بهترین لپ تاپ 2022

بهترین لپ تاپ های سال 2022

در این جا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین لپ تاپ های بازار در سال 2022 که در رده‌های قیمتی و عملکردی مختلف، عملکرد ایده‌آلی را ارائه می‌دهند. در این لیست محصولاتی از دل، اچ پی، ایسوس، اپل و… حضور دارند.

در سال 2022 شاهد عرضه لپ تاپ‌های متنوعی در بازار بودیم. از اولترابوک‌های شگفت‌انگیزی نظیر دل XPS 13 گرفته تا محصولاتی نظیر ال جی گرم 17 که صفحه نمایش‌های بزرگی دارند، همگی از جمله لپ تاپ های فوق‌العاده سال 2022 هستند.

بسیاری کمپانی‌ها در سال 2022 سعی در باریک‌تر و سبک‌تر کردن محصولاتشان داشتند؛ در حالی که برخی دیگر همچنان با تولید لپ تاپ‌های سنگین و قدرتمند برای مصارفی نظیر گیمینگ یا رندرهای گرافیکی ادامه دادند. همچنین ایده‌های خلاقانه و جدیدی نظیر لپ تاپ هایی با صفحه نمایش دوگانه نیز از دیگر مواردی هستند که شاهد معرفی مختصرشان در سال 2022 بودیم.

البته پیشرفت‌های لپ تاپ ها در سال 2022 تنها به بخش ظاهری دستگاه‌های یاد شده مربوط نبوده است؛ چرا که کمپانی‌های تولیدکننده چیپست‌ها نظیر اینتل، AMD و یا اپل هم به شدت در صدد این هستند که تراشه‌هایی قدرتمند را طراحی کرده و بسازند تا هم‌پای پیشرفت سایر بخش‌ها، رو به جلو حرکت کنند.

امروز قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین لپ تاپ های سال 2022 بازار بپردازیم و ضمن بررسی مختصر هریک، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم. در صورتی که قصد خرید یک لپ تاپ جدید در آینده نزدیک را دارید، مطالعه این متن را از دست ندهید.

بهترین لپ تاپ های سال 2022

مک بوک پرو M2

مک بوک پرو M2

مک بوک پرو های اپل سال‌هاست که با مشخصات و قابلیت‌های جذاب خود طرفداران پروپاقرصی را برای خود دست و پا کرده‌اند و مک بوک پرو M2 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

گل سرسبد مشخصات فنی MacBook Pro 2022 تراشه جدید M2 است. این تراشه هشت هسته‌ای از یک موتور عصبی 16 هسته ای و پردازشگر گرافیکی ده هسته‌ای بهره می‌برد که 1.4 برابر قدرتمندتر از تراشه M1 است. این لپ تاپ همچنین از یک باتری 58.2 وات ساعتی با توان شارژ 67 واتی مجهز است و در نسخه پایه با هشت گیگ رم و 256 گیگ حافظه اس اس دی به بازار عرضه شده است. البته ظرفیت رم و حافظه SSD مک بوک پرو M2 به ترتیب به 24 گیگ و دو ترابایت قابل افزایش است.

دل XPS 13

بهترین لپ تاپ 2022

نماینده دل در لیست بهترین لپ تاپ های سال 2022 هم مثل سال‌های گذشته مدل XPS 13 است. این لپ تاپ به تراشه نسل دوازدهمی اینتل Core i5 مجهز بوده و از یک صفحه نمایش 13.4 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد. همچنین باتری این لپ تاپ سه سلوله بوده و ظرفیت 51 وات ساعت دارد.

به این موارد، حداقل هشت گیگ رم و 512 گیگ حافظه اس اس دی را هم اضافه کنید تا متوجه شوید با چه اولترا بوک قدرتمندی طرف هستید.

امسال البته Dell برای نخستین بار اقدام به معرفی نسخه پلاس از این لپ تاپ هم نمود و برخی قابلیت‌های مدل استاندارد نظیر ظرفیت باتری یا درگاه‌های ارتباطی را بروز کرد تا بتواند علاقمندان به محصولات حرفه‌ای‌تر را هم با خود همراه کند.

اچ پی اسپکتر x360

اچ پی اسپکتر ایکس 360

اچ پی و دل در بازار لپ تاپ ها رقبایی دیرینه به شمار می‌روند. بنابراین طبیعی است که HP هم لپ تاپی درخور توجه را برای رقابت با XPS 13 رونمایی کند و فشار را در سال 2022 هم روی دل نگه دارد. HP Spectre x360 یک لپ تاپ دو در یک است که در دو مدل با اندازه‌های 13.5 اینچی و 16 اینچی صفحه نمایش روانه بازار خواهد شد.

