دوربین شیائومی 13 پرو

نمونه تصاویر دوربین شیائومی 13 پرو قدرت بالای دوربین ۱ اینچی آن را به رخ رقبا می‌کشد + گالری عکس‌ها

نمونه تصاویر جدید دوربین شیائومی 13 پرو – Xiaomi 13 Pro حاکی از کیفیت مسحورکننده تصاویر ثبت شده توسط این گوشی است. آیا زمان سردمداری چینی‌ها در بازار دوربین گوشی های هوشمند فرا رسیده است؟

به نظر می‌رسد دوران تسلط آمریکایی‌ها و کره‌ای‌ها بر تعبیه دوربین‌های فوق‌العاده در گوشی‌های پرچمدارشان رو به اتمام است و شیائومی بالاخره توانسته محصولی درخور را برای رقابتی جانانه با گلکسی اس 23، آیفون 14 پرو مکس و گوگل پیکسل 7 پرو روانه بازار کند.

نمونه تصاویر جدید دوربین شیائومی 13 پرو که به‌تازگی منتشر شده‌اند، از عملکرد خیره‌کننده این پرچمدار آتی چینی‌ها در بخش دوربین حکایت دارند؛ به طوری که از همین الان می‌توان این گوشی را در رتبه نخست تست دوربین DXOMark تصور کرد.

دوربین شیائومی 13 پرو

در ادامه این متن با گجت نیوز همراه باشید تا با هم به بررسی بیشتر تصاویر دوربین شیائومی 13 پرو بپردازیم. این تصاویر در فاصله اندک باقی مانده تا رونمایی از سری گوشی‌های شیائومی 13 توسط مدیر این کمپانی، لی جون، منتشر شده‌اند.

راز عملکرد خیره‌کننده دوربین شیائومی 13 پرو چیست؟

پیش از این که به بررسی نمونه تصاویر Xiaomi 13 Pro بپردازیم، بد نیست نگاهی به مشخصات سخت افزاری ماژول دوربین این گوشی بیندازیم.

حسگر اصلی به کار رفته در ماژول دوربین این گوشی، یک سنسور بزرگ یک اینچی سونی IMX989 است. چینی‌ها چند ماه پیش از همین حسگر فوق‌العاده در شیائومی 12S اولترا هم استفاده کرده بودند. با این حال به نظر می‌رسد در نسل جدید پرچمدارهای این کمپانی شاهد بهینه‌سازی بیشتر این حسگرها هستیم.

در کنار این حسگر کم‌نقص، شیائومی 13 پرو همچنین پذیرای یک دوربین تله فوتوی 75 میلیمتری هم خواهد بود. این دوربین شگفت‌انگیز از سیستم فوکوس معلق داخلی بهره می‌برد که از دوربین‌های SLR الهام گرفته شده است.

این سیستم، لنزها را به دو گروه تقسیم می‌کند. دسته اول قابلیت حرکت دارند و قادرند با حرکت به سمت جلو از فوکوس بی‌نهایت بهره‌مند شوند. از طرف دیگر، با حرکت این دوربین‌ها به سمت عقب می‌توان به فوکوس 10 سانتیمتری مناسب برای ثبت تصاویر تله فوتو رسید.

به این ترتیب دوربین شیائومی 13 پرو قادر خواهد بود پرتره‌هایی شگفت‌انگیز را به ثبت برساند.

شیائومی همچنین از یک لنز فوق عریض عالی هم در این گوشی استفاده کرده است.

تمامی دوربین‌های به کار رفته در ماژول دوربین Xiaomi 13 Pro با برند جدید Vario-Summicron لایکا معرفی خواهند شد. در این نامگذاری، Vario نشان‌دهنده لنز زوم دستگاه بوده و Summicron بر روی حداکثر کیفیت ممکن برای لنزها تاکید دارد.

نمونه تصاویر دوربین اصلی شیائومی 13 پرو

تصاویر منتشر شده از دوربین اصلی پرچمدار آتی شیائومی در زیر قابل مشاهده است:

بر اساس این تصاویر، عملکرد دوربین اصلی این گوشی را می‌توان به‌راحتی یک سر و گردن بالاتر از دیگر پرچمداران صاحب‌نام بازار مانند آیفون 14 پرو مکس، گلکسی اس 22 اولترا یا پیکسل 7 پرو قرار داد.

این حسگر قدرتمند یک اینچی در اکثر موقعیت‌ها عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. با این حال تصاویر این دوربین در نور کم واقعا خیره‌کننده به نظر می‌رسند! لنز 23 میلیمتری f/1.9 این پرچمدار سرعت بسیار بالایی داشته و به اندازه کافی عریض است که بتواند در شرایط مختلف عملکرد ایده‌آلی ارائه دهد.

