کریستوفر نولان

انفجار هسته‌ای در فیلم اوپنهایمر کریستوفر نولان، بدون کمک CGI انجام شده است!

کریستوفر نولان با تشریح چالش‌های خلق یک انفجار هسته‌ای در اوپنهایمر گفت که این فیلم پرزحمت‌ترین اثر او تاکنون است.

کریستوفر نولان، کارگردان مشهور هالیوود، در فیلم‌سازی ابتکاری و خلاقانه، بسیار متبحر است. از سکانس هواپیمای 747 اثر «تنت» گرفته تا چرخش کامیون در «شوالیه تاریکی» و فضاپیمای «بین‌ستاره‌ای»، نمایش واقع‌بینانه صحنه‌های علمی‌-تخیلی، یکی از عناصر چشم‌گیر کارهای او است. نولان اکنون در تازه‌ترین اثر خود که «اوپنهایمر» نام دارد، زندگی مردی را به‌تصویر کشیده که سهم قابل توجهی در ساخت بمب اتمی داشته است.

این موضوع به فیلم‌ساز خبره هالیوود فرصت‌های بیش‌تری را برای کار بر روی سکانس‌های واقع‌بینانه، بدون تکیه بر جلوه‌های ویژه کامپیوتری CGI داده است. نولان در توصیف فیلم مورد انتظار جدید خود که در سال 2023 اکران خواهد شد، گفت:

بازسازی آزمایش ترینیتی (اولین انفجار هسته‌ای در نیومکزیکو)، بدون استفاده از جلوه‌های گرافیکی، چالش بزرگی بود. اندرو جکسون، ناظر جلوه‌های بصری فیلم، در حال بررسی این موضوع بود که چگونه می‌توانیم بسیاری از عناصر بصری فیلم‌ را به‌صورت عملی انجام بدهیم که مجموعه‌ای شامل نمایش دینامیک کوانتومی و فیزیک کوانتومی تا تست ترینیتی و بازآفرینی انفجار هسته‌ای بود.

فیلم اوپنهایمر

بدین ترتیب، هرگونه تصور از پیش تعیین‌ شده‌ در مورد یک اثر تاریخی مبتنی بر زندگی‌نامه را فراموش کنید! نولان در ادامه افزود:

این داستانی با گستره و مقایس بسیار وسیع است و از جنبه گستردگی آن و مواجهه با وسعت داستان اوپنهایمر، یکی از چالش‌برانگیزترین پروژه‌هایی بوده که تا به‌حال انجام داده‌ام. با وجود چالش‌های عملی و لجستیکی، تیم خارق‌العاده‌ای را در اختیار داشتم که بسیار موثر بودند. با اینکه هنوز پروژه ساخت فیلم به اتمام نرسیده، اما با تماشای نتایج فعلی، از دیدن آنچه تیمم رقم زده است، بسیار هیجان‌زده هستم.

با وجود تمامی عناصر جدید و مبتکرانه در اوپنهایمر، هنوز هم باید انتظار داشته باشید که دغدغه‌های اصلی نولان، تجربه‌های انتزاعی از واقعیت و کاوش در زمان به‌عنوان مضامین اصلی فیلم‌سازی او در این اثر نیز برجسته باشند. نولان در ادامه اضافه کرد:

سعی کردیم داستان زندگی یک نفر و اتفاقات پیرامون او را تعریف کنیم. بنابراین تمرکز اصلی داستان به ذهنیت و فردیت شخص اوپنهایمر معطوف شده است. در واقع ما قصد داریم این رویدادها را از زاویه دید اوپنهایمر ببینیم. این چالشی بود که برای کیلیان مورفی، بازیگر این نقش مشخص کردم تا ما را در این سیاحت همراهی کند.

کیلیان مورفی

ستایش کریستوفر نولان از نقش‌آفرینی‌ها در فیلم اوپنهایمر

اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان، فیلمی پرستاره و با انبوهی از بازیگران برجسته است. کیلیان مورفی، ایفاگر نقش جی. رابرت اوپنهایمر، سابقه حضور در فیلم‌های سابق نولان شامل سه‌گانه «شوالیه‌تاریکی»، «سرآغاز» و «دانکرک« را در کارنامه خود دارد.

او درباره مورفی گفت:

از اولین باری که در حدود 20 سال پیش او را ملاقات کردم، همیشه می‌دانستم که کیلیان یکی از بازیگران بزرگ، نه تنها در نسل خود، بلکه در تاریخ سینما است. برای من دلگرمی بزرگی بود که از او در این نقش استفاده کنم و بتوانم وزن سنگین آن‌را بر روی دوش او قرار دهم. برای من خیلی‌ هیجان‌انگیز بود که بتوانم با کیلیان تماس بگیرم و از او برای ایفای نقش اوپنهایمر دعوت کنم.

علاوه بر کیلیان مورفی، در این فیلم بازیگران بزرگی نظیر مت دیمون، فلورنس پوگ، رامی مالک، گری اولدمن، جاش هارتنت و کنت برانا نیز حضور دارند. هم‌چنین، رابرت داونی جونیور نیز در نقش لوئیس اشتراوس، رئیس کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده ظاهر می‌شود که با اوپنهایمر درگیری‌های زیادی دارد.

رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور در نمایی از فیلم اوپنهایمر

نولان در گفتگو با توتال فیلم، در ستایش رابرت داونی جونیور گفت:

رابرت یکی از ستاره‌های بزرگ سینما است. با این حال، خیلی آسان است که فراموش کنیم، او هم‌چنین یکی از برترین بازیگران تمام دوران نیز است. تماشای او که چطور در نقش خود غرق می‌شود و به‌طور کامل در شخصیت فرو می‌رود، باورنکردنی و شگفت‌انگیز بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*