دولت چین - لایک پست های اعتراضی

دولت چین حتی با افرادی که پست‌های اعتراضی را لایک می‌کنند هم برخورد می‌کند

شنیده‌ها حاکی از این است که دولت چین قوانین سختگیرانه‌ای برای فضای مجازی اعمال کرده که حتی با لایک کنندگان پست های اعتراضی برخورد خواهد شد.

چند روزی است که در چین اوضاع بر وفق مراد نیست و شهروندان این کشور از سیاست‌هایی که دولت در پیش گرفته به شدت انتقاد کرده و البته که عده زیادی سرکوب شده‌اند. کووید 19 باری دیگر در چین پدیدار شده و دولت برای کنترل اوضاع و ممانعت از شیوع بیشتر این بیماری، سیاست‌های سختگیرانه‌ای اعمال کرده است.

سیاست دولت چین در قبال لایک پست‌ های اعتراضی

مردم چین تاب و تحمل دوباره پروتکل‌های سرسخت دولت را ندارند و صدای اعتراضشان به گوش جهانیان رسیده است. پیش‌تر در گجت نیوز خواندیم که خفقان در چین بیداد و پلیس گوشی مردم را چک می‌کند. به هر حال مسئولان چینی از هر روشی برای سرکوب و بهبود اوضاع استفاده می‌کنند.

جدیدترین حربه دولت چین، رصد فضای مجازی است و در این مواجهه اگر کاربری پست‌های اعتراضی را لایک کرده باشد، با او برخورد خواهد شد. به نقل از منابع موثق در پکن، انتشار مطالب حاوی اعتراضات گسترده برای شهروندان غیر مجاز است و احتمال دارد به آنها آسیب بزند.

دولت چین

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، اداره فضای سایبری چین دستورالعمل‌های بسیاری برای شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد داده که از 24 آذر ماه روند اجرایی شدن آنها شروع خواهد شد. بر اساس مقررات جدید، شبکه‌های اجتماعی چینی می‌بایست کاربران خود را به دقت احراز هویت کنند و متناسب با تعداد لایک‌ها و نوع آنها به افراد امتیاز بدهند. در صورتی که کاربری امتیاز پایینی دریافت کند، فریبکار محسوب خواهد شد و حساب وی مسدود می‌شود.

به گفته یکی از استادان بازنشسته دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ، لایک کردن مطلبی که غیر قانونی است، نشان می‌دهد که حمایت عمومی از آن مطلب بالاست. تعداد بالای لایک می‌تواند آغازگر یک آتش‌سوزی بزرگ باشد.

ناتوانی چین در کنترل کاربران فضای مجازی

یکی از کارمندان سابق سانسور و کنترل اینترنت در چین به صورت ناشناس با نیویورک تایمز مصاحبه کرده و مدعی شده چین نمی‌تواند تمامی محتواهای موجود در اینترنت را بررسی و رصد کند و اگر بخواهد به این پیشنهاد جامه عمل بپوشاند می‌بایست تعداد کارمندان فعلی خود را تا ده برابر افزایش دهد.

به گفته جوزف چنگ، استاد بازنشسته علوم سیاسی در دانشگاه شهری هنگ کنگ، مسئولان نسبت به گسترش فعالیت‌های اعتراضی بسیار نگرانند و یکی از مهم‌ترین روش‌های کنترل مردم، توقف ارتباط معترضان بالقوه، گزارش اعتراضات و درخواست‌های پیوستن به این تجمع‌هاست.

دولت چین

بهانه اعتراضات فعلی که در چین روز به روز گسترش می‌یابد، مرگ 10 نفر بر اثر یک آتش سوزی در آپارتمان بوده است. به نظر می‌رسد به هنگام اطفای حریق و خاموش کردن آتش، محدودیت‌های اعمال شده ناشی از سیاست کووید صفر باعث شده تا این اتفاق به وقوع بپیوندد. در حال حاضر کاربران چینی برای این که ویدیوها و تصاویر اعتراضات را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند از اشخاص ثالث استفاده می‌کنند.

آخرین باری که چنین اعتراضاتی در چین به وقوع پیوست، سال 1989 در میدان تیان آنمن بود. هم‌اکنون پایتخت چین به طور جدی و سختگیرانه‌ای در حال مقابله با معترضان است و روز به روز محدودیت‌ها را افزایش می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. همیشه حکومت های کمونیستی و دیکتاتوری به پایان خودشون که نزدیکتر میشن سانسور وفشارشون بیشتر میشه

    چین هم بزوری اعتراضات داخلش شدیدتر میشه و در پایان جکومتش مثل بقیه هم پیماه هاش سقوط میکنه

  2. چین دومین اقتصاد بزرگ دنیاست والله کسی که بخواد از دومین اقتصاد بزرگ دنیا اعتراض کنه باید هم باهاش برخورد بشه…

    • پروفسور خان ازادی ربطی به اولین یا اخرین اقتصاد دنیا نداره
      مردم چین مثل مور و ملخ تولید مثل میکنن همشونم عین مورچه های سرباز برای حزب کمونیست چین کار میکنن بایدم دومین اقتصاد دنیا باشه
      اصلا تو بگو اولین اقتصاد دنیا باشه اگه آزادی واقعی توش نباشه باید ایستاده …بهش