درگیری نظامی در فضا

درگیری نظامی در فضا ، زندگی بشر را به شدت تغییر خواهد داد

کارشناسان معتقدند که درگیری نظامی در فضا می‌تواند زندگی نسل بشر را به طرز حیرت‌آوری تغییر دهد و آثار مخرب و جبران‌ناپذیری را به‌همراه داشته باشد.

با توجه به وقایع حال حاضر جهان، نبردها تنها روی زمین جریان ندارند و درگیری نظامی در فضا هم به راه افتاده است؛ اتفاقی که بدون شک نتایج وحشتناکی را به همراه خواهد داشت. به گفته هیات حاضر در کنفرانس فضایی، حملات مختلف به ماهواره‌ها می‌تواند موجب از بین رفتن سیستم‌های بانکی، شبکه‌های برق و سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا همان GPS شود و نهایتا بر عملیات‌های نظامی تاثیر بگذارد.

فرماندهان فضایی اعتقاد دارند که کشورهای روسیه و چین با نابودی ماهواره‌های حیاتی جهان و گسترش جنگ‌های فضایی، می‌توانند باعث تغییر کامل زندگی بشر شوند و با اقدامات مخرب‌شان حیات را به گونه‌ای تغییر دهند که دیگر نتوانیم آن را به شکلی که قبلا می‌شناختیم به یاد آوریم.

با توجه به همین موارد و وضعیت بحرانی موجود، رهبران و فرماندهان نظامی ارشد کانادا و آمریکا برای شرکت در کنفرانس بنیاد سیاست‌های استراتژیک استرالیا با محوریت درگیری نظامی در فضا، دور یکدیگر جمع شده‌اند و به بحث و گفتمان پیرامون مقابله با تهدیدهای جدی ناشی از جنگ فضایی پرداخته‌اند.

درگیری نظامی در فضا تا چه حد جدی است؟

درگیری نظامی در فضا

سپهبد نینا آرمانگو که مدیریت ستاد نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا را بر عهده دارد، در این نشست گفت: «نابود شدن یکی از ماهواره‌های مهم روسیه در سال اخیر، نمایش خیره‌کننده‌ای بود که برای ما حکم یک قدرت‌نمایی بزرگ را داشت. چین نشان داده که در زمینه درگیری نظامی در فضا تا چه اندازه قدرتمند است و چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد. اگر از من می‌پرسید، به شما می‌گویم که در پایان این بازی هولناک، زندگی دیگر به آن شکلی که می‌شناسیم نخواهد بود.»

به اعتقاد این افراد که در کنفرانس بنیاد سیاست‌های استراتژیک استرالیا دور یکدیگر جمع شده‌اند، حملات به ماهواره‌ها و گسترش درگیری نظامی در فضا می‌اواند باعث از بین رفتن بسیاری از چیزهای حیاتی مانند سیستم‌های موقعیت‌یاب جهانی شود و آثار مخرب فراوانی را به همراه داشته باشد. سپهبد آرمانگو درباره این شرایط گفت:

من اصلا قصد ندارم دراماتیک صحبت کنم یا احساسات افراد را تحت تاثیر قرار دهم، اما به راستی درگیری نظامی در فضا چگونه است؟ ما به احتمال زیاد با چشم غیر مسلح قادر به دیدن آن نیستیم، اما بدون شک عواقب هولناک آن را از ثانیه اول احساس خواهیم کرد. آمریکا و متحدانش مانند استرالیا، باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و برای انعطاف‌پذیری بیشتر فضا تلاش کنند. همکاری موثری که شامل ساخت ماهواره‌های کوچک‌تر و سریع‌تر خواهد شد تا در نهایت جایگزینی برای ماهواره‌های نابود شده وجود داشته باشد.

سرتیپ مایکل آدامسون به عنوان فرمانده سه بخش فضایی کشور کانادا، در این نشست از متزلزل شدن برنامه فضایی روسیه پرده برداشت و اعلام کرد روسیه چیز زیادی برای از دست دادن نخواهد داشت و مجبور است دسترسی به فضا را از بین ببرد. اما حمله به ماهواره‌ها و درگیری نظامی در فضا به چه طریقی باعث نابودی شبکه‌های ارتباطی خواهد شد؟

یکی از روش‌هایی که در آن حمله به ماهواره‎‌ها منجر به از بین رفتن شبکه‌های ارتباطی خواهد شد، حمله مستقیم است. این حمله با استفاده از ارسال امواج پارازیت یا موشک‌های ضد ماهواره انجام می‌شود. مورد دوم نیز زباله‌های به وجود آمده از دل ماهواره‌های نابود شده است. فقط یک قطعه کوچک زباله فضایی این امکان را دارد تا به ایستگاه فضایی بین‌المللی آسیب برساند. جالب است بدانید فعالیت‌های فضایی روسیه نیز 1500 قطعه زباله را به وجود آورد که باعث تهدید شدن جان فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی شد.

در مجموع به نظر می‌رسد اگر درگیری نظامی در فضا ادامه پیدا کند و کشورهایی مانند روسیه و خصوصا چین بخواهند نابودی ماهواره‌ها را گسترش دهند، باید آینده‌ای تاریک و بسیار هولناک را متصور شویم که در آن هیچ‌چیزی از زندگی فعلی که آن را می‌شناسیم باقی نخواهد ماند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زندگی زندگی زندگی
    بشر بشر بشر …..
    بابا ریدم به بشر و زندگی …
    چی دادیم چی گرفتیم …
    زندگی چیه که این همه تلفات باید داد براش
    ریدم توت بابا گم شو