گلکسی S23 سامسونگ

خبر بد برای طرفداران گوشی‌ های گلکسی S23 سامسونگ: داغ می‌کند!

با وجود تجهیز گوشی های گلکسی S23 سامسونگ به نسخه اورکلاک پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2، نتایج حاصل شده در آزمایش گیک‌بنچ، ناامیدکننده هستند.

هرچه به تاریخ رونمایی رسمی از سری گلکسی S23 سامسونگ نزدیک‌تر می‌شویم، شایعات و اطلاعات فاش شده بیش‌تری از پرچم‌داران آینده این غول کره‌ای در فضای مجازی منتشر می‌شوند. براساس آخرین گزارش‌ها، هر سه مدل گلکسی اس 23 با نسخه اختصاصی و اورکلاک پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه خواهند شد. بدین ترتیب، دستکم بر روی کاغذ، این سری باید سریع‌تر از گوشی‌های مجهز به نسخه معمولی این تراشه باشند. بااین‌حال، IceUniverce از افشاگران مطرح، این انتظار را با تردیدهایی روبرو کرده است.

عملکرد ضعیف نسخه اورکلاک اسنپدراگون 8 نسل 2 در گلکسی S23 

این افشاگر تمام نتایجی که از گلکسی S23 سامسونگ در بنچ‌مارک گیک‌بنچ به‌دست آمده را به اشتراک گذاشته که حاکی از اعدادی ناامیدکننده هستند. نتایج آزمایش تک‌هسته‌ای این سری با سایر گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 برابری می‌کند، اما نتایج چند هسته‌ای از اتفاقات عجیب و غریبی حکایت دارند!

گلکسی اس 23 گیک بنچ

عملکرد گلکسی S23 در آزمایش‌های تک و چندهسته‌ای گیک‌بنچ

به‌نقل از IceUniverce، در این بخش گلکسی اس 23 نتوانسته به امتیازی فراتر از 5000 دست پیدا کند و از آنجاکه انتظار می‌رود پرچم‌داران جدید سامسونگ از پردازنده اورکلاک کوالکام استفاده کنند، چنین عملکردی کاملا پایین‌تر از حد انتظار است. همان‌طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، سایر گوشی‌های مجهز به این چیپست، قادر به دستیابی اعدادی بالاتر در آزمایش چندهسته‌ای هستند.

بنابراین نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهند که پردازنده اورکلاک سری گلکسی اس 23، عملکرد ویژه‌ای در مقایسه با نسخه معمولی نخواهد داشت. هرچند که چیپست اورکلاک در تئوری باید به سرعت‌های بالاتری برسد، اما این باور وجود دارد که افزایش حرارت آن، باعث افت عملکرد می‌شود.

باتوجه به گمانه‌زنی‌های این افشاگر، یکی از دلایل عملکرد نه‌چندان امیدوارکننده گلکسی S23 در آزمایش‌ها، داغ شدن آن است که احتمالا به‌دلیل صرفه‌جویی سامسونگ در هزینه‌ها است. او معتقد است که تعداد هیت‌سینک‌ها که وظیفه کاهش دما در گوشی را برعهده دارند، احتمالا در این سری کاهش یافته‌اند. اگر چنین باشد، سری گلکسی اس 23 سامسونگ احتمالا نتواند به توان حداکثری چیپست پرچم‌دار کوالکام دست پیدا کند.

اسنپدراگون 8 نسل 2 گیک بنچ

عملکرد گوشی‌های ویوو و شیائومی با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 در گیک‌بنچ

لازم به‌ذکر است که نتایج گیک‌بنچ لزوما منعکس‌کننده تجربیات واقعی و نهایی از یک دستگاه نیست. هم‌چنین احتمالا یک کاربر معمولی هرگز نمی‌تواند تفاوت عملکردی میان امتیازهای 4800 و 5100 را تشخیص دهد. بااین‌وجود، بدون شک همه انتظار دارند که گوشی های گلکسی S23 دست‌کم از جنبه عملکردی با رقبای خود برابری کنند، خصوصا اگر آنها از تراشه‌ای مشابه با کلاک پایین‌تر استفاده می‌کنند.

IceUniverce پیش‌تر اولین افشاگری بود که از تجهیز سری گلکسی اس 23 به نسخه اورکلاک پردازنده جدید کوالکام خبر داده بود. بااین‌حال، هیچ‌چیز پیش از عرضه رسمی قطعیت ندارد و هم‌چنین این افشاگر قبلا اشاره کرده بود که تراشه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 2 تنها برای نسخه‌های اروپایی S23 در دسترس قرار می‌گیرد.

هنوز مشخص نیست که تست‌های گیک‌بنچ با کدام نسخه از این تراشه اجرا شده‌اند. بااین‌حال، نتایج حاصل شده تردیدهایی را در مورد عملکردی سری گلکسی S23 ایجاد می‌کنند. از جمله افشاهای اخیر در مورد پرچم‌داران آینده سامسونگ، تاریخ رونمایی احتمالی از این سری بود که ظاهرا برای 1 فوریه (13 بهمن) مقرر شده است. از دیگر تغییرات قابل توجه، وجود یک سنسور 200 مگاپیکسلی در سری گلکسی اس 23 اولترا خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*