تراشه Dimensity 8200 مدیاتک

تراشه Dimensity 8200 مدیاتک با فناوری رهگیری پرتو و پردازنده مرکزی 3.1GHz معرفی شد

تراشه پرچمدار Dimensity 8200 مدیاتک با فناوری نوآورانه رهگیری پرتو و پردازنده مرکزی با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتزی رسماً رونمایی شد.

شرکت مدیاتک از تراشه جدید Dimensity 8200 خودش که تجربیات سطح پرچمداران را به گوشی‌های هوشمند میاورد، رونمایی کرد. این چیپست بر پایه فناوری ۴ نانومتری تولید شده و با فناوری HyperEngine 6.0 همراه است که برای ارائه رهگیری پرتو در بازی‌ها، بهبود FPS و بهینه‌سازی مصرف منابع سیستم از Vulkan SDK پشتیبانی می‌کند.

دایمنسیتی ۸۲۰۰ نخستین محصول مدیاتک است که از یک هسته پردازنده مرکزی بزرگ ۳.۱ گیگاهرتزی به نام Cortex-A78 به همراه سه هسته ۳ گیگاهرتزی و چهار هسته ۲ گیگاهرتزی (Cortex-A55) نیرو می‌گیرد. مدیاتک با پردازنده سیگنال تصویر Imagiq 785 ISP پشتیبانی از دوربین‌ها را در این تراشه بهبود بخشیده است، اما شاید بزرگ‌ترین تغییر نسبت به نسل گذشته سوخت‌رسانی قدرتمندتر پردازنده باشد. این چیپست از HyperEngine پشتیبانی می‌کند که مجموعه‌ای از قابلیت‌های مستقل برای بهبود عملکرد گیمینگ در گوشی‌های هوشمند قاتل پرچمداران است.

تراشه Dimensity 8200 مدیاتک

گوشی‌هایی که به این چیپست جدید مجهز می‌شوند دارای نرخ تازه‌سازی انطباق‌پذیر صفحه نمایش هستند که هنگام بازی کردن می تواند به صورت خودکار نرخ رفرش صفحه را تنظیم کند. در بخش ارتباطی هم این تراشه پشتیبانی از اتصال دوگانه 5G را از نسل قبلی خودش به ارث برده است. علاوه بر این از وای فای 6E، بلوتوث ۵.۳ و سرعت دانلود بالا پشتیبانی می‌کند.

یکی از نخستین گوشی‌های هوشمندی که به این تراشه مجهز می‌شود، گوشی iQOO Neo7 SE خواهد بود که ساعاتی پیش در چین رونمایی شد. شیائومی همچنین در صفحه ویبو خودش تأیید کرده که گوشی ردمی K60E را هم با تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ مدیاتک وارد بازار می‌کند.

مشخصات فنی تراشه Dimensity 8200 مدیاتک

فناوری ساخت۴ نانومتری
هسته بزرگ پردازنده۱ هسته ۳.۱ گیگاهرتزی Cortex-A78
هسته متوسط پردازنده۳ هسته ۳.۰ گیگاهرتزی Cortex-A78
هسته کوچک پردازنده۴ هسته ۲.۰ گیگاهرتزی Cortex-A55
رمLPDDR5 (ارتقا تا ۶۴۰۰ مگابیت بر ثانیه)
حافظه داخلیUFS 3.1
پردازشگر گرافیکیMali-G610 MC6
نمایشگر+FHD با نرخ رفرش ۱۸۰ هرتزی
+WQHD با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
دوربین۳۲۰ مگاپیکسل
فیلمبرداری4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه (+HDR10)
اینترنت 5G۴.۷ گیگابیت بر ثانیه
وای فایWi-Fi 6E
بلوتوث۵.۳

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*