مدل 13.5 اینچی این محصول صفحه نمایشی با رزولوشن 1280p داشته و از تراشه Core i5 اینتل، هشت گیگ رم و 512 گیگ حافظه SSD بهره می‌برد. علاوه بر این، در نسخه 16 اینچی این لپ تاپ هم شاهد استفاده از صفحه نمایشی با رزولوشن 2000p در کنار پردازنده Core i7 اینتل، 16 گیگ رم و یک ترابایت حافظه SSD هستیم.

به گفته اچ پی، مدل 13.5 اینچی از این لپ تاپ قادر است با استفاده معمولی عمر باتری 16 ساعته را تضمین کند.

مک بوک ایر M2

مک بوک ایر ام 2

با این که دو سری لپ تاپ مک بوک ایر و مک بوک پروی اپل افراد مختلفی را هدف گرفته‌اند؛ اما مرزهای میان این دو محصول روز به روز در حال رنگ باختن است. در همین راستا اپل در سال 2022 تصمیم گرفت MacBook Air را با ظاهری شبیه به سری پرو روانه بازار کرده و حتی از تراشه‌های M2 نیز در آن‌ها استفاده کند.

علیرغم این شباهت در تراشه‌های مدل‌های ایر و پرو، MacBook Air همچنان ضعیف‌تر از نسخه پرو خواهد بود. به عنوان مثال، پردازشگر گرافیکی مدل ایر هشت هسته‌ای خواهد بود؛ در حالی که در مدل پرو شاهد استفاده از تراشه گرافیکی ده هسته‌ای هستیم.

این لپ تاپ همچنین از یک صفحه نمایش 13.6 اینچی با رزولوشن 1664p استفاده می‌کند و به یک باتری 52.6 وات ساعتی لیتیم پلیمر مجهز است. همچنین وزن پایین‌تر آن در مقایسه با مک بوک پرو آن را به محصولی قابل حمل‌تر تبدیل می‌کند.

دل XPS 17

بهترین لپ تاپ 2022

به جز لپ تاپ های جذاب و محبوب XPS 13، دل برای علاقمندان به صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر هم محصولی فوق‌العاده ارائه کرده است. XPS 17 هم یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های سال 2022 است که به یک صفحه نمایش 1200p و تراشه نسل دوازدهمی اینتل Core i5 مجهز است.

علاوه بر این، باتری شش سلوله 97 وات ساعتی در کنار 512 گیگ حافظه اس اس دی و هشت یا شانزده گیگ رم هم از دیگر مشخصات این هیولای دل به شمار می‌روند.

اگر این مشخصات برایتان چندان جذاب نیست، بد نیست بدانید که قدرتمندترین مدل از این لپ تاپ به تراشه نسل دوازدهمی Core i9 به همراه 64 گیگ رم، هشت ترابایت حافظه داخلی، صفحه نمایش 2400p و کارت گرافیکی شش گیگابایتی انویدیا جیفورس مجهز بوده و از پس اجرای سنگین‌ترین وظایف هم برمی‌آید.

قیمت ارزان ترین مدل از XPS 17 برابر با 1950 دلار است؛ در حالی که گران‌ترین مدل آن حدودا 5000 دلار قیمت خواهد داشت.

ASUS ROG Zephyrus G15

بهترین لپ تاپ 2022

لیست برترین لپ تاپ های سال 2022 بدون نام بردن از یک محصول گیمینگ ناقص است. انتخاب ما به عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ امسال هم ROG Zephyrus G15 ایسوس است که از یک پردازنده رایزن 7 با حداکثر سرعت 4.7 گیگاهرتز استفاده کرده و به کارت گرافیک GeForce RTX 3060 انویدیا مجهز است.

این محصول همچنین صفحه نمایشی 15.6 اینچی با رزولوشن 1440p داشته و به 16 گیگ رم و یک ترابایت حافظه اس اس دی مجهز است.

از جمله قابلیت‌های جذاب دیگر این لپ تاپ گیمینگ ایسوس می توان به اکسسوری‌های مختلف آن نظیر قلم، ماوس، آداپتور و استایلوس اشاره کرد که به عملکرد بهتر آن کمک می‌کنند.

قیمت این لپ تاپ هم حداقل 3000 دلار اعلام شده است.

Microsoft Surface Pro 9

مایکروسافت سرفیس پرو 9

مایکروسافت به عنوان سازنده سیستم عامل ویندوز سال‌هاست که با عرضه مدل‌های مختلف لپ تاپ های هیبریدی سرفیس سعی کرده تجربه‌ای کم‌نقص از سیستم عاملش را به مشتریانش ارائه کند. امسال نیز سرفیس پرو 9 همین روند را تکرار کرده و به بهترین گزینه برای کاربرانی که هم به قدرت بالا و هم حمل‌پذیری مناسب نیازمند هستند، تبدیل شده است.

