قابلیت جدید اینستاگرام نوتس

هر آنچه باید درباره قابلیت جدید اینستاگرام نوتس – instagram Notes بدانیم

اینستاگرام با هدف افزایش تعامل کاربران، قابلیت‌های جدیدی به شبکه خود اضافه می‌کند. قابلیت جدید اینستاگرام نوتس – instagram Notes چیست؟

اینستاگرام در حالی مجهز به قابلیت‌ها و ویژگی‌های تازه می‌شود که در ایران فیلتر است. شرکت متا هر چند وقت یک بار امکانات تازه‌ای به این شبکه اجتماعی اضافه می‌کند و به‌تازگی از جدیدترین ویژگی خود در واپسین روزهای سال 2022 رونمایی به‌عمل آورده است.

قابلیت جدید اینستاگرام نوتس چیست و چطور کار می‌کند؟

اگر وارد حساب کاربری خود شوید و به‌قسمت دایرکت‌ها نگاه کنید با گزینه جدیدی به نام «Notes» یا یادداشت‌ها مواجه می‌شوید. اگر این قسمت را پیدا نمی‌کنید کافی است به پروفایل دوستان خود توجه کنید. Notes قابلیت جدیدی است که به‌تازگی (در چند روز اخیر) به اینستاگرام افزوده شده و قصد داریم در ادامه به بررسی دقیق آن بپردازیم.

استوری های اینستاگرام و قابلیت ریلز جذابیت زیادی برای کاربران دارد و حسابی آنها را سرگرم خود می‌کند؛ اما این‌ها مانع معرفی ویژگی‌های جدید از سوی متا نخواهند شد. اینستاگرام در رقابت با سایر پلتفرم‌های مبتنی بر صوت و تصویر سعی می‌کند همواره خود را به‌روز نگه دارد و از رقبای خویش غافل نشود.

قابلیتی به‌نام اینستاگرام Notes

گفتیم که قابلیت یادداشت‌ها به‌تازگی به اینستاگرام اضافه شده است. Notes عبارت‌های متنی کوتاهی هستند که در قسمت اینباکس یا صفحه دایرکت مسیج دیده می‌شوند. جالب اینجاست که این قابلیت دقیقا همچون استوری، مدت زمان 24 ساعته دارد و پس از آن محو خواهد شد. علاوه بر این محدودیت کاراکتر برای این ویژگی 60 مورد است که هم می‌تواند کلمه باشد و هم ایموجی.

قابلیت جدید اینستاگرام نوتس

البته که یادداشت‌ها کاملا با استوری فرق دارند و تنها در برخی از بخش‌ها با یکدیگر شباهت خواهند داشت. تفاوت اولی که به چشم می‌آید این است که کاربران نمی‌توانند در Notes از تصویر و ویدیو استفاده کنند؛ در حالی که اغلب استوری‌ها شامل این دو مورد می‌شوند. دومین تفاوت استوری و یادداشت‌ها به میزان اهمیت آنها باز می‌گردد. نمی‌توانید این ویژگی را در صفحه اصلی ببینید و باید حتما به قسمت دایرکت مسیج مراجعه کنید.

همچنین بخوانید:

آموزش خواندن پیام دایرکت اینستاگرام بدون اطلاع فرستنده

شما می‌توانید استوری‌های خود را در صورت خصوصی نبودن حساب با دیگران به اشتراک بگذارید و شانس دیده شدن تصاویر و ویدیوهایتان را افزایش دهید؛ در حالی که این امکان برای Notes وجود ندارد و تنها فالوورهای شما قادر به مشاهده آن هستند. از طرفی می‌توانید یادداشت‌های خود را با دوستان صمیمی خود به اشتراک بگذارید. با این اوصاف بالاخره پس از گذشت 24 ساعت، تمامی یادداشت‌ها از بین می‌روند.

چطور یادداشت بسازیم؟

دانستیم که قابلیت Notes چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد و حالا قصد داریم نحوه ساخت یادداشت در اینستاگرام را توضیح دهیم. برای ساختن یادداشت کافی است در ادامه همراه ما باشید و مراحل زیر را دنبال نمایید:

ابتدا وارد اینستاگرام شوید و روی آیکونی که شبیه به موشک است لمس کنید. بعد از انتخاب باید به قسمت اینباکس یا همان دایرکت مسیج هدایت شوید. در ادامه دنبال علامت پلاس (+) باشید که در کنار پروفایلتان قرار گرفته است. قسمت زیرین پروفایل باید عبارت «Leave a note» را ببینید. این عبارت کاربران را تشویق می‌کند تا نخستین یادداشت خود را بگذارند.

بعد از لمس + می‌بایست در باکسی که روی آن عبارت Share whats on your mind نوشته شده، هر آنچه در ذهن شما نقش بسته را بنویسید. مجددا تکرار می‌کنیم که امکان استفاه از ایموجی نیز وجود دارد. در ادامه وظیفه شما این است که مشخص کنید کدام یک از فالوورهایتان بتوانند یادداشتی که نوشته‌اید را تماشا کنند.

همچنین بخوانید:

ارسال استوری‌ های تیک تاک به اینستاگرام، بالاخره ممکن شد

قابلیت جدید اینستاگرام نوتس

بعد از این که مراحل مذکور را به دقت انجام دادید، باید گزینه Share را انتخاب کنید تا دوستان شما بتوانند آنچه نوشته‌اید را ببینند. دیدیم که فرآیند ایجاد یک یادداشت در اینستاگرام ساده است و زحمتی برای کاربر نخواهد داشت. کاربرانی که Notes شما را تماشا می‌کنند قادر خواهند بود همچون استوری به آن واکنش نشان دهند و این واکنش‌ها مثل استوری در دایرکت مسیج به نمایش در می‌آید.

هدف از ایجاد چنین قابلیتی در اینستاگرام، افزایش گفتگوهای میان کاربران و تعامل بیشتر است. می‌دانیم که اینستاگرام شبکه‌ای مبتنی بر تعامل است و هر چه میزان تعامل بالاتر باشد، امتیازی که دریافت می‌کنید بیشتر خواهد بود. به‌هرحال می‌توانید با آپدیت اینستاگرام خود از این ویژگی کاربردی استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*