کلیدهای سخت افزاری آیفون

امکان ساخت کلیدهای سخت افزاری و ویژگی امنیتی جدید iMessage به گوشی های آیفون رسیدند

امکان استفاده از کلیدهای سخت‌ افزاری امنیتی و امکان رمزنگاری پیام‌ها در اپلیکیشن iMessage، به‌زودی برای گوشی های آیفون در دسترس قرار می‌گیرند.

در کنار گسترش چشم‌گیر رمزگذاری انتها به انتها برای حفاظت از داده‌های آی‌کلاد، اپل دو اعلان امنیتی مهم دیگر را نیز معرفی کرد. به‌نقل از این شرکت، امکان پشتیبانی از کلیدهای امنیتی سخت‌ افزاری برای محافظت بیش‌تر از حریم خصوصی اپل آی‌دی و حساب iCloud به‌زودی به آیفون ها اضافه خواهند شد. هم‌چنین یک ویژگی جدید برای پیام‌رسان iMessage نیز طراحی شده که “Contact Key Verification” نام دارد.

کلیدهای سخت افزاری امنیتی در آیفون

ویژگی پیشرفته محافظت از دیتا در آیفون

اپل اعلام کرده که از سال 2023، کاربران می‌توانند با استفاده از کلیدهای سخت‌ افزاری امنیتی، امنیت اپل آی‌دی و حساب iCloud خود را افزایش دهند. بدین ترتیب، شما یک دستگاه سخت‌افزاری فیزیکی خواهید داشت که می‌توانید آن‌را به‌عنوان لایه دوم احراز هویت دو مرحله‌ای برای حساب خود تنظیم کنید.

غول فناوری مستقر در کوپرتینو، هم‌چنین عنوان کرده که سیستم امنیتی جدید با فرآیند انتقال دستگاه به دستگاه خود یکپارچه می‌شود. بنابراین، پس از احراز هویت آیفون خود با کلید سخت افزاری امنیتی، اگر آیفون جدیدی تهیه کنید، در صورت استفاده از فرآیند انتقال دستگاه به دستگاه هنگام تنظیم گوشی جدید، دیگر مجبور به انجام دوباره این کار نخواهید بود.

علاوه بر این، به‌نقل از اپل، دستگاه‌های مورد اعتمادی که پیشتر به حساب اپل آی‌دی شما متصل شده‌اند، هنگام احراز هویت با استفاده از ویژگی کلید امنیتی، از سیستم خارج نمی‌شوند. در عوض، افزودن یک کلید سخت افزاری امنیتی برای جلوگیری از حملات پیشرفته طراحی شده که در آن فرد ممکن است از طریق دستگاهی ناشناخته و غیرقابل اعتماد وارد حساب Apple ID شما شود.

به گفته اپل، کلیدهای سخت افزاری آیفون، احراز هویت دومرحله‌ای ما را امن‌تر از گذشته می‌کند و حتی یک مهاجم پیشرفته را از دستیابی تاییدیه دوم ورود به حساب برای کلاهبرداری فیشینگ محروم می‌کند. گفتنی است که اپل وظیفه ساخت کلید امنیتی سخت افزاری را به شرکت‌های ثالث واگذار خواهد کرد. این شرکت با اتحاد FIDO در حال همکاری است تا سازگاری بین پلتفرم‌ها با استانداردهای مختلف را به حداکثر برساند.

قابلیت جدید Message Contact Key Verification

کلیدهای سخت افزاری آیفون

اپل هم‌چنین از یک محافظ امنیتی جدید برای iMessage رونمایی کرد. این ویژگی که Message Contact Key Verificaton نام دارد، به کاربران پیام‌رسان اپل اجازه می‌دهد تا در هنگام ارسال پیام، از امنیت چت و تایید هویت طرف مقابل مطمئن شوند.  این قابلیت با صدور یک کد واحد برای دو کاربر در حال چت فعال می‌شود و از طریق آن می‌توان از هویت طرف مقابل آگاه شد. هم‌چنین هر دو کاربر iMessage باید ویژگی مذکور را فعال کنند. این اپلیکیشن هم‌چنین تغییرات ایجاد شده در کد مخاطبان را نیز گزارش خواهد داد.

یکی از مواردی که اپل بارها برآن تاکید داشته است، طراحی ویژگی‌های امنیتی برای کاربرانی است که از تهدیدهای هماهنگ حساب‌های آنلاین خود نگران هستند که معمولا شامل افرادی مانند چهره‌های مشهور، روزنامه‌نگاران و سیاست‌مداران می‌شوند. با این وجود، اپل اعلام کرده که اکثریت قریب به اتفاق کاربران، هرگز هدف حملات سایبری پیچیده قرار نخواهند گرفت. ویژگی کلیدهای سخت افزاری امنیتی آیفون و هم‌چنین قابلیت جدید iMessage، سال آینده در دسترس قرار خواهند گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*