خودرو برقی دانگ فنگ E70

خودرو برقی دانگ فنگ E70 به ایران وارد شد

شنیده‌ها حاکی از این است که خودرو برقی دانگ فنگ E70 وارد بازار کشورمان شده و در حال گذراندن تست‌های جاده‌ای است. مشخصات این سدان برقی چیست؟

صنعت خودروسازی ما روز به روز در حال پیشرفت است و خودروسازان دولتی و خصوصی هر یک به طریقی سعی دارند برنامه‌های بلندمدت خود را عملی کنند و توسعه، مهم‌ترین رکن برنامه‌های آنها است. با این‌که خودروسازان بخش خصوصی توانایی‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برای عرضه خودروهای برقی دارند، اما این اتفاق تا به امروز نیفتاده است.

معرفی خودرو برقی دانگ فنگ E70

خودرو برقی دانگ فنگ E70

علاوه بر این متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از خودروهای الکتریکی به‌صورت گسترده وجود ندارد و همان چند خودروساز و مونتاژکاری که هوس تولید ماشین‌های برقی کرده‌اند، در راه مانده‌اند. به نظر می‌رسد نخستین گام قاطع و استوار بازار خودروهای الکتریکی را مدیران خودرو (نماینده رسمی چری در ایران) برداشته است.

هم‌اکنون زمزمه‌های تولید نسخه برقی سدان آریزو 5 و دریافت مجوز شماره‌گذاری آن به گوش می‌رسد و این خبر خوبی برای دوست‌داران محیط زیست و علاقه‌مندان به خودروهای برقی است. علاوه بر مدیران خودرو، آبی‌پوشان جاده مخصوص هم تارا برقی را مدتی پیش رونمایی کردند، ولی شوربختانه به علت فقدان زیرساخت‌های کافی و عدم حمایت دولت، طرح‌ها بی‌نتیجه ماند.

شرکت‌های دیگری مثل کرمان موتور، بهمن موتور و فردا موتورز هم مدعی تولید و عرضه خودروهای الکتریکی شده‌اند؛ ولی هنوز که هنوز است این وعده‌ها در حد حرف باقی مانده و عملیاتی نشده است. امروز قصد معرفی خودروی الکتریکی جدیدی به نام دانگ فنگ E70 را داریم که به ادعای برخی منابع تست و آزمایش‌های جاده‌ای آن انجام شده است.

خودرو برقی دانگ فنگ E70

کمپانی دانگ فنگ هم‌اکنون در چین به تولید و عرضه نسخه پرو E70 مشغول است، ولی برای صادرات محصولات خود همچنان همان نسخه معمولی را پیشنهاد می‌دهد و آن‌طور که مطلع شده‌ایم، نمونه‌های وارد شده به کشور از نوع پرو نیستند. روسیه پیش از ما موفق شده بود خط تولید انبوه دانگ فنگ ای 70 برقی را راه‌اندازی کند.

مشخص نیست که دقیقا چه مونتاژکاری قصد همکاری با دانگ فنگ را دارد، اما باید توجه داشت که در میان خودروسازان خصوصی تنها چند شرکت با این برند چینی مراوده دارند و به احتمال زیاد واردکننده از بین آنها خواهد بود.

دانگ فنگ E70 برقی چه مشخصات فنی دارد؟

خودرو برقی دانگ فنگ E70

به‌نظر می‌رسد این خودروی سدان با همان مشخصات فنی که برای بازار روسیه در نظر گرفته شده وارد کشورمان شود. بنابراین ای 70 به احتمال زیاد مجهز به پیشرانه‌ای الکتریکی است که توان تولید قدرت 163 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را دارد. گفته شده ظرفیت باتری تنها 53 کیلووات است و اگر یک بار شارژ کامل شود می‌توان با آن مسافتی در حدود 400 تا 420 کیلومتر پیمود.

همچنین بنا بر اطلاعات منتشر شده دانگ فنگ ای 70 برای شارژ کامل نیاز به 8 ساعت زمان دارد و حداکثر سرعتی که با آن می‌توان راند، 150 کیلومتر بر ساعت به همراه شتاب صفر تا صد 9.9 ثانیه‌ای است. طول، عرض و ارتفاع E70 الکتریکی به ترتیب 4680 میلی‌متر، 1720 میلی‌متر و 1530 میلی‌متر است. فاصله محوری نیز 2700 میلی‌متر ارزیابی شده و ارتفاع از سطح زمین 120 میلی‌متر محاسبه شده است.

خودرو برقی دانگ فنگ E70

امکانات رفاهی و ایمنی دانگ فنگ E70 الکتریکی

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این سدان برقی می‌توان به سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کلاستر دیجیتالی، مولتی‌مدیا لمسی همراه با دوربین عقب، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری، سر دنده الکتریکی، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرم کن، رینگ‌های آلومینیومی، سنسورهای هشداردهنده موانع عقب در خودرو، تریم چرمی صندلی‌ها و 6 ایربگ ایمنی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*