سهم بازار آی او اس

افزایش سهم بازار آی او اس در سال 2022؛ اندروید کمی پایین آمد

سهم بازار آی او اس – iOS در سه ماهه پایانی سال 2022، روند افزایشی داشت. این را می‌توانیم به فروش موفق گوشی آیفون 14 پرو مکس نسبت دهیم.

در انتهای سال 2022، سهم دو سیستم عامل آی او اس و اندروید در بازار گوشی های هوشمند، به ترتیب صعودی و نزولی بود. البته هنوز سهم iOS کمتر از 30 درصد و سهم اندروید، بالای 70 درصد باقی مانده است.

این یعنی پس از بیرون رفتن رقبای قدیمی و ناکامی مدعیان جدید برای ورود به این عرصه، حالا یک رقابت دو نفره را شاهد هستیم.

آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس، نخستین ارتقای قابل توجه دوربین در چند سال اخیر را به ارمغان آوردند و طراحی داینامیک آیلند هم مزید بر علت شد تا کاربران بیشتری جذب آن‌ها شوند. اما این تنها دلیل افزایش سهم بازار iOS نیست.

ادیث ریدز، تحلیلگر StockApps دراین‌باره می‌گوید: «افزایش محبوبیت اپل ناشی از تمرکز این کمپانی روی تجربه کاربری، طراحی نوآورانه و کیفیت محصولات است. با معرفی پرچمدار جدید، آیفون 14 پرو مکس، اپل گوی رقابت را ربود و کاربران بیشتری را جذب پلتفرم خود کرد. اندروید در حال از دست دادن سهم خود در بازارهای کلیدی همچون چین است؛ زیرا فقدان نوآوری و یکپارچگی، برخی از مشتریان را به سمت اپل سوق می‌دهد».

ناگفته نماند که اپل بزرگ‌ترین برند موبایل خارجی در چین است و پس از افول هواوی به دلیل تحریم‌های تجاری، شانه به شانه آن حرکت می‌کند.

البته اندروید هم دست و پا بسته نیست و ماهیت اوپن سورس آن، می‌تواند یک برگ برنده باشد؛ چیزی که به کمپانی‌ها امکان می‌دهد سیستم عامل گوشی‌ها را مطابق با سلایق و نیازهای کاربران خود، آرایش دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*