اعلام آمادگی 3 شرکت برای خرید پارس خودرو

این 3 شرکت برای خرید پارس خودرو اعلام آمادگی کردند

دولت اعلام کرده به‌زودی یکی از زیرمجموعه های سایپا را به بخش خصوصی واگذار می‌کند و حالا آمادگی 3 شرکت برای خرید پارس خودرو قطعی شده است.

به نظر می‌رسد پس از کشمکش‌های بسیار دولت با خودروسازان، بالاخره تصمیم بر این شده که یکی از شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود. مدتی پیش گفته شد که پارس خودرو قرار است توسط دولت واگذار شود تا بدین ترتیب پروسه خصوصی سازی آغاز گردد. حالا سه مجموعه پیشنهاد خرید پارس خودرو را اعلام کرده‌اند.

اعلام آمادگی 3 شرکت برای خرید پارس خودرو

گروه مپنا، هلدینگ زر یا زر خودرو و آستان قدس رضوی سه مجموعه‌ای هستند که گفته می‌شود آمادگی خود را برای خرید شرکت مذکور به‌اطلاع رسانده‌اند. با این اوصاف اگر پیشنهاد این سه مجموعه و تصمیم دولت جدی باشد، از هفته‌های آینده، شرکت پارس خودرو به یکی از آنها واگذار می‌شود.

اعلام آمادگی 3 شرکت برای خرید پارس خودرو

از گروه مپنا در ابتدا باید به پروژه‌های این شرکت اشاره کنیم؛ چرا که قصد دارد وارد فرآیند تجاری‌سازی خودروهای الکتریکی و تمهید زیرساخت‌های آن حرکت کند. این مجموعه اقتصادی و صنعتی تمایل زیادی به عرضه خودرو و مشارکت در خودروسازی نشان داده است. بعد از مپنا نوبت به هلدینگ زر یا زر خودرو می‌رسد.

زر خودرو مدتی پیش آمادگی خود برای ورود به صنعت خودرو و تبدیل شدن به یک قطب خودروسازی را اعلام کرد و حالا مدتی است به‌دنبال زیرساخت مناسب برای شروع فعالیت‌ها و از سر گرفتن برنامه‌هایش است. علاوه بر این دو مجموعه آستان قدس رضوی و خصوصا بخش سرمایه‌گذاری آن شدیدا تمایل خود را مبنی بر ورود به عرصه خودروسازی اعلام کرده و حتی گام‌هایی در جهت تأسیس یک شرکت برداشته است.

طی یک هفته گذشته مپنا برای خرید پارس خودرو و زامیاد ابراز تمایل و علاقه کرده بود. بنابراین به احتمال زیاد مپنا کسی باشد که این شرکت دولتی را خریداری خواهد کرد. با این حال به‌تازگی رقبای سرسختی وارد گود رقابت‌ها شدند و کار را برای مپنا دشوار کرده‌اند. اگر پارس خودرو از زیر یوغ دولت و سایپا آزاد شود می‌توان امیدوار بود که دو غول سایپا و ایران خودرو نیز خصوصی شوند.

اعلام آمادگی 3 شرکت برای خرید پارس خودرو

لازم به ذکر است که پارس خودرو به عنوان نخستین خودروساز تجاری است که طی سالیان اخیر تحت مالکیت شرکت دولتی سایپا بوده است. پارس خودرو در حال حاضر فعالیت‌های مفیدی برای سایپا انجام می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به تولید کوییک آر و برخی از محصولات خانواده ایکس 200 اشاره کرد.

پارس خودرو مطابق با استانداردهای شرکت رنو فرانسه کار می‌کند و به‌همین خاطر است که سال‌های سال محصولات باکیفیت و بی‌نظیری راهی بازار کشورمان کرده است. ساختار تولید و مهندسی محصولات این گروه خودروسازی بر مبنای اَوس است و از جمله خودروسازان باکیفیت ایران محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*