پاسخ وزارت صمت به پلیس راهور

پاسخ وزارت صمت به پلیس راهور؛ هیچ خودروی هندی و بی کیفیتی وارد نخواهیم کرد

اخیرا پلیس با واردات خودروی هندی و چینی مخالفت کرده بود و حالا وزارت صمت واکنش نشان داده است. پاسخ وزارت صمت به پلیس راهور را در ادامه بخوانید.

مسئله واردات خودرو حوصله تمام مشتریانِ چشم انتظار و فعالان صنعت خودرو را سرآورده و دیگر رمقی برای بحث کردن در این خصوص باقی نمانده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده داده بود در هفته‌ای که گذشت اولین محموله خودروهای وارداتی به کشور بیایند، اما چنین نشد.

پاسخ وزارت صمت به پلیس راهور چه بود؟

در حال حاضر فهرست واردکنندگان و برخی از خودروهای خارجی برای واردات مشخص شده و حتی برخی از شرکت‌های واردکننده بیلبوردهای تبلیغاتی خود را در سطح شهر تهران نصب کرده‌اند؛ ولی ظاهرا فرآیند ورود خودروهای خارجی زمان‌بر خواهد بود. در روزهای گذشته مطلع شدیم که پلیس مخالف واردات خودروهای چینی و هندی است.

پاسخ وزارت صمت به پلیس راهور

دفتر ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به سخنان رئیس پلیس راهور اعلام کرده قرار نیست از این دو کشور خودرویی وارد بازار ایران شود. در این اطلاعیه این‌گونه آمده است:

رئیس پلیس راهور اخیرا در اظهاراتی گفته است: منظور ما از واردات خودرو این نیست که برویم خودروی بی کیفیت را از هند وارد کنیم که اگر این‌طور بود خب همان پراید بی کیفیت که در داخل تولید می‌شد.

در ادامه این اطلاعیه نیز آمده، ضمن اظهار تأسف از اظهارات مکرر رئیس پلیس راهور علیه صنعت خودروسازی کشور و زیر سوال بردن توانمندی‌های داخلی، بر خلاف ادعای ایشان، هیچ‌گونه ثبت سفارشی برای واردات خودروهای هندی انجام نشده است. علاوه بر این، مطابق با دستورالعمل‌های جاری، قرار نیست خودروهای بی کیفیت و غیر استاندارد وارد بازار شود.

همچنین بخوانید:

رنو و پژو به ایران بازخواهند گشت

پاسخ وزارت صمت به پلیس راهور

دفتر ارتباطات وزارت صمت اضافه کرده برای خدمات پس از فروش، تأمین لوازم یدکی، نحوه قیمت‌گذاری، انتقال فناوری و عرضه خودروهای وارداتی، مقررات سختگیرانه‌ای تصویب شده که بر خلاف دوران گذشته، شرکت‌های متفرقه و دلالان نتوانند مجوز واردات خودرو را به‌راحتی دریافت کنند. در این اطلاعیه همچنین آمده است:

بار دیگر تأکید می‌شود که هیچ‌گونه ثبت سفارشی برای واردات خودروی هندی انجام نشده و خودروهای خارجی که به‌زودی وارد کشور خواهند شد از شرکت‌های معتبر و دارای کیفیت و استاندارد بالا و مناسب خواهند بود. آنگاه باید دید افرادی که ادعای واردات خودروی هندی یا خودروی بی‌کیفیت می‌کنند، چه پاسخی برای افکار عمومی دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*