مرسدس AMG GT2

مرسدس AMG GT2 معرفی شد؛ ماشین مسابقه بنز برای استفاده عموم!

خرید یک ماشین مسابقه ای برای عموم مردم و ثروتمندان رویایی دیرینه است. مرسدس AMG GT2 برای تحقق بخشیدن به این رویا به زودی رونمایی خواهد شد.

یکی از نام‌های ماندگار صنعت خودرو در سطح جهانی، مرسدس بنز است. این شرکت معروف از دهه‌ها پیش تا به امروز محصولات جذاب و لوکسی راهی بازارهای جهانی کرده و فروش خوبی از تولیدات خود به جیب زده است. به‌تازگی مدیران این کمپانی تصمیم گرفته اند از خودروی مسابقه‌ای جدیدی به نام AMG GT2 با قدرتی بی‌نظیر رونمایی کنند.

معرفی مرسدس AMG GT2

این نخستین مرتبه‌ای است که شرکت مرسدس بنز تصمیم گرفته خرید ماشین مسابقه را برای عموم مشتریان امکان‌پذیر کند. در حال حاضر مهندسان شرکت بنز مشغول طراحی و توسعه پلتفرم جدید AMG GT هستند، ولی به‌نظر می‌رسد آنها قرار نیست دست از سر نسخه قبلی بردارند؛ چرا که هم‌اکنون شاهد رونمایی از خودروی مسابقه نسل قبلی جی تی هستیم.

خودرویی که در حال حاضر از آن صحبت می‌کنیم با توجه به قوانین و مقررات سال 2020 طراحی شده، ولی اگر از ما می‌شنوید باید بگوییم که محصولی مابین دو خودروی AMG GT3 و AMG GT4 خواهد بود. این مدل‌ها بیشتر از یک دهه است که در پیست‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند.

همچنین بخوانید:

چرا خودروهای مرسدس بنز کلاس G تا این حد گران قیمت هستند؟

طبق قوانین و مقرراتی که وضع شده، خودروی AMG GT3 مختص کسانی است که راننده حرفه‌ای تلقی می‌شوند و GT4 هم برای آن دسته از رانندگانی است که قصد شرکت در مسابقات جی تی را دارند؛ ولی مرسدس بنز تصمیم گرفته برای پر کردن این شکاف واضح و آشکار، ماشین دیگری به نام GT2 راهی بازار کند. رانندگان این قبیل خودروها کسانی هستند که در اصطلاح به آنها افراد جنتلمن گفته می‌شود.

ممکن است افراد شاخص و ثروتمند بخواهند گاهی اوقات سوار خودرویی اسپرت و لوکس مثل جی تی شوند و به پیست بروند تا هیجانات خود را تخلیه کنند. زیر کاپوت AMG GT2 یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو تعبیه شده که با 70 میل لنگ تخت استفاده شده در این خودرو، قدرت موتور کاهش پیدا کرده است. گفتنی است که GT2 بر اساس جی تی بلک سریز ساخته شده است.

علاوه بر این برای این که موتور نسل قبلی بتواند روی یک خودروی اسپرت و مسابقه‌ای دوام بیاورد و حداکثر بهره‌وری را داشته باشد و برای رعایت اصل توازن قوا، قدرت پیشرانه اندکی کاهش یافته است. نیروی محرکه این خودرو برای این که بتواند به چرخ‌های عقب برسد از یک گیربکس 6 سرعته سکوئنشال استفاده می‌کند. قبلا از گیربکس 7 سرعته دو کلاچه بلک سریز استفاده می‌شد.

آنچه در یک ماشین مسابقه‌ای از اهمیت خاصی برخوردار است، آیرودینامیک آن خواهد بود. برای این که مرسدس بنز AMG GT2 واقعا یک خودروی مسابقه‌ای تمام‌عیار باشد، کیت مخصوص آیرودینامیک برای آن در نظر گرفته شده است. اجزای این کیت شامل یک بال بزرگ عقب با پایه‌های گردن قویی می‌شود و با توجه به شرایطی که ممکن است هر پیست داشته باشد، قابلیت تنظیم دارد.

شرکت مرسدس بنز اعلام کرده طراحی کیت جدید باعث شده تا بال عقب به همراه سیستم کنترل کشش قابل تنظیم و سیستم ABS مسابقه‌ای، هندلینگ خودرو را برای افرادی که در رانندگی مبتدی و تازه‌کار هستند آسان‌تر کند. از دیگر تغییرات ای ام جی جی تی 2 می‌توان به خروجی هوای بزرگ روی کاپوت، دریچه‌های هوای آب ششی روی گلگیرهای جلو و حذف جاپلاک‌ها اشاره کرد. وزن این سوپرکار نیز به‌علت بهره‌گیری از فیبرکربن، به 1400 کیلوگرم رسیده است.

همچنین بخوانید:

۵ مورد از گرانترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز که در حراجی ها فروخته شدند

از جمله قابلیت‌ها و امکانات AMG GT2 می‌توان به سیستم تعلیق آلومینیومی دوجناغی در جلو و عقب، کمک فنرها و آنتی‌رول بارهای قابل تنظیم و رینگ‌های 18 اینچی تک پیچ فورج‌کاری شده اشاره کرد. علاوه بر این‌ها داخل کابین خودرو به‌لطف تغییراتی در رول کیج کامل و داشبورد لخت شباهتی نمی‌توان با بلک سریز یافت.

فرمان جی تی 2 از نوع غربیلک مسابقه‌ای بدون بخش بالا است و به راننده اجازه می‌دهد به‌درستی و بدون کاهش دید از صفحه‌آمپر دیجیتالی بازدید کند و راننده‌های جلویی را به‌دقت رصد نماید. این سوپرکار بنز قرار است تا چند هفته دیگر مورد آزمایش قرار بگیرد و سپس در روزهای پایانی سال 2023 به فروش برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*