اهرام مرموز جنوبگان قطب جنوب

اهرام اسرار آمیز قطب جنوب؛ قاره یخی چه رازی در دل خود دارد؟

شواهد از وجود اهرامی اسرار آمیز در قاره جنوبگان در قطب جنوب حکایت دارند؛ ولی آیا این‌ها صرفاً هرم هایی زیبا هستند یا رازی را پشت خود دارند؟

قاره جنوبگان در قطب جنوب پیش از اینکه طی 12 هزار سال گذشته رفته‌رفته زیر برف و یخ فرو برود، زمانی منطقه‌ای گرمسیر بود. حالا برخی از گزارش‌ها از سوی دانشمندان آمریکایی و اروپایی حاکی از این هستند که قطب جنوب همچنین مشابه مصر میزبان اهرامی اسرار آمیز بوده است. درحالی که آوازه اهرام مصر در سراسر دنیا پیچیده، در مناطق دیگری از جهان هم می‌توان اهرامی شگفت‌انگیز پیدا کرد؛ اهرام باستانی چین با راز معماری خود هم یکی از مثال‌های جالب توجه‌اند.

اهرام قطب جنوب؛ سازه طبیعت یا آثار تمدن‌های باستانی؟

اهرام قطب جنوب

سازه‌های عظیم باستانی در مناطق دورافتاده مثل قطب جنوب، همیشه محل تئوری‌های مختلف بوده‌اند. اهرام مصر یکی از این سازه‌های کم‌نظیر است، ولی باید به این نکته توجه داشت که هنگام ساخت آن‌ها در بیش از 4 هزار سال قبل مصر غنی‌ترین تمدن کل کره زمین تلقی می‌شد.

با وجود این، جنوبگان به عنوان پنجمین قاره بزرگ دنیا از 98 درصد یخ با پوشش گیاهی ناچیز تشکیل شده است و دمای آن به منفی 89 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. با این تفاسیر، جنوبگان عملاً محلی غیر قابل سکونت به حساب می‌آید و عمدتاً دانشمندان‌اند که در آن سکونت دارند. در چنین منطقه‌ای تهیه لباس، غذا، دارو، سوخت و بقیه الزامات زندگی فوق‌العاده چالش‌برانگیز، هزینه‌بر و زمان‌بر است.

اهرام قطب جنوب

اکنون دانشمندان آمریکایی و اروپایی اهرامی را در جنوبگانِ قطب جنوب کشف کرده‌اند که گفته می‌شود با اهرام مصر قابل مقایسه‌اند و به قبل از تاریخ مکتوب تعلق دارند. دو هرم در تقریباً 16 کیلومتری داخل مرزها و یکی در نزدیکی خط ساحلی پیدا شده، ولی این کشف مهم به دلایل پیامدهایش چندان شامل پوشش رسانه‌ها نشده است.

همان‌طور که گفته شد، جنوبگان احتمالاً در گذشته‌های دور به این اندازه سرد نبود و بنا بر همین، می‌توان به این نتیجه رسید که تمدن‌هایی باستانی اهرام آن را ساخته‌اند و در آن ساکن بوده‌اند. در این مقطع، باستان‌شناسان باید به شواهد کافی مبنی بر وجود تمدن در این منطقه در گذشته دست پیدا کنند.

جهت تکمیل این تئوری باید گفت که بر اساس یافته‌های متخصصان اقلیمی در سال 2009 ظاهراً در جنوبگان درخت‌های نخل رشد می‌کرد و حتی تابستان‌های گرم با دمای 21 درجه سانتی‌گرادی وجود داشت. از این رو، می‌توان فرض کرد که هزاران سال قبل از اینکه جنوبگانِ قطب جنوب را یخ فرا بگیرد، تمدنی باستانی دست به ساخت اهرام زده است. از طرفی هم شاید صرفاً کوه‌هایی باشند که به صورت اتفاقی به شکل هرم‌هایی منسجم و منظم در آمده‌اند.

شواهدی را در تایید آب و هوای مناسب جنوبگان هم می‌توان پیدا کرد. دانشمندی آلمانی در سال 1929 نقشه‌ای را به دست آورده بود که نقشه‌کشی با نام «پیری رئیس» (Piri Reis) با بهره‌گیری از نقشه‌های کلمب و عربی در سال 1513 کشیده بود. نکته جالب توجه این نقش، ترسیم جنوبگان بدون یخ است. در دو نقشه دیگر هم این قاره بدون یخ به نمایش در آمده که نقشه جهان 1534 اورونسه فینه نمونه معروف‌ترشان است.

اهرام مرموز قطب جنوب حتی مرموزتر می‌شود وقتی «آلبرت بندر» (Albert Bender) کهنه‌سرباز جنگ جهانی دوم و بنیان‌گذار سازمان International Flying Saucer Bureau ادعا می‌کند پایگاهی 200 ساله متعلق به بیگانه‌ها زیر پوشش یخی جنوبگان وجود دارد. او می‌گوید که بارها در جریان دهه 50 میلادی دزدیده شده و یک بار آن را به پایگاه نظامی بیگانه‌ها یا موجودات فضایی زیر یخ‌های جنوبگان برده‌اند.

پایگاه زیر یخ های جنوبگان قطب جنوب

هرچند صحبت‌های او عجیب و غریب به نظر می‌رسند، اما او همچنین اظهار داشته است که باندهای مختص به فرود و پرواز یوفوها را دیده بود و توانسته بود با فرمانده پایگاه صحبت کند. ضمناً به این نکته اشاره می‌کند که خود پایگاه با ماشین‌های عظیم مبتنی بر فناوری پلاسما ساخته شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. درود خدمت شما…مقاله جالبی بود ولی میشد کاملترش کرد چون ظاهرا در دوران آلمان نازی گروهی دانشمند بدستور هیتلر برای بررسی اهرام در جنوبگان به اونجا سفر کرده بودند

  2. صرفا به کوه طبیعی خوشگله . همین

  3. دروغ گو ها………….
    چرا دروغ میگید………….
    جالبه….بخ…….. به خاطر این که یخ ها دران اب میشن میکروب های چند صد هزار سال بعضی جاها میلیون سال داره از زیر یخ بیرون میاد
    بعد اینجا ……نخل………………..
    بس کنید …
    این هرم های ربطی به مصری ها ندارن
    حتی نمیتونستن رو گرانیت های که موجود بود حکاکی کنند چه برسد به ساخت انها
    این تو کل مصر میشه دید
    میدونید که موضوع چیه
    اگه بخوان واقعیت باز کنند
    تمام چرت پرتی که به خورد بشر دادن میره زیر سوال
    مثل هرم های اسیا تو اندونزی….

    که اجازه کاوش و تحقیق هم ندادن
    دنیای ازاد این هست
    آزادی هایی دروغین که وجود نداره
    چرا……………..؟
    چیرو دارن مخفی میکنند؟