پرجستجوترین کلمات گوگل در سال 2022

مردم در سال 2022 چه چیزهایی را بیشتر در گوگل سرچ کرده‌اند؛ پرجستجوترین کلمات گوگل در سال گذشته

گوگل به تازگی پرجستجوترین کلمات گوگل در سال 2022 را منتشر کرده است. کدام کلمات بیشتر مورد توجه مردم جهان بوده و آیا ایران نیز حضور دارد؟

در گذشته وقتی برای مردم پرسشی مطرح می‌شد، پاسخ را نزد افراد آگاه و همه‌چیزدان جستجو می‌کردند یا این که به مطالعه کتابی در آن باره روی می‌آوردند؛ اما امروزه تکنولوژی پیشرفت‌های عظیمی به وجود آورده و به کلی سیستم پرسش و پاسخ را دگرگون کرده است.

پرجستجوترین کلمات گوگل در سال 2022

پرجستجوترین کلمات گوگل در سال 2022

در دنیای کنونی و عصری که در آن زندگی می‌کنیم، بشر با به وجود آوردن اینترنت و فضای وب، کمک زیادی به توسعه فردی و جمعی کرده و پاسخ هر سوالی را که کاربران جستجو کنند در کمترین زمان ممکن و بدون اندکی تعلل یا اشتباه در اختیار آنها قرار می‌دهد.

خودتان را در نظر بگیرید. وقتی برایتان سوالی پیش می‌آید اولین کاری که می‌کنید متصل شدن به شبکه اینترنت جهانی از طریق گوشی هوشمند یا لپ تاپ است و گام بعدی جستجوی آن عبارت یا سوال در گوگل. گوگل آن‌جایی است که پاسخ تمام سوالات ساده و دشوار شما را می‌داند و بی‌منت در اختیارتان می‌گذارد.

پرجستجوترین کلمات گوگل در سال 2022

به تازگی شرکت گوگل تصمیم گرفته بنا بر رسم هر ساله، گزارش خود درباره پرجستجوترین کلمات سال 2022 را منتشر کند. فهرست‌هایی که در ادامه می‌آید، نشان می‌دهد که کدام کلمات و عبارات در سال جاری از سوی کاربران بیشتر سرچ شده‌اند. به نظر می‌رسد در صدر این فهرست، بازی آنلاین Wordle قرار دارد.

همچنین بخوانید:

پرطرفدارترین جستجوهای گوگل در سال 2021

گوگل این فهرست را به کمک ابزارهای قدرتمندی نظیر گوگل ترندز (Google Trends) تحلیل می‌کند و سپس انتشار می‌دهد. با نیم‌نگاهی به این لیست متوجه خواهیم شد که کدام کلمات در سال 2022 برای مردم اهمیت بیشتری داشته‌اند. جامعه آماری این تحلیل تمام کاربران جهانی است که از گوگل استفاده می‌کنند.

پرجستجوترین کلمات گوگل در سال 2022

بنا بر آنچه سرویس مذکور نشان داده، کلمه Wordle که اشاره به بازی جدول آنلاین دارد، در صدر این فهرست قرار گرفته و این تعداد جستجو دقیقا از زمانی رخ داده که نیویورک تایمز اقدام به خریداری آن در بهمن 1400 کرده است. علاوه بر این، پس از بازی آنلاین مذکور، پرجستجوترین عبارت سال، متعلق به «هند مقابل انگلیس» بوده است که اشاره به جام جهانی کریکت دارد.

بر اساس اطلاعات و آمارهای منتشر شده گوگل ترندز، «اوکراین» سومین کلمه پرجستجوی سال بوده و علت آن شروع جنگ روسیه و اوکراین است. البته گوگل تصمیم گرفته دسته‌بندی‌های خود را نیز مشخص کند تا تعداد کلمات پرجستجو در هر دسته‌بندی نیز معین شود. از جمله این دسته‌بندی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرجستجوترین کلمات گوگل در سال 2022

  • اخبار (News)
  • افراد شاخص (People)
  • بازیگران (Actors)
  • ورزشکاران (Athletes)
  • مسابقات ورزشی (Matches)
  • فیلم‌ها (Movies)
  • افراد فوت شده (Passings)
  • دستورهای غذا (Recipes)
  • آهنگ‌ها (Songs)
  • مجموعه‌های تلویزیونی (TV Shows)

پرجستجوترین کلمات گوگل در سال 2022

علاوه بر همه این‌ها خروجی این سرویس در دسته‌بندی‌های دو سرویس گوگل لنز و گوگل مپس به اشتراک گذاشته شده و نتایج قابل توجهی را نمایش داده است. شرکت گوگل بر اساس تجمع داده‌های معتبر، نتایج پرجستجوترین‌های برخی کشورهای دنیا را منتشر کرده که شوربختانه ایران در این فهرست حضور ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*