بهترین گوشی

بهترین گوشی های بازار ایران از نظر باتری – دی ماه ۱۴۰۱

اگر مدت زمان زیادی را خارج از خانه سپری می‌کنید با ما همراه باشید تا بهترین گوشی ها از نظر دوام باتری و سرعت شارژ شدنشان را بررسی کنیم.

اگر نگاهی به بازار تلفن همراه بیاندازیم، شاهد تنوع بسیار بالای محصولات خواهیم شد. این تنوع به دلیل متفاوت بودن نیازها و معیارهای مشتریان برای خرید یک گوشی جدید است. برخی افراد برای دنبال کردن اخبار روزانه موبایلی را خریداری می‌کنند و برخی برای اجرای بازی‌های سنگین. اما در این میان برخی وجود دارند که به دلیل نوع مشغله‌شان نمی‌توانند به شارژر دسترسی داشته باشند و شارژدهی باتری برایشان مهم است.

بهترین گوشی

امروز در گجت نیوز قصد داریم بهترین گوشی ها در بازار کشورمان از نظر باتری -چه دوام شارژ و چه سرعت شارژ شدن- را به شما عزیزان معرفی کنیم. بعضی از این گوشی‌ها به دلیل کانفیگ قدرتمندشان نیازمند یک باتری حجیم هستند؛ بدین ترتیب با خرید آن‌ها صاحب یک سخت افزار پرسرعت نیز خواهید شد. اما برخی مدل‌های دیگر روی دوام و شارژدهی تمرکز بیشتری شده و طبیعتا سخت افزار ضعیف‌تر در کنار قیمت کمتری را هم دارند. در ادامه چند گوشی از هر دسته را انتخاب و مورد بررسی اجمالی قرار داده‌ایم تا با دست بازتری به سراغ خرید گوشی جدیدتان بروید.

بهترین گوشی از نظر باتری در بازار کشور

پیش از شروع باید به چند نکته اشاره کنیم. خرید دیوایس‌های جدید همواره پر از شور و اشتیاق بوده و یکی از تجارب لذت‌بخش محسوب می‌شود. اما گاهی اوقات اگر موارد زیر را رعایت نکنید، دچار سردرگمی و در نهایت ضرر خواهید شد.

  • پیش از خرید مطمئن شوید که دیوایس مورد علاقه‌تان از مبادی قانونی وارد کشور شده باشد. این موضوع روی رجیستر شدن گوشی تاثیر می‌گذارد، به طوری که اگر گوشی شما قاچاقی وارد شده باشد بایستی برای رجیستر کردن آن هزینه کنید. با قانونی بودن واردات گوشی شما، خیالتان از بابت خدمات پس از فروش نیز راحت خواهد شد و شرکت‌های گارانتی‌کننده از شما حمایت می‌کنند. برای اطمینان از این موضوع می‌توانید به نمایندگی برندهای مختلف موبایل در کشور مراجعه کرده و موبایلتان را از نمایندگی رسمی آن برند خریداری کنید.
  • معمولا گوشی‌ها با مشخصات فنی مختلفی روانه بازار می‌شوند. این تفاوت در امکانات روی قیمت آن‌ها نیز اثر می‌گذارد. بنابراین اگر دستگاه مورد نظرتان را با قیمت پایین‌تری پیدا کردید، پیش از خرید از مشخصات فنی آن با خبر شوید.
  • قیمت‌های اعلام شده در این مقاله مربوط به روز انتشار هستند. پیش از تصمیم نهایی برای خرید، بهتر است از جدیدترین قیمت گوشی مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

موتورولا جی 22 – Motorola G22

قیمت تقریبی: 4 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی

جی 22 یکی از میان رده‌های با کیفیت موتورولا به حساب می‌آید که ارزش خرید بالایی در مقابل قیمتش دارد. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی با پنل IPS شده که تصاویر را با رزولوشن 1600×720 پیکسل نمایش می‌دهد. زیر این صفحه نمایش چیپست میان رده Helio G37 جای گرفته که حتی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین مانند وارزون و آسفالت 9 را می‌تواند اجرا کند. البته نباید از آن انتظار زیادی داشته باشید و بایستی تنظیمات مربوط به کیفیت بازی را روی متوسط بگذارید.

در نمای جلو شاهد سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی هستیم که تصاویر را با جزئیات بالایی ثبت می‌کند و همچنین روی قاب پشتی 4 سنسور 50، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی به چشم می‌خورند که به ترتیب وظیفه دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین تشخیص عمق و دوربین ماکرو را بر عهده دارند. کیفیت تصاویر رضایت‌بخش هستند و می‌توانید روی جزئیات و رنگ‌پردازی مناسب آن‌ها حساب کنید.

یک باتری نسبتا حجیم 5000 میلی‌آمپر ساعتی برای این گوشی تعبیه شده که شاید بهترین گوشی مقاله در نباشد اما از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند. با توجه به ابعاد نمایشگر و چیپست کم مصرف، این باتری در صورت استفاده معمولی می‌تواند حدود دو روز بدون نیاز به شارژر شارژدهی داشته باشد.

