خرید ردمی نوت 11 پرو

نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 11 پرو بدانید

مدل Xiaomi Redmi Note 11 Pro یکی از گوشی‌ های پرفروش بازار ایران است. هرچند بهتر است پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 11 پرو با نکات مثبت و معایب این دستگاه آشنا شوید. مواردی که در لیست مشخصات گوشی نوشته نشده‌اند.

گاهی اوقات شیائومی دقیقا ترکیب بسیار خوبی از امکانات و ویژگی‌هایی که کاربر می‌خواهد را در کنار یک برچسب قیمتی مناسب قرار می‌دهد. همین نیز باعث می‌شود که کاربران زیادی به سمت خرید آن گوشی بروند. این اتفاق در رابطه با ردمی نوت 11 پرو رخ داده است. گوشی میان‌رده چینی‌ها با قیمت ۷۲۰۰ تا ۷۴۰۰ میلیون تومان (برای نسخه مجهز به ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی) عرضه می‌شود.

هرچند که صرفا قیمت مناسب و امکانات خوب نمی‌تواند تضمین کننده ارائه یک تجربه کاربری خود باشند. به همین خاطر می‌خواهیم تمامی نکات مثبت و منفی مربوط به شیائومی ردمی نوت 11 پرو را بررسی کنیم.

هر آنچه باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 11 پرو بدانید

خرید ردمی نوت 11 پرو

ابتدا با مشخصات فنی این گوشی شروع می‌کنیم.

مشخصات فنی Redmi Note 11 Pro 4G

گوشیXiaomi Redmi Note 11 Pro 4G
ابعاد و وزن۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر، ۲۰۲ گرم، بدنه جلویی از گوریلا گلس 5، بدنه پشتی از شیشه، تاییدیه IP53
صفحه نمایشنمایشگر ۶.۶۷ اینجی سوپر امولد، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، روشنایی ۷۰۰ نیت، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
پردازندهتراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو G96، هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
حافظه۶ گیگ رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌‌سازی، ۸ گیگ رم در کنار ۱۲۸ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزاراندروید 11، MIUI 13
دوربین عقب
  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ ۶۷ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

محتویات جعبه

محتویات جعبه گوشی شیائومی

داخل جعبه ردمی نوت 11 پرو یک شارژر ۶۷ وات به همراه قاب محافظ شفاف قرار گرفته است. یک گلس نیز جلوی ایجاد خش روی نمایشگر را می‌گیرد.

بدنه و کیفیت ساخت شیائومی ردمی نوت 11 پرو

بدنه این گوشی مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. به لطف مات بودن نیز نیاز نیست خیلی نگران جذب چربی یا اثر انگشت به آن باشید. همچنین اگرچه این گوشی ۲۰۲ گرم وزن دارد، اما به خاطر تقسیم متعادل آن فشار زیادی را در دستان خود حس نخواهید کرد. علاوه بر اینها ردمی نوت 11 پرو به خوبی در دست می‌نشیند و سر نمی‌خورد.

خرید ردمی نوت 11 پرو

تاییدیه IP53 نیز نشان می‌دهد که این گوشی در برابر باران سبک و پاشیدن اتفاقی قطرات آب مقاوم است.

صفحه‌نمایش

خرید ردمی نوت 11 پرو

پنل استفاده شده در Redmi Note 11 Pro کیفیت خوبی دارد و هم‌رده رقبای خود قرار می‌گیرد. حداکثر روشنایی نمایشگر به ۷۵۰ نیت می‌رسد که یعنی برای استفاده در محیط بیرون مشکلی نخواهید داشت. همچنین نمایشگر این گوشی از نظر دقت رنگ نیز وضعیت بسیار خوبی دارد. اگر صفحه‌نمایش یکی از معیارهای شما برای خرید گوشی است، شیائومی ردمی نوت 11 پرو می‌تواند گزینه خوبی باشد.

عمر باتری ردمی نوت 11 پرو

با یک بار شارژ می‌توانید تا ۱۴ ساعت ویدیو تماشا کنید یا ۱۱ ساعت و ۲۸ دقیقه در اینترنت بگردید. این اعداد برای نسل جوانی که به وب‌گردی و تماشای فیلم علاقه دارد، چندان هیجان‌انگیز نیست و نمی‌تواند آنها را به خرید ردمی نوت 11 پرو ترغیب کند؛ اما برای کاربران عادی کافی خواهد بود. خوشبختانه با شارژ سریع می‌توانید در تنها ۳۰ دقیقه ۷۸ درصد باتری را پر کنید و برای شارژ کامل نیز ۴۸ دقیقه زمان کافی است.

