پاسخ اینستاگرام و واتساپ به شروط ایران

پاسخ اینستاگرام و واتساپ به شروط ایران: وارد مکالمه با ایران نمی‌شویم

طبق اعلام یکی از سخنگویان شرکت متا، پاسخ اینستاگرام و واتساپ به شروط ایران منفی است. پس سرنوشت این دو پلتفرم در ایران چه خواهد شد؟

با شروع طرح صیانت و پیگیری نمایندگان مجلس، موضوع فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ و برخی از پلتفرم‌های خارجی استارت خورد. نزدیک به سه ماه می‌شود که اینستاگرام و واتساپ فیلتر شده‌اند، اما مردم همچنان از این دو شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و فیلترینگ موفق عمل نکرده است.

پاسخ اینستاگرام و واتساپ به شروط ایران

پاسخ اینستاگرام و واتساپ به شروط ایران

به نظر می‌رسد مهلت 10 روزه مرکز ملی فضای مجازی به مارک زاکربرگ برای پذیرش شرایط ایران تمام شده است. روز گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که هنوز پاسخی از شرکت متا دریافت نشده و در وضعیت بلاتکلیفی قرار داریم؛ ولی پس از گذشت مدتی یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد ظاهرا اینستاگرام و واتساپ شرایط ایران را پذیرفته‌اند.

حالا اما شرکت متا که مالک پلتفرم‌هایی نظیر فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام است، اظهار کرده در ایران نمایندگی نخواهد داشت و به درخواست کشورمان اهمیتی نمی‌دهد. به گفته یکی از سخنگویان این کمپانی آمریکایی، آنها وارد مکالمه با مقامات ایران نمی‌شوند. این مسئول شرکت متا تاکید کرد سرگرم درخواست دولت ایران برای تعیین یک نماینده در این کشور نخواهیم شد.

پاسخ اینستاگرام و واتساپ به شروط ایران

می‌دانیم که عیسی زارع پور به عنوان وزیر ارتباطات کشورمان پیش‌تر از تعیین شروطی برای اینستاگرام و واتساپ صحبت کرده بود. حالا در پاسخی صریح به ایران، امیدها به درست شدن اوضاع از بین خواهد رفت.