وارن بافت، ششمین فرد ثروتمند جهان

ششمین ثروتمند جهان عاشق خودروهای چینی است!

وارن بافت، ششمین ثروتمند جهان عاشق خودروهای شرکت چینی BYD است و همیشه بزرگ‌ترین حامی آن خواهد بود؛ اما امروز بین او و بی وای دی چه می‌گذرد؟

وارن بافت، مدیرعامل شرکت هولندینگ برکشر هاتاوی و ششمین فرد ثروتمند جهان امسال بیش از یک پنجم سهام خود در خودروساز چینی BYD را فروخت که سال‌ها قبل خریده بود. حالا «استلا لی» (Stella Li) به عنوان معاون اجرایی بی وای دی طی مصاحبه‌ای برای اولین بار به‌صورت عمومی به فروش عمده سهام بافت در این شرکت پرداخته است. او می‌گوید که وارن بافت علی‌رغم فروش بخش قابل توجه سهام خود «عاشق» این شرکت است و همچنان قصد ندارد آن را کنار بگذارد.

وارن بافت، ششمین فرد ثروتمند جهان

این مسئول اجرایی BYD به این نکته اشاره کرده است که تصمیم وارن بافت برای برگرداندن و نقد کردن سرمایه خود «طبیعی» و قابل انتظار بود. به همین خاطر، این را نشانه صرف نظر بافت از سرمایه‌گذاری روی این خودروساز چینی نمی‌داند. در واقع به عقیده او ششمین فرد ثروتمند جهان و یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا هنوز «عاشق BYD و مدیریت» است. ضمن اینکه «همیشه» بزرگ‌ترین حامی این شرکت خواهد بود.

برکشر هاتاوی به مدیریت ششمین ثروتمند جهان در سپتامبر 2008 در بی وای دی سهام خرید و در تابستان گذشته از اولین فروش عمومی بخشی از سهام خود خبر داد. در پاییز به سرعت فروش عمده اضافه شد و سهم آن از 20.04 درصد به 15.99 درصد کاهش پیدا کرد. به این دلیل، عده‌ای نگران شدند که وارن بافت همچنان به سرمایه‌گذاری در این خودروساز چینی پایبند خواهد ماند یا خیر. البته حالا اظهارات معاون اجرایی BYD دید بهتری را نسبت به تصمیم بافت ارائه می‌دهد.

خودروی الکتریکی چینی بی وای دی Qin پلاس

بی وای دی Qin پلاس

گذشته از تصمیم ششمین ثروتمند جهان راجع به سرمایه‌گذاری در BYD، باید ذکر کرد که این شرکت در مقطع کنونی بزرگ‌ترین تولید کننده خودروی الکتریکی در چین به شمار می‌رود. فعالیت این شرکت فقط به بازار چین محدود نشده است و خودروهای برقی آن به بقیه بازارهای عمده جهانی مثل ژاپن و اروپا راه پیدا کرده‌اند. حتی معاون اجرایی BYD در مصاحبه مذکور برنامه آن برای ساخت یک کارخانه مختص به خودروهای سواری در اروپا را اعلام کرده است. پیش از این برنامه، تدارکات بی وای دی برای فروش خودرو در کشورهای سراسر قاره اروپا نظیر فرانسه، بریتانیا، هلند، سوئد-نروژ و آلمان قرار دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*