اورال Next-2

تویوتا لندکروز چینی با روسیه می‌آید؛ با اورال Next-2 آشنا شوید

شرکت اورال روسیه تصمیم دارد با همکاری گریت وال چینی از خودروی جدیدی به نام اورال Next-2 رونمایی کند. با مشخصات تویوتا لندکروز چینی آشنا شوید.

جنگی که روسیه علیه اوکراین آغاز کرد پیامدهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بسیاری برای این کشور داشت. بسیاری از شرکت‌های فناوری خارجی به دستور دولت‌های آمریکا و اتحادیه اروپا ارتباط خود را با روس‌ها قطع کردند و خودروسازان مطرح بین‌المللی که تا پیش از جنگ در روسیه بودند، رخت بستند و به مقصد کشورهایشان رفتند.

اورال Next-2 روسی در راه بازار

در نتیجه خروج خودروسازان جهانی از این کشور، سرمایه قابل توجهی بر باد رفت و شرکت‌های خودروسازی روسیه با بحران‌های مالی و صنعتی بسیاری مواجه شدند. در حال حاضر تولید خودرو در روسیه به حالت توقف در آمده و روس‌ها دست به دامن قراضه‌های مسکویچ شدند.

اورال Next-2

یکی از خودروسازان بزرگی که در روسیه با وضعیت بحرانی روبه‌رو شد، کمپانی اورال بود. این شرکت از قدیمی‌های بازار است و پیش از این که روسیه‌ای به شکل امروزی وجود داشته باشد، فعالیت می‌کرد (در دوران اتحاد جماهیر شوروی). عمده فعالیت شرکت اورال در زمینه خودروهای سنگین و نیمه سنگین بوده و چون بحران مالی شدیدی تجربه کرده، فعلا خط تولیدهایش را خوابانده است.

اگرچه اورال برای سال جاری برنامه‌ای نداشته، اما اعلام کرده سال 2023 با برنامه‌های جدید به بازار خواهد آمد. یکی از محصولات این کمپانی که گفته شده سال جدید رونمایی و عرضه می‌شود، شاسی بلند آفرودی اورال Next-2 است. البته خودروسازان چینی این بار با روس‌ها همکاری کرده‌اند و شریک اورال، گریت وال خواهد بود.

گریت وال از آن خودروسازهایی است که به عرضه محصولات خود در بازار روسیه علاقه نشان داده و قصد دارد در آینده آفرودرهای قدرتمندی نظیر تانک 300 و تانک 500 را راهی بازار کند. علاوه بر این اورال می‌تواند با منابع مالی که از گریت وال می‌گیرد، خودروی از قبل آماده شده خود را تکمیل و راهی بازار کند.

همچنین بخوانید:

گریت وال تانک ۵۰۰ معرفی شد؛ نسخه چینی تویوتا پرادو اما لوکس و قدرتمند

شاید در آینده خودروساز روسی تصمیم بگیرد حق امتیاز تولید شاسی بلند تانک 500 را بخرد و از روی آن اورال نکست 2 تولید کند. قرار شده نسخه روسی و چینی با یکدیگر تفاوت داشته باشند و بدین منظور تغییراتی در سپر جلو اعمال خواهد شد که باید به برخی از آنها مثل چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر اشاره کرد.

اورال Next-2

اورال Next-2 نه تنها از نظر ظاهری بلکه فنی دچار تغییراتی می‌شود. مثلا قوای فنی گریت وال تانک 500 هیبریدی است، ولی نسخه روسی زیر کاپوت خود از یک پیشرانه 3.0 لیتری توربوشارژ بهره خواهد برد. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت 299 اسب بخار را تولید کند. در واقع اگر قوای هیبریدی تانک 500 از روی اورال Next-2 حذف شود، هزینه‌های نگهداری به شدت کاهش می‌یابد.

تاریخ عرضه شاسی بلند چینی-روسی به احتمال زیاد سال 2024 میلادی خواهد بود و گفته شده قیمتی حدود 4 میلیون روبل یعنی دو میلیارد و 350 میلیون تومان دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*