ورشکستگی رایتل

پاسخ ناامیدکننده وزیر ارتباطات به احتمال ورشکستگی رایتل

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از بررسی نامه مدیرعامل اپراتور رایتل، پاسخ ناامیدکننده‌ای به احتمال ورشکستگی این شرکت داد.

فیلترینگ همواره به ضرر اشخاص و شرکت‌هایی است که به‌نوعی با فناوری و اینترنت سروکار دارند. وقتی کاربران شرکتی نتوانند از اینترنت بین‌المللی به درستی استفاده کنند، شرکت خدمات دهنده نیز دچار خسران خواهد شد. هفته گذشته اپراتور رایتل اعلام کرد که به‌علت فیلترینگ گسترده در کشور، به‌مرحله ورشکستگی رسیده و حالا عیسی زارع پور، وزر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به این نامه واکنش نشان داده است.

واکنش تند وزیر به احتمال ورشکستگی رایتل

پاسخ نا امید کننده به امکان ورشکستگی رایتل

مدیرعامل رایتل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نامه زده و با گلایه از وضعیت کنونی اینترنت و فیلترینگ به احتمال ورشکستگی خود اشاره کرده بود. عیسی زارع پور پس از بررسی درخواست این شرکت مبنی بر رسیدگی به اوضاع اعلام کرد ورشکستگی و بحران مالی این اپراتور به علت اختلال در اینترنت نیست، بلکه ضعف مدیریتی است.

همچنین بخوانید:

رایتل در آستانه ورشکستگی؛ اپراتور سوم، نخستین قربانی فیلترینگ؟

زارع پور همچنین خاطرنشان کرد رایتل در مقطع زمانی فیلترینگ دچار بحران مالی نشده و مشکلات این شرکت از گذشته تا به امروز وجود داشته است. به‌گفته وزیر ارتباطات، عده‌ای قصد دارند ضعف‌های مدیریتی خود را گردن اتفاقات اخیر بیندازند. وی تأکید کرد مشکلات مالی رایتل از زمان‌های دور بوده و هنوز ورشکستگی آنها احراز نشده و موضوع در دست بررسی است. وزیر ارتباطات گفت:

این نامه مربوط به بیش از یک ماه پیش است و در این مدت اتفاقات زیادی در کشور افتاده است. هم‌اکنون ترافیک مصرفی و تولید شده در کشور افزایش پیدا کرده و طبیعتا درآمد این اپراتورها از طریق مکالمه افزایش یافته است. بنابراین این نامه که الان رسانه‌ای شده، مبنای تخصصی ندارد.

پاسخ نا امید کننده به امکان ورشکستگی رایتل

بنا بر اعلام عیسی زارع پور، وزارت ارتباطات در حال بررسی شرکت‌های مختلف و میزان ضرر و زیان آنها است. با این اوصاف، نامه مدیرعامل رایتل مبنی بر کاهش درآمد این اپراتور از سوی وزیر ارتباطات تخصصی نیست و اقدامات صاحبان این شرکت را توجیه نمی‌کند.

رایتل پیش‌تر در نامه‌ای که رسانه‌ای شده بود، اعلام کرد اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، باید از بازار ارتباطات کشور خارج شود. علاوه بر این نامه پیوستی هم وجود داشت که نشان می‌داد افت درآمد رایتل ناشی از محدودیت‌های اینترنت است. بنا بر ادعای اپراتور مذکور، از تاریخ 30 شهریورماه سال جاری، ترافیک سرویس دیتای آنها حدود 50 درصد کاهش یافته و ترافیک روزانه از 1500 ترابایت به 700 ترابایت رسیده است.