در این خصوص البته باید دقت کرد که تصاویر ثبت شده همگی توسط متخصصین شیائومی و در بهترین شرایط ممکن گرفته شده‌اند. بنابراین ممکن است کاربران معمولی قادر به ثبت این تصاویر مسحورکننده نباشند.

تصاویر لنز تله فوتوی 75 میلیمتری Xiaomi 13 Pro

نمونه تصاویر تله فوتوی گرفته شده با دوربین گوشی Xiaomi 13 Pro در زیر قابل مشاهده هستند:

تصاویر تله فوتوی شیائومی 13 پرو توسط دوربینی با فاصله فوکوس 75 میلیمتری ثبت می‌شوند و این به معنای بزرگنمایی 3.3 برابری در مقایسه با دوربین اصلی است.

این امر البته اتفاق چندان جدیدی نیست و گوشی‌سازهای چینی عموما از لنزهای تله فوتو با بزرگنمایی دو تا سه و نیم برابری استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد در سال 2023 نیز شاهد ادامه و بهبود این روند باشیم.

البته دوربین تله فوتوی Xiaomi 12S Ultra بزرگنمایی پنج برابری داشت و استفاده از این حسگر جدید یک حرکت تازه برای چینی‌ها به شمار می‌رود. احتمالا شیائومی این حسگرها را به منظور گسترده‌تر کردن کاربری دوربین تله فوتوی نسل جدید پرچمدارانش انجام داده است.

همچنین یکی دیگر از مزایای این دوربین با بزرگنمایی 3.3 برابری، عملکرد بهتر آن‌ها در نور کم است؛ چرا که دوربین‌هایی با بزرگنمایی‌های زیاد مثل پنج یا ده برابری به دلیل نیاز به ورود نور بیشتر، در شرایط نوری کم عملکرد چندان خوبی ندارند.

تصاویر تله فوتوی دوربین Xiaomi 13 Pro

تصاویر زیر نمونه عکس‌های لنز تله فوتوی شیائومی 13 پرو را نشان می‌دهد.

کیفیت برخی از این عکس‌ها به حدی فوق‌العاده است که نمی‌توان باور کرد که توسط دوربین یک گوشی هوشمند گرفته شده‌اند!

لنز زوم این دوربین جزئیات فوق‌العاده‌ای را ثبت می‌کند و تفکیک سوژه و محو کردن پس‌زمینه را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. نمونه این تصاویر به جرات تا کنون در هیچ گوشی‌ای دیده نشده است.

طراحی و مشخصات فنی گوشی شیائومی 13 پرو

پس از بررسی دقیق‌تر دوربین Xiaomi 13 Pro بد نیست نگاهی هم به مشخصات فنی این گوشی داشته باشیم.

مشخصات فنی پرچمدار آتی شیائومی به طور خلاصه به صورت زیر است:

  • صفحه نمایش 6.7 اینچی با پانل‌های امولد E6 سامسونگ و نرخ رفرش متغیر تا سقف 120 هرتز
  • تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام
  • رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0
  • سیستم دوربین سه‌گانه با حسگر اصلی یک اینچی IMX989 سونی
  • باتری 4820 میلی آمپر ساعتی
  • شارژ سیمی 100 واتی و شارژ سریع بی سیم 50 واتی

تراشه Snapdragon 8 Gen. 2 نخستین چیپست کوالکام  با قابلیت پشتیبانی از رم‌های LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 است و عملکرد بسیار بهتری را نسبت به قبل ارائه می‌دهد. همچنین حافظه‌های UFS 4.0 نیز ضمن کوچک‌تر کردن اندازه فیزیکی حافظه‌ها، سرعت خواندن/نوشتن را به طور چشمگیری ارتقا می‌دهد. به طور خاص، سرعت خواندن در این حافظه‌ها برابر با 4200 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 2800 مگابایت بر ثانیه خواهد بود.

همچنین بر اساس گزارشات موجود، سری شیائومی 13 همچنین از کیفیت ساخت منحصربفردی هم بهره خواهد برد. نمونه آبی رنگی که در بالا مشاهده فرمودید، از یک نانوپوشش جالب استفاده کرده که علاوه بر ایجاد بافتی زبر و خوشایند برای دست، مقاومت بسیار عالی‌ای هم در برابر کثیفی ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، مدیر کمپانی شیائومی همچنین از عرضه یک نسخه سرامیکی از Xiaomi 13 هم خبر داده است.

خانواده گوشی‌های شیائومی 13 قرار است فردا به طور رسمی رونمایی شوند.‌ در صورت تمایل به کسب اطلاعات در خصوص این گوشی‌ها توصیه می‌کنیم با گجت نیوز همراه باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*