باتری

باتری های قابل تعویض دوباره به گوشی های هوشمند می‌آیند

با تصویب مقررات جدید اتحادیه اروپا، باتری گوشی ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی دوباره مانند گذشته، توسط کاربر قابل تعویض خواهند شد.

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا سرانجام بر روی مجموعه قوانین جدیدی با هدف دوام بیش‌تر و امکان استفاده مجدد از وسایل الکترونیکی به توافق رسیدند. این اقدامات جدید می‌تواند تاثیر مثبتی در آینده گوشی‌های هوشمند داشته باشند. در روزهای آغاز سال 2022، اتحادیه اروپا بررسی قوانین جدید را به‌منظور افزایش طول عمر محصولات الکترونیکی و جلوگیری از ضایعات در دستور کار قرار داده بود که از جمله آنها ممنوعیت استفاده از تلفن هایی است که باتری آنها توسط کاربر قابل تعویض نیستند.

این تصمیم، چالش‌های جدیدی را برای شرکت‌های فناوری و سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی ایجاد خواهد کرد. قوانین جدید تنها مدتی پس از تصمیم اروپا مبنی بر تبعیت شرکت‌ها از یک پورت واحد جهانی تصویب شده‌اند. در این قانون، اروپا اعلام کرده که باتری دستگاه‌های هوشمند باید به‌راحتی توسط مصرف‌کننده تعویض شوند. بدین ترتیب، سازندگان احتمالا باتری‌ های قابل تعویض را دوباره به گوشی های هوشمند بازمی‌گردانند.

قانون جدید اروپا برای انواع باتری‌های فروخته شده در این اتحادیه اعمال خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به باتری های استفاده شده در دستگاه‌های الکترونیکی و وسایل نقلیه الکتریکی اشاره کرد. هدف اروپا از وضع این قانون، حذف ردپای انتشار کربن باتری‌ها از ابتدای سال 2024 است.

باتری قابل تعویض

بازگشت باتری های قابل تعویض به گوشی های هوشمند؟

طبق قانون جدید، برای اطلاع‌رسانی بهتر به کاربران، باتری های قابل تعویض باید از برچسب‌ها و کدهای QR با اطلاعاتی مربوط به ظرفیت، عملکرد، دوام و ترکیب شیمیایی برخوردار باشند. این آیین‌نامه جدید بدون شک یک سری چالش‌ها را برای تولیدکنندگان ایجاد خواهد کرد. زیرا سازندگان باید طراحی گوشی های هوشمند خود را مطابق با امکان تعویض ساده باتری تطبیق دهند. با اینکه پیش‌تر باتری اغلب گوشی‌های به‌سادگی قابل تعویض بودند، اما مدتی است که طراحی یکپارچه جایگزین نوع قبلی شده است.

در حال حاضر، با وجود توافق پارلمان اروپا برای تنظیم این قانون، زمان زیادی تا اجرایی شدن مقررات آن باقی مانده است. باید در آینده دید سازندگان و اتحادیه اروپا چگونه بر سر این موضوع به توافق خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*