این عقربه‌ای بودن حس ناخوشایندی به مشتری مدرن امروزی می‌دهد.

راین رپچر

درست در وسط داشبورد یک نمایشگر یا مانیتور برای سیستم مولتی مدیا تعبیه شده و بخش پنل تهویه این خودروی پیکاپ نیز مجهز به سه کلید دوار شده تا به کمک آنها شدت باد، دما و موقعیت پرتاب باد را تنظیم کنید.

پیکاپ جدید راین چه امکانات رفاهی دارد؟

پیش از آن که به بیان آپشن‌های رفاهی پیکاپ رپچر بپردازیم، سراغ ابعاد این خودروی غول‌پیکر می‌رویم. راین رپچر طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب 5560 میلی‌متر، 1940 میلی‌متر و 1860 میلی‌متر دارد. علاوه بر این فاصله محوری این خودرو 3500 میلی‌متر خواهد بود که فضای جاداری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

از جمله امکانات رفاهی رپچر می‌توان به دو کیسه هوا، مانیتور، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، دوربین و سنسور دنده عقب، دی لایت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، شیشه بالابرهای برقی و پوشش ضد خش قسمت بار اشاره کرد.

کابین رپچر

مشخصات فنی راین رپچر چیست؟

زیر کاپوت پیکاپ خودروسازان راین یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 175 تا 190 اسب بخار و گشتاور 250 تا 280 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این محصول تازه‌وارد از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد.

بنا بر آنچه مدیران این خودروسازی اعلام کرده، پیکاپ مذکور ظاهرا با قیمت 800 میلیون تومان عرضه می‌شود. می‌توان گفت قیمت رپچر رقابتی است و با توجه به ظاهر و مشخصاتی که دارد به احتمال زیاد سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*