سرانجام قابلیت ضبط ویدیو از صفحه به Snipping Tool ویندوز آمد

مایکروسافت سرانجام تصمیم گرفت قابلیت ضبط صفحه را به ابزار Snipping Tool ویندوز بیاورد. یک اسکرین شات هم از چگونگی استفاده از این ویژگی منتشر شده است.

سال‌های سال، ساده‌ترین راه به‌نمایش درآوردن یک اپلیکیشن یا قابلیت جدید، اسکرین شات گرفتن از آن بود که در قالب یک عکس ثابت می‌توانستید آن را در شبکه‌های اجتماعی یا روی وب به‌اشتراک بگذارید. اما یک ویدیو به طور کامل می‌تواند نحوه کار با آن را به‌نمایش بگذارد. تا پیش از این راهکار خیلی ایده‌آل و آسانی برای ضبط صفحه در ویندوز وجود نداشت. اما به نظر می‌رسد مایکروسافت به دنبال تغییر آن است.

ضبط ویدیو از صفحه، قابلیتی که همه در ویندوز منتظرش بودیم

اگر عضو گروه Windows Insider و به ویژه کانال Dev Channel باشید، شما طی روزهای آینده نسخه ۱۱.۲۲۱۱.۳۵.۵ ویندوز ۱۱ را به صورت آزمایشی دریافت خواهید کرد. یکی از ویژگی‌های جذابی که این آپدیت در اختیار کاربران می‌گذارد، قابلیت ضبط صفحه است. شما بعد از بروزرسانی ویندوز سیستم خود گزینه جدیدی را به نام “Record” در بعد از دکمه Snip در برنامه Snipping Tool ویندوز مشاهده خواهید کرد که با کلیک کردن روی آن، عملیات ضبط صفحه آغاز خواهد شد. شما همچنین می‌توانید پیش از اشتراک‌گذاری ویدیوی ضبط شده، پیش‌نمایشی از آن را هم ببینید.

ضبط صفحه Snipping Tool ویندوز

مایکروسافت در پست وبلاگی خودش در مورد اینکه آیا قابلیت ضبط صفحه ویندوز محدودیت زمانی دارد یا خیر، توضیحاتی را ارائه نکرده است. اما آنچه که در تصویر منتشر شده می‌بینیم، زمان ضبط از روی صفحه از ۳۰ دقیقه هم عبور کرده است. صاحب ویندوز همچنین توضیحی در مورد فرمت ویدیوی ضبط شده هم نداده و ما نمی‌دانیم که آیا آن در قالب یک ویدیوی MP4 ذخیره خواهد شد یا یک فایل متحرک GIF!

در هر صورت، هر چه که هست کاربران سیستم عامل ویندوز مدت زمان طولانی منتظر اضافه شدن این ویژگی به کامپیوترهایشان بوده‌اند و اضافه شدن آن می‌تواند نویدبخش اتفاق‌های خوبی در آینده باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*