اعدام نوجوانان در کره شمالی به جرم پخش فیلم های کره ای

اعدام نوجوانان در کره شمالی در ملا عام؛ فقط به علت توزیع فیلم‌های خارجی!

کره شمالی پس از اخطار نسبت به برخورد با توزیع‌کنندگان آثار خارجی، برخی از نوجوانان را به‌دلیل پخش فیلم‌های کره جنوبی بی‌رحمانه اعدام کرده است.

مسئولان کره شمالی مدتی قبل طی جلسات عمومی از برخورد سخت‌گیرانه با جرم‌های مربوط به آثار خارجی، خصوصاً آثار ساخت کره جنوبی خبر دادند. حالا به گفته شاهدان عینی به Radio Free Asia، متاسفانه سه نوجوان در ماه اکتبر (مهر تا آبان) به‌شیوه تیرباران در فرودگاه شهر هیسان اعدام شدند. دو نفر از آن‌ها به جرم تماشا و پخش فیلم‌های ساخت کره جنوبی و یک نفر به جرم قتل نامادری خود اشد مجازات را دریافت کرده‌اند. جزئیات اعدام نوجوانان در کره شمالی به روایت منابع وحشت‌برانگیزند.

اعدام نوجوانان در کره شمالی به روش تیرباران

اعدام نوجوانان در کره شمالی به جرم پخش فیلم های کره ای

گفته می‌شود مسئولان کره شمالی ساکنان را به تماشای اعدام این نوجوانان 16 تا 17 ساله مجبور کرده‌اند و به آن‌ها اعلام کرده‌اند که هر دو جرم مرتکب شده به یک اندازه شرورانه‌اند. بنا به اظهارات یکی از اهالی شهر هیسان به Radio Free Asia، مسئولان کره شمالی مدعی شده‌اند این جرم‌ها نظم اجتماعی را بر هم می‌زنند و هیچ‌کدام قابل بخشش نیستند. این فرد حتی صحنه اعدام این 3 نوجوان را روایت کرده است:

اهالی هیسان به‌شکل گروهی در باند فرودگاه دور هم جمع شدند. مسئولان هم دانش‌آموزهای نوجوان را جلوی مردم قرار دادند، آن‌ها را به اعدام محکوم کردند و بلافاصله به آن‌ها تیراندازی کردند.

البته این‌گونه مجازات‌های سنگین در کره شمالی جای تعجبی ندارند، خصوصاً وقتی پای مقایسه با فجایع زندان کمپ 22 این کشور در میان باشد. پیش از این هم یک دانش‌آموز در این کشور به‌خاطر تماشای سریال بازی مرکب – Squid Game با مجازاتی دردناک مواجه شده بود. طبق گفته منبع مذکور از هیسان، حکومت این کشور افراد دستگیر شده به جرم تماشای فیلم‌های خارجی را به مرکز کار انضباطی می‌فرستد و در صورت دستگیری دوباره، آن‌ها را به‌همراه خانواده خود به‌مدت پنج سال راهی اردوگاه کار اجباری می‌کند. توزیع و فروش فیلم‌های ساخت کره جنوبی هم با مجازات اعدام همراه است.

مجازات های سنگین حکومت کره شمالی برای شهروندان

گسترش آثار موسیقی و سینمایی متعلق به کره جنوبی و غرب در این کشور طی سال‌های اخیر به تن حکومت تمامیت‌خواه کره شمالی بابت ترویج افکار مدرن لرزه انداخته است. یکی دیگر از منابع می‌گوید هرچند کره شمالی تمام توان خود را به کار گرفته است تا مانع پویایی فکری شهروندان شود، جوانان همچنان راه خود را برای دسترسی به آثار خارجی پیدا می‌کنند. به‌همین خاطر، حکومت کره شمالی به ترساندن مردم با اعدام در ملا عام روی آورده است و اعدام این نوجوانان 16 تا 17 ساله تازه شروع مسیر وحشت‌پراکنی آن تلقی می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سایت را سیاسی کردید…
    چقدر بی مزد دارید سواری می‌دید…
    این همه تو آمریکا سیاه پوست ها را می‌کشند صداتون درنمیاد!!!

  2. لعنت برتمامی دیکتاتورها