فیلم آواتار 2 به کارگردانی جیمز کامرون

آیا آواتار 2 به پرفروش ترین فیلم تاریخ تبدیل خواهد شد؟

آواتار: راه آب – Avatar: The Way of Water از همان ابتدا چند رکورد ثبت کرده است؛ ولی آیا آواتار 2 می‌تواند نهایتاً پرفروش ترین فیلم تاریخ شود؟

قسمت جدید فرانچایز پرطرفدار آواتار با نام «آواتار: راه آب» (Avatar: Way of Water) بعد از سال‌ها انتظار پرشور طرفداران شاهکار اول، به‌تازگی به اکران رسید. ساخته اول جیمز کامرون تحولی را در زمینه جلوه‌های بصری/کامپیوتری یا به عبارتی دیگر CGI در دنیای سینما به‌وجود آورد. علاوه بر این، توانست عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را به‌دست آورد. این فیلم تا به اینجا 2.9 میلیارد دلار درآمد را در سطح جهانی به‌دنبال آورده و Avengers: Endgame با فروش 2.7 میلیاردی تنها رقیب آن است. حالا با اکران آواتار 2 سوالی اساسی مطرح می‌شود: آیا این قسمت تازه رکورد فیلم قبلی را خواهد شکست؟

فیلم آواتار 2 به کارگردانی جیمز کامرون

آواتار: راه آب در اولین هفته اکران خود در صدر جدول باکس آفیس داخلی قرار گرفته است. این فیلم مورد انتظار پرهزینه در آخر هفته افتتاحیه خود 134 میلیون دلار فروش داشت، درحالی که فیلم قبلی در این بازه 77 میلیون دلار فروخته بود. گذشته از این، Avatar 2 اولین فیلم جیمز کامرون به‌شمار می‌رود که فقط طی یک آخر هفته به فروش 100 میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

آواتار 2، یکی از بهترین فیلم‌های 2022 که حتماً باید تماشا کرد، در سراسر جهان روی هم رفته 435 میلیون دلار در آخر هفته افتتاحیه خود فروخت. به‌طور دقیق‌تر، این اثر سینمایی در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به‌ترتیب 53، 44.5 و 36.5 میلیون دلار فروش را تجربه کرد. با این میزان فروش، دیزنی به سمت درآمد 4 میلیارد دلاری در سال جاری میلادی خیز برمی‌دارد. Avatar 2 همچنین با درآمد 48.8 میلیون دلاری از مجموع 1543 سالن، دومین آخر هفته پرفروش در جهان بین فیلم‌های اکران شده در سالن‌های آی مکس را رقم زده است.

فیلم آواتار: راه آب – Avatar: The Way of Water

با فروش حدود 450 میلیون دلاری آواتار 2 طی همین مدت کوتاه، بعید به‌نظر نمی‌رسد که این اثر سینمایی در نهایت بتواند جایگاه آواتار 1 را تصاحب کند. جدا از ارقام امیدوارکننده، باید به چند نکته توجه داشت که به احتمال زیاد در موفقیت حتی بیشتر آواتار: راه آب تاثیرگذار خواهند بود.

اول از همه، باید در نظر که آواتار 2 یک پشتوانه بزرگ دارد: طرفداران پر و پا قرصی که جیمز کامرون با شاهکار خود جذب کرده است. به‌همین خاطر، جمعیت گسترده‌ای سال‌ها برای اکران این فیلم جدید لحظه‌شماری می‌کرده‌اند. نکته دیگر این است که جمعیت قابل ملاحظه‌ای فرصت تماشای فیلم اول روی پرده سینما را از دست داده‌اند، اما این بار حتماً به استقبال ساخته کامرون می‌روند. ضمن این‌ها، نباید فراموش کرد کامرون همان کارگردانی است که تایتانیک، سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما با فروش 2.1 میلیارد دلاری را به عرصه سینما هدیه داد. حالا چرا فکر کنیم که آواتار 2 در این استثناء خواهد بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*