عملکرد و قدرت پردازشی

رابط کاربری MIUI

در هنگام گشتن در منوها همه‌چیز روان است و هیچ مشکلی نخواهید داشت. هرچند که نتایج بنچمارک‌ها این گوشی را ضعیف‌تر از نسل گذشته خود و هم‌رده با گلکسی A52 نشان می‌دهند. ‌بنابراین در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها به مشکل نخواهید خورد؛ اما نباید انتظار اجرای بازی با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه را داشته باشید. همچنین گوشی در استفاده طولانی‌مدت به هیچ‌وجه داغ (و حتی گرم) نمی‌شود.

کیفیت دوربین ردمی نوت 11 پرو

خرید ردمی نوت 11 پرو

دوربین اصلی

پس از خرید ردمی نوت 11 پرو از کیفیت دوربین اصلی ناامید نخواهید شد. با توجه به جزئیات، دقت رنگ، تراز سفیدی و میزان نویز می‌توان گفت که این گوشی در قبال ۷ میلیون تومان کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد. هرچند که در هنگام عکاسی در شب، این دوربین پایین‌تر از هم‌رده‌های خود قرار می‌گیرد. البته عکس گرفته شده طبیعی است، ولی ظاهرا سیستم کاهش نویز کمی به جزئیات آسیب می‌زند.

دوربین فوق عریض

کیفیت دوربین‌ فوق‌عریض برای این بازه قیمتی متوسط ارزیابی می‌شود. نوردهی خوب و جزئیات بالا هستند؛ اما رنگ‌ها بی‌روح به‌نظر می‌رسند و هایلایت‌ها نیز آسیب می‌بینند. در رابطه با عکاسی در شب نیز توصیه می‌کنیم که وقت خود را تلف نکنید؛ زیرا عکس‌های گرفته شده قابل استفاده نیستند.

دوربین ماکرو

خرید ردمی نوت 11 پرو

کیفیت دوربین ماکرو قابل قبول است و می‌توانید از تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. رنگ‌ها شاداب به نظر می‌رسند و میزان نویز نیز پایین است. البته باید فوکوس را دقیق تنظیم کنید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی نمی‌تواند جزئیات زیادی را ثبت کند؛ اما به خاطر رنگ‌های دقیق، کنتراست فوق‌العاده و نویز پایین قطعا از تصاویر نهایی خوشتان خواهد آمد. خرید ردمی نوت 11 پرو به سلفی‌بازها توصیه می‌شود.

نظرات خریداران در رابطه با ردمی نوت 11 پرو 4G

  • برخی از خریداران با مشکل زمان‌بر بودن اتصال به وای‌فای و پایین‌تر بودن سرعت اینترنت وای‌فای در این گوشی در مقایسه با گوشی‌های دیگر مواجه شده‌اند.
  • برخی افراد به خاطر کیفیت پایین‌تر دوربین گوشی نسبت به نسل قبل گله‌مند هستند.
  • برخی به خاطر محدودیت‌های قدرت پردازشی گوشی در اجرای بازي‌های مختلف ناراضی هستند.
  • با وجود استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی، عمر باتری نتوانسته کاربران را راضی کند.

جمع‌بندی

رابط کاربری MIUI

شیائومی ردمی نوت 11 پرو می‌تواند با صفحه‌نمایش خوب، عمر باتری منطقی، سرعت شارژ بالا و کیفیت دوربین نسبتا مناسب کاربران را به خرید ترغیب کند. البته از مواردی همچون پشتیبانی از کارت حافظه و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون غافل شد.

اما مشکل اصلی در هنگام مقایسه این گوشی با نسل قبل خود پدیدار می‌شود. ردمی 11 پرو از نظر قدرت پردازشی و کیفیت دوربین نسبت به ردمی نوت 10 پرو ضعیف‌تر شده است و عملا می‌توان آن را نوعی پسرفت به حساب آورد. همچنین اگر بتوانید کمی بودجه خود را افزایش دهید، تا ۱۰ میلیون تومان گزینه‌های همچون گلکسی A52s و پوکو X4 پرو حضور دارند.

گوشی سامسونگ از نظر صفحه‌نمایش، قدرت پردازشی، مقاومت در برابر نفوذ آب و کیفیت دوربین برتری قابل توجهی دارد؛ اما سرعت شارژ آن بسیار پایین‌تر است. گوشی پوکو نیز عملا همان مدل 5G ردمی نوت 11 پرو با قدرت پردازشی بهتر است و با خرید آن می‌توانید از بازی کردن با گوشی لذت ببرید.

در صورتی که از خریداران شیائومی ردمی نوت 11 پرو هستید، لطفا تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*