آپدیت جدید نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل کروم

آپدیت جذاب گوگل کروم دسکتاپ منتشر شد؛ مصرف بهینه باتری و حافظه

آپدیت جدید گوگل کروم برای دسکتاپ در دسترس قرار گرفت. این بروزرسانی Google Chrome یکی از ایرادهای اصلی این مرورگر را حل و فصل می‌کند.

گوگل کروم در مقطع کنونی بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان را به خود جذب کرده و دارای سهم 64 درصدی از کل بازار مرورگرها است. با این حال، اشغال بیش از حد مموری و سیاست‌های گوگل در خصوص جمع‌آوری داده‌های کاربران هم برخی از دلایل انتقاد نسبت به این مرورگر پرطرفدار گوگل بوده‌اند. گوگل اخیراً از طریق آپدیت جدیدی برای کروم دسکتاپ حالت‌های ذخیره مموری و باتری را به کروم آورده است که باعث کاهش هرچه بیشتر مصرف منابع خواهد شد.

حالت ذخیره مموری در آپدیت جدید گوگل کروم دسکتاپ

قابلیت‌های Memory Saver و Battery Saver با بروزرسانی جدید گوکل کروم حالا برای نسخه‌های ویندوز، مک OS و کروم OS در دسترس قرار گرفته‌اند. اول از همه، باید به قابلیت ذخیره مموری پرداخت که راهکار گوگل برای یکی از برجسته‌ترین ایرادهای عملکردی کروم یعنی مصرف بی‌رویه رم است. درحالی که مصرف مموری طی سال‌های گذشته به بهانه عملکرد رفته‌رفته افزایش پیدا کرده است، این قابلیت آپدیت گوگل کروم دسکتاپ هدف از سنگین‌تر کردن ترازو به سمت رم ندارد. در عوض، صفحه‌های بلااستفاده را روی حالت خواب می‌گذارد تا سهم بیشتری از رم به صفحه‌های فعال برسد و نهایتاً تعادلی در این بین ایجاد شود.

قابلیت ذخیره باتری و مموری در بروزرسانی جدید گوگل کروم دسکتاپ

گوگل کروم با قابلیت ذخیره باتری وقتی باتری یک دستگاه زیر 20 درصد شارژ دارد، منابع مورد نیاز وب‌سایت‌ها را کاهش می‌دهد تا دست آخر به عمر باتری اضافه کند. برای دستیابی به این هدف هم تعدادی از فعالیت‌های صفحه‌های وب در پس‌زمینه برداشته و بعضی از جلوه‌های بصری و انیمیشن‌ها غیرفعال می‌شود. البته باید نتیجه این اقدامات را در عمل دید، ولی حداقل روی کاغذ سبک‌تر شدن پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را به دنبال خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*