افزایش قیمت عجیب اینترنت ماهواره ای در اوکراین

کاسب بازی ایلان ماسک با مردم جنگ زده اوکراین؛ افزایش قیمت عجیب اینترنت ماهواره ای استارلینک فقط در این کشور!

افزایش قیمت عجیب اینترنت ماهواره ای در اوکراین نشان می‌دهد که ایلان ماسک به کاسب بازی روی آورده و به مردم جنگ زده این کشور رحم نمی‌کند.

از زمان آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین، ایلان ماسک به عنوان موسس تسلا و اسپیس ایکس تصمیم گرفت اینترنت ماهواره‌ای خود را در اختیار مردم جنگ زده اوکراین قرار دهد تا بدین ترتیب کاری برای آنها در جدال با روسیه کرده باشد. هر چه جنگ میان این دو کشور طولانی‌تر شد، ماسک هم به همان نسبت زیر وعده‌های پوشالی خود زد.

افزایش قیمت عجیب اینترنت ماهواره ای در اوکراین

افزایش قیمت عجیب اینترنت ماهواره ای در اوکراین

مدتی پیش ماسک اعلام کرد توان پرداخت هزینه اینترنت ماهواره ای به اوکراین را ندارد و از پنتاگون خواست هزینه‌های اینترنت کشور جنگ زده و مردم اوکراین را پرداخت کند. هم‌اکنون باخبر شده‌ایم که موسس اسپیس ایکس قیمت اینترنت را در این منطقه دو برابر کرده؛ اما چرا؟

بر اساس گزارش‌های موجود قیمت پایانه یا ترمینال‌های استارلینک پیش از این 385 دلار بوده، ولی در حال حاضر به 700 دلار رسیده و حالا کاربران باید به جای 60 دلار ماهیانه، 75 دلار بپردازند. البته در گزارش‌ها دقیقا نیامده که قیمت‌های اینترنت ماهواره‌ای برای دولت اوکراین افزایش یافته یا خیر، ولی در لهستان افزایش قیمت‌ها اعمال شده است.

ایلان ماسک

به جهت همین گران شدن اینترنت، اوکراینی‌ها ترجیح می‌دهند تجهیزات استارلینک را از کشور اوکراین تحویل بگیرند تا بدین وسیله عوارض و مالیات نپردازند. متاسفانه آقای ماسک با خبیثانه‌ترین حالت ممکن از شرایط آشفته اوکراین سوءاستفاده کرده و می‌خواهد این کشور نیازمند به اینترنت را تلکه کند. علاوه بر این روسیه تجهیزات اینترنتی اوکراین را با خاک یکسان کرده و این یعنی کاربران این کشور چاره‌ای جز استفاده از استارلینک ندارند.

بنابر گزارش‌های موجود، استارلینک در برخی از مناطق اوکراین، تنها راه برقرار ارتباط است. در دیگر مناطقی که آزاد شده هم اپراتورها مشغول ترمیم و راه‌اندازی مجدد خدمات خود هستند، اما باز هم بی‌نیاز از اینترنت ماهواره ای ماسک نشده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اونوقت یه عده سر ودست میشکوندن که استارلینگ قراره به ایرانیا اینترنت ماهواره ای بده…خخخخخخ
    درضمن نویسنده چرا داری میسوزی؟ شرکت خصوصیه و خرج داره ،تا همینجاشم لطف کرده…باید کشورهایی که اوکراین رو تو باتلاق جنگ با روسیه انداختن هزینه های استاراینگ رو جبران کنن….

  2. استار لینک یک شرکت خصوصیه چرا ازش حمایت نمیکنن دولت ها؟
    همین الانش هم علیه ایلان ماسک کلی تهدید وجود داره از طرف روس ها و طرفداراشون تو غرب