ردمی 9 تی ان اف سی – Redmi 9T NFC

قیمت تقریبی: 5 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی

9T مدل NFC یکی از بهترین گوشی های اقتصادی به شمار می‌آید که از دوربین و باتری قدرتمندی برخوردار شده است. نماینده چینی‌ها از نمایشگر 6.53 اینچی با پنل IPS بهره می‌برد که می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 1080×2340 پیکسل پخش کند. زیر این صفحه نمایش چیپست اسنپدراگون 662 جا خوش کرده که در زمره چیپست‌های میان رده کوالکام قرار می‌گیرد و می‌توانید تا حدود زیادی روی توان پردازشی‌اش حساب کنید.

دوربین اصلی 9T از چهار سنسور 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب در نقش دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین تشخیص عمق و دوربین ماکرو ایفای نقش می‌کنند. تصاویر ثبت شده توسط دوربین زیبا و با کیفیت هستند و می‌توانید با اعمال تنظیمات دلخواهتان، تصاویر حرفه‌ای نیز ثبت کنید.

باتری لیتیوم پلیمر ردمی 9 تی 6000 میلی‌آمپر ساعت گنجایش دارد و با هر بار شارژ کامل، از شارژدهی خارق‌العاده دستگاه متعجب خواهید شد. این باتری از فناوری شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند و با سرعت بالایی پر می‌شود. قابلیت جالب دیگری که شیائومی در این گوشی جا داده، ویژگی Reverse Charging بوده که بدین ترتیب می‌توانید دیوایس‌های دیگر مانند ساعت هوشمند یا ایربادهایتان را با استفاده از شارژ باتری گوشی‌تان شارژ کنید. این شارژ با سرعت 2.5 وات انجام شده و سرعت کمی دارد اما برای مواقع ضروری کاملا کار راه انداز خواهد بود. قابلیت شارژ معکوس پیش از این تنها روی برخی پرچمداران سامسونگ وجود داشت و حالا شیائومی آن را روی 9T با قیمتی اقتصادی عرضه کرده است.

آنر 50 لایت – Honor 50 Lite

قیمت تقریبی: 5 میلیون و 500 هزار تومان

بهترین گوشی

از جمله میان رده‌های قدرتمند برند آنر، مدل 50 لایت بوده که پا را از قیمتش فراتر می‌گذارد. این گوشی شبه پرچمدار از نمایشگر 6.67 اینچی بهره می‌برد که با رزولوشن 2376×1080 پیکسلی خود تصاویر را با جزئیات بالایی نمایش می‌دهد. این گوشی نیز همانند 9T از چیپست اسنپدراگون 662 توان می‌گیرد و خیالتان را از بابت اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌های با کیفیت راحت می‌کند.

ماژول دوربین اصلی دستگاه دارای چهار سنسور 64، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی بوده و شما را در هیچ صحنه به یاد ماندنی تنها نمی‌گذارد. دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی دیوایس با کمک دیگر سنسورها می‌تواند عکس‌هایی با جزئیات بالا و رنگ‌های طبیعی بگیرد و خاطراتتان را جاودانه کند. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسل رزولوشن دارد و برای ثبت عکس‌های دسته‌جمعی نیز مناسب خواهد بود، چرا که با دریچه دیافراگم f/2.0 تمامی افراد جمع در کادر جا می‌شوند.

شاید در نگاه اول باتری 4300 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه شما را ناامید کند، اما باید بدانید چینی‌ها نیز از این موضوع آگاه هستند و برای حل این مشکل از فناوری شارژ سریع 66 واتی یاری گرفته‌اند. بدین ترتیب تنها در عرض 10 دقیقه می‌توانید شارژ گوشی‌تان را از صفر به 40 درصد برسانید و حداقل برای نصف یک روز کاری شارژ کافی داشته باشید. با در نظر گرفتن فناوری 66 واتی، آنر 50 لایت به بهترین گوشی در زمینه سرعت شارژ این مقاله تبدیل می‌شود و در این بازه قیمتی هیچ گوشی دیگری نمی‌تواند با چنین سرعتی باتری خود را شارژ کند.

ردمی نوت 10 پرو – Redmi Note 10 Pro

قیمت تقریبی: 7 میلیون و 100 هزار تومان

بهترین گوشی

نوت 10 پرو از لحاظ مشخصات فنی شباهت زیادی با نوت 11 اس دارد ولی نوت 10 پرو مجهز به دوربین بهتری برای ثبت تصاویر ماکرو شده است. با این وجود اگر به نوت 11 اس علاقه‌مندید می‌توانید به سراغ آن گوشی هم بروید.

روی نوت 10 پرو نمایشگر 6.67 اینچی با پنل AMOLED قرار گرفته و به لطف این پنل، عمق رنگ مشکی و سایر رنگ‌ها بیشتر خواهند بود. اگر تمایل دارید که نمایشگر گوشی‌تان از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و کیفیت HDR10 نیز پشتیبانی کند می‌توانید به سراغ نسخه پرو مکس این گوشی بروید تا حین تماشای فیلم و اجرای بازی بتوانید نهایت لذت را ببرید.

