کایی شوجت

شاسی بلند جدید ایران خودرو هم از یک برند چینی است؛ مشخصات، آپشن ها و قیمت کایی شوجت

کایی شوجت به‌عنوان شاسی بلند جدید ایران خودرو در راه بازار ایران است. در ادامه با طراحی، مشخصات فنی و امکانات این شاسی بلند چینی آشنا خواهیم شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل اعلام کرد این گروه خودروسازی قصد دارد طی همکاری با یک برند خارجی، یک شاسی بلند جدید را مونتاژ و به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا با توجه به این‌که اخیرا در این شرکت شاسی بلند چینی کایی شوجت رویت شده، به نظر می‌رسد این خودرو همان محصولی است که مدیرعامل ایران خودرو از عرضه آن خبر داده بود. به‌همین دلیل اکنون قصد داریم شما را با طراحی، مشخصات فنی و امکانات این خودرو آشنا کنیم.

برند چینی کایی در ماه‌های پایانی سال 2019 میلادی از محصول جدید خود با نام شوجت پرده برداشت که در بازار چین با نام ژوانجی به‌فروش می‌رسد. این شاسی بلند که بر اساس چری تیگو ایکس 5 (ام وی ام ایکس 55) توسعه پیدا کرده، در ابتدای سال 2021 یک فیس لیفت را تجربه کرد و با پسوند پرو روانه بازار شد. این خودرو در نسخه فیس لیفت جذاب‌تر شده و ایران خودرو نیز همین نسخه را برای بازار ایران در نظر گرفته است.

معرفی کایی شوجت ؛ شاسی بلند جدید ایران خودرو

بخش طراحی بیرونی

 کایی شوجت

هرچند کایی شوجت بر اساس ام وی ام ایکس 55 توسعه پیدا کرده، اما طراحان بخش دماغه را به‌شکل کامل بازطراحی کردند و به‌همین دلیل شاهد نمای جلوی کاملا متفاوتی هستیم. در این بخش طراحان از جلوپنجره‌ای دو قسمتی استفاده کردند که در بخش بالا باریک بوده و در بخش پایین بزرگ‌تر و شش‌ضلعی است. در دو طرف قسمت بالایی نیز چراغ‌های باریکی به‌چشم می‌خورند. در مجموع، نمای جلوی کایی شوجت نسبت به ام وی ام ایکس 55 جذاب‌تر است.

 کایی شوجت

طراحان برای نمای عقب تغییرات کمتری را در نظر گرفتند و فرم چراغ‌ها به ام وی ام ایکس 55 شباهت زیادی دارند. البته طراحان این چراغ‌ها را در کایی شوجت به‌یکدیگر متصل کردند. تغییراتی در محل نصب پلاک، مه‌شکن‌ها و سپرها نیز به‌چشم می‌خورد. همچنین ستون C مشکی‌رنگ در کنار پنجره‌های جانبی که باعث ایجاد طرح سقف شناور شده، از معدود تفاوت‌های نمای جانبی این خودرو با ام وی ام ایکس 55 محسوب می‌شوند.

بخش طراحی داخلی

 کایی شوجت

طراحان کابین را مجددا طراحی کردند و به همین دلیل طراحی دریچه‌های تهویه، رودری‌ها، کنسول مرکزی و فرم داشبورد نسبت به ام وی ام ایکس کاملا متفاوت به‌نظر می‌رسد. ضمن این‌که این خودرو اکنون از غربیلک فرمان جدید دو پره بهره می‌برد و دریچه‌های تهویه دو طرف نیز دارای طرح عمودی هستند، اما نمایشگر اطلاعات سرگرمی همانند ام وی ام ایکس 55 در بالای داشبورد قرار دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی

 کایی شوجت

کایی شوجت از امکانات متعددی چون شارژر بی‌سیم موبایل، سنسور نور، صفحه‌آمپر دیجیتالی، کروز کنترل، کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز پارک برقی با اتوهلد، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین 360 درجه و سانروف بهره می‌برد. البته هنوز اعلام نشده این خودرو با چه سطح از امکاناتی توسط ایران خودرو روانه بازار ایران خواهد شد.

مشخصات فنی

شاسی بلند جدید ایران خودرو

کایی شوجت همانند ام وی ام ایکس 55 با موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو و تنفس طبیعی در بازار چین به فروش می‌رسد. مدل تنفس طبیعی این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 116 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن‌متر را تولید کند، نسخه توربو نیز قدرتی برابر با 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید می‌رساند که مدیران خودرو نیز ام وی ام ایکس 55 پرو را با همین پیشرانه توربو به بازار ایران عرضه کرده است.

قدرت تولید شده از این پیشرانه‌ها توسط گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. به‌نظر می‌رسد ایران خودرو نیز کایی شوجت را با موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک به بازار ایران عرضه خواهد کرد.

قیمت کایی شوجت

شاسی بلند جدید ایران خودرو

کایی شوجت در بازار چین با قیمتی مشابه ام وی ام ایکس 55 پرو به فروش می‌رسد. مشتریان می‌توانند مدل پایه این خودرو را با قیمت 10 هزار و 600 دلار و بالاترین مدل آن را با قیمت 13 هزار و 100 دلار خریداری کنند. با توجه به این‌که مدیران خودرو ام وی ام ایکس 55 پرو را با قیمت بیش از 900 میلیون تومان در بازار ایران به‌فروش می‌رساند، قیمت این خودرو نیز احتمالا در همین سطح خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*