اینستاگرام و واتساپ

عضو کمیسون فرهنگی مجلس؛ ظاهرا اینستاگرام و واتساپ شرایط ایران را پذیرفته اند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد که پس از مکاتبات انجام شده با متا، اینستاگرام و واتساپ شرایط ایران را پذیرفته‌اند و احتمالا به ایران خواهند آمد!

مدتی پیش خبری مبنی بر ارسال پیامی اعتراض‌آمیز به شرکت متا منتشر شده بود که سروصدای بسیاری به پا کرد. حالا جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده که پس از نامه‌نگاری‌های انجام شده با متا، این شرکت شرایط ایران را پذیرفته و اینستاگرام و واتساپ به احتمال قوی به ایران خواهند آمد تا نمایندگی خود را تاسیس کنند! اما با توجه به تحریم‌های شدید آمریکا، چطور ممکن است متا با ایران همکاری کند؟

نیک‌بین علاوه بر اعلام این خبر عجیب، تاکید کرد که فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ فایده‌ای ندارد؛ زیرا فیلترینگ باعث فعالیت کمتر مردم در فضای مجازی نمی‌شود و با بستن دهان‌ها، انسان‌ها آرام نمی‌گیرند و افکار هم مسدود نخواهند شد.

طبق گفته‌های عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، فیلترینگ Instagram و Whatsapp باعث افزایش فروش غیر قانونی فیلترشکن‌ها شده و این موضوع تا جایی پیش رفته که بخش قابل توجهی از پول کشور و هزینه‌های مردم صرف خرید VPN شود.

نظر شما در این‌باره چیست؟ به نظرتان اینستاگرام و واتساپ که بیش از 2 ماه در وضعیت فیلترینگ قرار دارند، در آینده‌ای نزدیک وارد ایران خواهند شد تا نهایتا این اتفاق منجر به همکاری شرکت متا با ایران شود یا خیر؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.