تماشا کنید : راکت فضایی فالکون ۹ با موفقیت به زمین نشت

کمپانی اسپیس ایکس ( SpaceX ) امروز تاریخ ساز شد.این شرکت بامداد امروز سرانجام موفق شد تا راکت فضایی فالکون ۹ را پس از انجام ماموریت فضایی ، به سلامت در پایگاه کیپ کاناورال به زمین نشاند.این اتفاق یکی از دستاوردهای بزرگ بشر در صنعت فضایی بوده و مدیر عامل بلند پرواز اسپیس ایکس یعنی ایلان ماسک را یک قدم دیگر به اهداف بزرگ خود نزدیک تر کرده است.

این سومین تلاش اسپیس ایکس برای فرود سالم راکت فضایی فالکون ۹ بر زمین بود.هر دو تلاش قبلی این شرکت برای فرود فالکون ۹ با شکست مواجه شده بود.پرتاب سوم فالکون هم برای برخی محکم کاری های نهایی، یک روز به تعویق افتاد اما سرانجام بامداد امروز این راکت فضایی پس از قرار دادن ۱۱ ماهواره در مدار زمین با سلامت کامل در کیپ کاناورال به زمین نشست.

البته این این باری نیست که یک راکت فضایی به زمین فرود می آید.اوایل همین ماه بود که شرکت بلو اوریجین متعلق به جف بزوس، مدیر و موسس وب سایت آمازون موفق شد تا راکت فضایی نیو شپرد را به زمین نشاند.با این حال کاری که اسپیس ایکس انجام داده به مراتب بسیار بزرگتر از بلو اوریجین است.اسپیس ایکس برای اولین بار یک راکت فضایی را پس از انجام ماموریت مداری به زمین بازگردانده است.راکت فضایی فالکون ۹ ارتفاعی برابر یک ساختمان ۱۵ طبقه دارد و به همین دلیل ، فرود موفق آن روی زمین را باید دستاورد بزرگی برای ایلان ماسک و یارانش خواند. این موشک از وجود ۹ موتور پرقدرت بهره می‌برد. فالکون ۹ برای انتقال تجهیزات به فضا طراحی شده است.

ایلان ماسک ، مدیر عامل اسپیس ایکس می گوید :

هیچکس تا کنون نتوانسته یه راکت را پس از انجام عملیات مداری ، سالم به زمین بازگرداند.اما این تنها اولین قدم ما برای بازیافت یک راکت فضایی است.ما در حال برنامه ریزی برای ارسال یک راکت فضایی دیگر در آینده نزدیک به فضا ، و بازگشت سالم آن به زمین هستیم.

در ادامه ویدیویی از لحظه فرود موفق راکت فضایی فالکون ۹ در پایگاه کیپ کاناورال را تماشا خواهید کرد :

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*