چینی‌ها برای نوت 10 پرو به سراغ چیپست اسنپدراگون 732G رفته‌اند که متاسفانه از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند اما چیپست میان رده قابل احترامی به حساب می‌آید و می‌توانید به کمک آن بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را اجرا کنید.

ماژول دوربین چهارگانه دیوایس از سنسورهای 108، 8، 5 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده که به ترتیب به عنوان دوربین اصلی، دوربین فوق عریض، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق فعالیت می‌کنند. این ماژول در مقایسه با نوت 11 اس می‌تواند عکس‌های ماکرو را با کیفیت بالاتری ثبت کند و همزمان عملکرد سایر سنسورها مانند رقیبش خیره‌کننده و رضایت‌بخش باشد.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گوشی هم می‌تواند سلفی‌هایی با جزئیات و کیفیت بالا ثبت کند و خیالتان را از بابت کیفیت تصاویر پروفایلتان راحت می‌کند.

باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی نوت 10 پرو با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 33 واتی می‌تواند تنها در عرض 30 دقیقه از صفر به 59 درصد برسد. با یک بار شارژ کامل دیوایس می‌توانید برای یک و نیم روز کاری از آن استفاده داشته باشید.

ردمی کی 50 – Redmi K50

قیمت تقریبی: 13 میلیون و 900 هزار تومان

بهترین گوشی

کی 50 یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین میان رده‌های شیائومی بوده که از مشخصات فنی قابل توجهی نیز برخوردار شده است. این گوشی از صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 3200×1440 پیکسل و تراکم پیکسلی 526 ppi استفاده می‌کند که با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1200 نیت، این نمایشگر را به یکی از بهترین‌ها برای تماشای فیلم و سریال و اجرای بازی‌های اکشن تبدیل می‌کند.

چیپست مدیاتک دایمنسیتی 8100 بار پردازش اصلی سیستم عامل را به دوش می‌کشد و گرچه به اندازه اسنپدراگون 8 نسل 1 قوی نیست اما به هیچ وجه یک چیپست ضعیف نبوده و می‌توانید به راحتی برنامه‌های سنگین و بازی‌های پر حجم را اجرا کنید. با 12 گیگابایت حافظه رم، مالتی تسکینگ برای این گوشی یک شوخی به شمار می‌آید.

ماژول دوربین اصلی گوشی متشکل از سه سنسور 48، 8 و 2 مگاپیکسل بوده که به ترتیب در نقش دوربین اصلی عریض، دوربین فوق عریض و دوربین ماکرو ایفای نقش می‌کنند. تعجبی ندارد اگر بگوییم جزئیات تصاویر به اندازه گوشی‌هایی با سنسور 108 مگاپیکسلی نیستند اما در مجموع عملکرد سگمنت دوربین مناسب و راضی‌کننده ارزیابی می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی کی 50 که آن را به یکی از بهترین گوشی های این مقاله تبدیل می‌کند، باتری 5500 میلی‌آمپر ساعتی‌اش شناخته می‌شود که عامل اصلی توجه مشتریان به این گوشی است. این باتری حجیم از فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و تنها در عرض 30 دقیقه، می‌توانید آن را از صفر تا 80 درصد شارژ کنید.

پوکو اف 4 جی تی – POCO F4 GT

قیمت تقریبی: 14 میلیون تومان

بهترین گوشی

اف 4 جی تی در دسته بهترین گوشی های پوکو قرار می‌گیرد که با قیمتی اقتصادی و مشخصات فنی خیلی خوب پا به بازار گذاشته است. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن 2400×1080 شده که از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب تماشای فیلم و اجرای بازی‌ها به یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها تبدیل خواهد شد.

چیپست پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 قلب تپنده دیوایس بوده که حالا شاید کمی قدیمی شده باشد اما همچنان یکی از قدرتمندترین‌های بازار به حساب می‌آید. در کنار این چیپست 8 گیگابایت حافظه رم قرار گرفته که انجام مالتی تسکینگ را به آسانی ممکن می‌کند.

دوربین سه‌گانه این گوشی متشکل از حسگرهای 64، 8 و 2 مگاپیکسلی بوده که وظایف دوربین اصلی، دوربین فوق عریض و دوربین ماکرو را انجام می‌دهند. یک سنسور 20 مگاپیکسلی نیز برای سلفی در نظر گرفته شده و در مجموع کیفیت فیلم و عکس‌هایی که با اف 4 جی تی ثبت می‌کنید کاملا قابل قبول هستند.

در پایان باید به باتری لیتیوم پلیمر دیوایس اشاره کنیم که 4700 میلی‌آمپر ساعت گنجایش دارد. شاید در نگاه اول این ظرفیت ناکافی به نظر برسد اما باید بدانید پوکو فناوری شارژ سریع 120 واتی را به این گوشی آورده تا تنها در عرض 17 دقیقه بتوانید آن را از صفر به صد درصد برسانید! همچنین امکان شارژ معکوس وایرلس برای گجت‌ها و دیوایس‌های دیگر فراهم شده و این گوشی را به یکی از غول‌های بازار موبایل کشور تبدیل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*