پرفروش‌ترین خودروساز چینی 2022

پرفروش‌ترین خودروساز چینی در نوامبر 2022 معرفی شد

در یک ماه گذشته یکی از برندهای مهم چین موفق شده در جایگاه نخست پرفروش ترین خودروساز قرار بگیرد. پرفروش‌ترین خودروساز چینی 2022 کیست؟

صنعت خودروسازی چین طی سال‌های اخیر هم‌راستا با اقتصاد این کشور رشد و توسعه یافته است. شرکت‌های خودروسازی چینی موفق شده‌اند محصولات خود را به سراسر جهان روانه کنند و یکی از مهم‌ترین کشورها که قطعات منصله خودروهای چینی را برای مونتاژ وارد کشورش می‌کند، ایران است.

پرفروش‌ترین خودروساز چینی 2022

چری، بی وای دی، چانگان و دانگ فنگ از جمله خودروسازان چینی هستند که خودروهای تولیدی آنها در بازار داخلی ما نیز پیدا می‌شود. برخی از خودروهای چینی واقعا دارای کیفیت کافی برای رقابت با محصولات خارجی هستند، ولی الباقی تولیدات خودروسازان این کشور تقلیدی و صرفاً دارای ظاهر خوب است.

پرفروش‌ترین خودروساز چینی

به هر حال رصدها در بازار خودروی چین نشان می‌دهد که در یک ماهه اخیر پرفروش ترین برند این کشور، بی وای دی بوده است. خودروی بی وای دی موفق شده با غلبه بر فولکس واگن آلمانی، باری دیگر خود را به جهانیان ثابت کند. کمی پیش‌تر مطلع شدیم که تسلا سیاست‌های خود را برای بازار چین تغییر داده و همین باعث شده تا میزان فروش خودروهای مدل 3 و مدل Y افزایش یابد.

در واقع ایلان ماسک برای این که محصولات الکتریکی‌اش در پکن و سایر شهرهای چین به فروش برسد، مشوق‌هایی در نظر گرفت و حتی تصمیم به کاهش قیمت‌ها، حربه‌ای بود برای موفقیت‌ها و کسب دستاوردهایی که امروز شاهد آن هستیم. داده‌های بانک بین المللی بازرگانان چین نشان می‌دهد که خرده فروشی بی وای دی طی یک ماه اخیر به 152 هزار و 863 دستگاه رسیده که در مقایسه با ماه قبلی، 83 درصد افزایش به ثبت رسانده است.

این در حالی است که فولکس واگن (یکی از محبوب‌ترین خودروسازان در بازار چین) طی بازه مشابه یک ماهه توانسته 143 هزار و 602 دستگاه به فروش برساند و تویوتا نیز با ایستادن در جایگاه سوم موفق شده 115 هزار و 272 دستگاه خودرو بفروشد. البته در مجموع این فولکس واگن است که در صدر پرفروش‌های بازار چین قرار گرفته، ولی احتمال این که بی وای دی این جایگاه را پس بگیرد، زیاد است.

بی وای دی

در صورتی که روند خرده فروشی این خودرو و کمپانی همچنان ادامه داشته باشد، BYD نخستین مرتبه‌ای خواهد بود که در صدر پرفروش‌های بازار چین قرار می‌گیرد. برند بی وای دی از سال 2003 در حال تولید خودرو است و اگر این هدف محقق شود، این اولین باری است که خودروهای هیبریدی پلاگین و الکتریکی جزو پرفروش ترین محصولات چینی شود. داده‌های بانک بین‌المللی بازرگانان چین گزارش داده:

فروش کلی خرده‌فروشی خودروهای تولید شده در چین از نظر میانگین فروش روزانه در چهار هفته اول نوامبر 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، در مقایسه با کاهش دو درصدی در سه هفته اول اکتبر کاهش داشته است.

علاوه بر این‌ها به گزارش پایگاه خبری رویترز، برندهای معروفی نظیر فولکس واگن، جنرال موتورز، فورد و هیوندای، در پنج سال گذشته شاهد استفاده بسیار کمتر از کارخانه در چین بوده‌اند؛‌ یعنی 30 تا بیش از 50 درصد کاهش.