این لپ تاپ صفحه نمایشی 13 اینچی با رزولوشن 1920p داشته و از تراشه‌های نسل دوازدهمی Core i7 یا Core i9 استفاده می‌کند. علاوه بر این، هشت گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی که به ترتیب تا سقف 32 گیگ و یک ترابایت قابل ارتقا هستند به همراه باتری 47.7 وات ساعتی و عمر باتری تا سقف 15.5 ساعت از مشخصات بارز این دستگاه به شمار می‌روند.

مایکروسافت امسال در طراحی سرفیس پرو 9 یک قدم فراتر رفته و مدل 5G آن را هم رونمایی کرده است. علاوه بر این، قلم‌های استایلوس مایکروسافت نیز مطابق همیشه سازگاری بسیار خوبی با Surface Pro 9 دارند.

ال جی گرم 17

ال جی گرم 17

کمپانی ال جی تا پیش از این به عنوان یک کمپانی تولیدکننده لوازم خانگی و گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شد. با این وجود، سری لپ تاپ های LG Gram این کمپانی که رکورددار کم‌ترین ضخامت در میان تمامی محصولات بازار به شمار می‌روند باعث شده‌اند که نام این کمپانی در میان علاقمندان به لپ تاپ ها هم بر سر زبان‌ها بیفتد.

مدل 2022 از ال جی گرم 17 بسیار سبک وزن بوده و به تراشه نسل دوازدهمی Core i7 مجهز است. علاوه بر این، کارت گرافیک آیریس XE به همراه 16 گیگ رم و یک ترابایت حافظه نیز سایر مشخصات این دستگاه به شمار می‌روند. بعلاوه، صفحه نمایش این دستگاه 17 اینچی با رزولوشن 1600p بوده و ظرفیت باتری لیتیوم یون آن برابر با 80 وات ساعت است.

ال جی همچنین به دنبال موفقیت محصولات Gram 16 و Gram 17، از لپ تاپ دو در یک گرم نیز رونمایی کرده است.

ASUS Zenbook Pro 14 Duo

بهترین لپ تاپ 2022

زن بوک پرو 14 دوئو هم علیرغم طراحی نامتعارفش یکی از بهترین لپ تاپ های سال 2022 به شمار می‌رود. این لپ تاپ از یک صفحه نمایش 14.5 اینچی با رزولوشن 1080p و نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد. علاوه بر این صفحه نمایش اصلی، ایسوس همچنین یک صفحه کمکی را نیز در بالای کیبورد این دستگاه تعبیه کرده که به طور مستقل به فعالیت مشغول است.

این لپ تاپ عجیب و فوق‌العاده از پردازنده Core i9 اینتل، کارت گرافیک GeForce RTX 3050 Ti و یک باتری 76 وات ساعتی استفاده می‌کند. همچنین حداکثر میزان این لپ تاپ 32 گیگ و بیشترین میزان حافظه داخلی آن نیز دو ترابایت خواهد بود.

با این که Zenbook Pro 14 Duo آغازکننده مسیری جدید در طراحی لپ تاپ‌هاست؛ اما می‌توان انتظار داشت که در آینده شاهد فراگیری بیشتر محصولات با دو صفحه نمایش باشیم.

Lenovo ThinkPad X1 Yoga

لنوو تینک پد ایکس 1

لنوو هم صاحب یکی دیگر از برترین لپ تاپ های سال 2022 است که ضمن ارائه طراحی پریمیوم دو در یک، مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای دارد.

این لپ تاپ به پردازنده Core i7، کارت گرافیک آیریس XE، باتری 57 وات ساعتی و آداپتور شارژ سریع 65 واتی مجهز بوده و از 16 گیگ رم و 512 گیگ حافظه اس اس دی بهره می‌برد. ایکس 1 یوگا همچنین به صفحه نمایشی 14 اینچی با رزولوشن 1200p مجهز است و در بخش احراز هویت بیومتریک از دوربین‌های تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت بهره می‌برد.

قیمت مدل پایه تینک پد ایکس 1 یوگا برابر با 1600 دلار است. البته بسته به مشخصات مدل انتخابی، قیمت این دستگاه ممکن است تا 2000 دلار هم افزایش یابد.

Acer Swift 5

لپ تاپ ایسر 5

اگر ملاک سنجش لپ تاپ ها برای لیست امروز، تنها طراحی بود، بدون شک جایگاه نخست به ایسر سوییفت 5 می‌رسید! این لپ تاپ که از موادی با استانداردهای هوافضایی ساخته شده، برنده چندین جایزه مطرح در بخش طراحی شده است.

صفحه نمایش این لپ تاپ رزولوشن 1600p داشته و نسبت صفحه نمایش به قاب جلویی آن 92.2 درصد ارزیابی می‌شود. علاوه بر این، لپ تاپ خوش‌شاخت ایسر همچنین به پردازنده Core i7، کارت گرافیک اینتل آیریس Xe، شانزده گیگ رم LPDDR5 و یک ترابایت حافظه داخلی مجهز بوده و سیستم عامل ویندوز 11 به طور پیش‌فرض روی آن نصب است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*