عجیب ترین شهر چین

عجیب ترین شهر تاریخ بشر در چین ساخته می‌شود

عجیب ترین شهر تاریخ بشر در چین ساخته می‌شود. چین ساخت یک شهر شناور بزرگ به عنوان جاه‌طلبانه‌ترین پروژه شهری تاریخ را در دستور کار خود قرار داد.

آژانس طراحی AT Design Office در سال 2015 برای نخستین بار طرح‌هایی از ساخت یک شهر شناور بزرگ در چین را منتشر کرد که اکنون ساخت آن در دستور کار قرار گرفته است. این شهر در صورت ساخت لقب جاه‌طلبانه‌ترین پروژه شهری تاریخ را از آن خود خواهد کرد. این شهر که به احتمال زیاد در منطقه داوان گوانگدونگ، هنگ کنگ و ماکائو ساخته خواهد شد دارای مسیرهای ویژه در زیر آب برای عبور زیردریایی‌ها خواهد بود.

ساخت عجیب ترین شهر تاریخ بشر در چین

عجیب ترین شهر

طبق گزارش‌های منتشر شده، این شهر شناور بزرگ در حالت ابتدایی خود از یک بدنه پیش‌ساخته بتنی با طول 150 متر و عرض 30 متر به دور سرزمین اصلی ساخته خواهد شد. طراحان برای این شهر یک اسکله برای زیردریایی‌های غیرنظامی، یک اسکله برای قایق‌های تفریحی کوچک و یک بندر ویژه برای کشتی‌های کروز بزرگ در نظر گرفتند. همچنین بزرگراه‌های روی آب و زیر آب نیز بخش‌های مختلف شهر را به یکدیگر متصل خواهند کرد.

عجیب ترین شهر

آژانس طراحی AT Design Office که در انگلستان و چین مستقر است به سفارش شرکت ساخت‌وساز چینی CCCC-FHDI یک شهر شناور به مساحت 4 مایل مربع را طراحی کرده است. هرچند ماکت‌های ساخته شده از این شهر به داستان‌های علمی تخیلی شباهت دارند، اما ساخت آن در دستور کار قرار گرفته و در آینده‌ای نه چندان دور چین از عجیب ترین شهر تاریخ رونمایی خواهد کرد.

عجیب ترین شهر

شرکت ساخت و ساز چینی CCCC-FHDI برای ساخت این شهر شناور از همان فناوری‌ها که برای ساخت پل 50 کیلومتری در سه شهر هنگ‌کنگ، ماکائو و ژوهای استفاده کرده در ساخت این پروژه نیز به کار خواهد گرفت. اسلاومیر سیسکا، یک معمار در این خصوص عنوان کرد قسمتی از این پل در واقع یک تونل زیر آبی بوده که با یک جعبه بتنی پیش‌ساخته به طول 150 متر متصل شده است.

شهر شناور

ماژول‌های شش ضلعی قرار است با اتصال به یکدیگر این شهر شناور را تشکیل دهند که نتیجه این اتصالات ایجاد بزرگ‌ترین سازه شناور تاریخ خواهد بود. طراحان روی خودکفایی این شهر نیز تمرکز کردند و به همین دلیل برای آن مزارع، جوجه‌کشی‌ها و تاسیسات جمع‌آوری زباله نیز در نظر گرفتند.

شهر شناور

آژانس طراحی AT Design Office در خصوص مزایای ساخت این شهر تاکید کرد ساخت چنین پروژه‌هایی روی جامعه و اقتصاد تاثیر مثبت زیادی می‌گذارد و همچنین می‌تواند به نیازهای زیرساخت‌های بلندمدت و توسعه پایدار نیز پاسخ دهند. ضمن این که برای آموزش، تفریح، اشتغال و فعالیت‌های تجاری نیز فرصت‌های جدیدی را به همراه خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. همین که به محیط زیست اسیب بزنن چیز دیگه ای نداره